Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!
Google AMP, czyli Accelerated Mobile Pages, to technologia opracowana przez Google, mająca na celu przyspieszenie ładowania stron internetowych na urządzeniach mobilnych. Projekt ten został uruchomiony w październiku 2015 roku. AMP wykorzystuje ograniczony zestaw HTML, CSS i JavaScript, aby zwiększyć szybkość wyświetlania stron. Dzięki usuwaniu niepotrzebnych elementów poprawia doświadczenia użytkowników.
Google AMP przyspiesza ładowanie stron, co może obniżyć współczynnik odrzuceń. Zwiększa dostępność serwisu dla użytkowników z wolnymi połączeniami internetowymi. Strony AMP są również preferowane przez Google w wynikach wyszukiwania, co może poprawić pozycjonowanie SEO. Poprawiają się ogólne wskaźniki wydajności strony: czas ładowania, interaktywność oraz stabilność wizualna.
Google AMP działa poprzez ograniczenie i ustandaryzowanie kodu HTML, CSS oraz JavaScript. Używa asynchronicznego ładowania skryptów, co minimalizuje czas renderowania strony. AMP blokuje powolne elementy, np. formularze i animacje. Zastępuje je lżejszymi wersjami lub zupełnie je usuwa. Zawartość strony jest przechowywana w pamięci podręcznej przeglądarki, co dodatkowo skraca czas wczytywania.
Wdrażanie AMP zaczyna się od utworzenia wersji AMP strony internetowej. Wymaga to konwersji istniejącego kodu na zgodny z AMP HTML. Następnie dodaje się oznaczenia AMP oraz optymalizuje zasoby multimedialne i skrypty. Po zakończeniu konfiguracji strony należy ją przetestować za pomocą narzędzi Google AMP Validator. Proces kończy zgłoszenie strony do wyszukiwania Google.
E-book dostaniesz w prezencie!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: