Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

Ikona

Co to jest URL rating?

URL rating (UR) to wskaźnik, który ocenia jakość i autorytet danej strony internetowej pod kątem różnych jej aspektów. Im wyższy URL rating, tym większe szanse na to, że strona będzie dobrze pozycjonowana w wynikach wyszukiwania i przyciągnie większy ruch z wyszukiwarek internetowych.

 

Jak obliczany jest URL rating?

URL rating jest obliczany na podstawie zestawu czynników uwzględnianych w algorytmach narzędzi do analizy SEO, takich jak Ahrefs. Pod uwagę są brane:

  • jakość linków prowadzących do strony (backlinki) – wartość linku zależy od autorytetu strony, z której pochodzi, oraz związku z tematyką strony docelowej,
  • jakość treści – unikalność i użyteczność treści mogą pomóc w podniesieniu oceny URL,
  • wewnętrzna struktura stron, czyli jak łatwo użytkownik może nawigować po stronie,
  • aktywność użytkowników – na przykład czas przebywania na stronie, wskaźnik odrzuceń, interakcje (komentarze, udostępnianie treści),
  • wiek strony – starsze witryny zazwyczaj mają większy potencjał, jeśli chodzi o URL rating.

 

 

URL rating vs domain rating

URL rating (UR) i domain rating (DR) to dwa różne wskaźniki używane przez narzędzia do oceny jakości i autorytetu strony internetowej. Podstawowa różnica wynika z tego, że URL rating odnosi się do oceny konkretnego URL-u na stronie internetowej, a domain rating jest wskaźnikiem jakości i autorytetu całej witryny.

 

Inne wskaźniki SEO od Ahrefs

Ahrefs jest źródłem wielu wskaźników, które pomagają analizować i optymalizować strony internetowe. Oprócz URL ratingu należą do nich między innymi:

  • domain rating (DR) – autorytet całej strony internetowej,
  • keyword difficulty (KD) – poziom trudności pozycjonowania wybranej frazy kluczowej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania,
  • keyword search volume (KSW) – miesięczna liczba wyszukiwań danej frazy kluczowej,
  • traffic potential (TP) – ruch generowany przez stronę z pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretną frazę kluczową,
  • return rate (RR) – jak często ta sama osoba wyszukuje dane słowo kluczowe w ciągu ostatnich 30 dni,
  • cost per click (CPC) – jak w ramach konkretnej frazy dzielą się kliknięcia w bezpłatne oraz płatne wyniki wyszukiwań.

 

 

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Przeczytaj także
Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700