Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

Ikona

Co to jest Google Hummingbird? Definicja

Google Hummingbird to algorytm wyszukiwarki Google wprowadzony w 2013 roku. Jego celem jest lepsze zrozumienie zapytań użytkowników i dostarczanie bardziej trafnych wyników. Hummingbird analizuje kontekst i znaczenie zapytań, a nie tylko słowa kluczowe.

 

Funkcje i możliwości

Google Hummingbird umożliwia wyszukiwarce rozumienie naturalnego języka. Algorytm uwzględnia synonimy i kontekst, co pozwala na lepszą interpretację skomplikowanych zapytań. Umożliwia również bardziej precyzyjne odpowiedzi na pytania zadawane głosowo.

Google Hummingbird ułatwia wyszukiwanie informacji poprzez lepsze zrozumienie kontekstu zapytań, co prowadzi do bardziej precyzyjnych wyników wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy szybciej odnajdują potrzebne treści, a strony optymalizowane pod kątem tego algorytmu zyskują wyższą pozycję w rankingu.

 

Jaki jest wpływ na SEO?

Algorytm Hummingbird zmienił podejście do SEO, zachęcając do tworzenia bardziej wartościowych treści. Skupienie na jakości i relewantności informacji stało się kluczowe. Strony musiały dostosować swoje treści, aby były zgodne z intencjami użytkowników.

 

Przykłady zapytań i wyników

Przykłady zapytań „gdzie znajduje się najbliższa kawiarnia?” lub „jakie są korzyści z jedzenia owoców?” pokazują, jak Hummingbird działa. Wyniki są bardziej trafne i odpowiadają na intencje użytkownika. Hummingbird lepiej radzi sobie z długimi, złożonymi zapytaniami. Zapytania te mogą być np. lokalizacyjne czy informacyjne.

 

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700