URL rating (UR) to wskaźnik, który ocenia jakość i autorytet danej strony internetowej pod kątem różnych jej aspektów. Im wyższy URL rating, tym większe szanse na to, że strona będzie dobrze pozycjonowana w wynikach wyszukiwania i przyciągnie większy ruch z wyszukiwarek internetowych.
Jak obliczany jest URL rating?
URL rating jest obliczany na podstawie zestawu czynników uwzględnianych w algorytmach narzędzi do analizy SEO, takich jak Ahrefs. Pod uwagę są brane:
- jakość linków prowadzących do strony (backlinki) – wartość linku zależy od autorytetu strony, z której pochodzi, oraz związku z tematyką strony docelowej,
- jakość treści – unikalność i użyteczność treści mogą pomóc w podniesieniu oceny URL,
- wewnętrzna struktura stron, czyli jak łatwo użytkownik może nawigować po stronie,
- aktywność użytkowników – na przykład czas przebywania na stronie, wskaźnik odrzuceń, interakcje (komentarze, udostępnianie treści),
- wiek strony – starsze witryny zazwyczaj mają większy potencjał, jeśli chodzi o URL rating.
URL rating vs domain rating
URL rating (UR) i domain rating (DR) to dwa różne wskaźniki używane przez narzędzia do oceny jakości i autorytetu strony internetowej. Podstawowa różnica wynika z tego, że URL rating odnosi się do oceny konkretnego URL-u na stronie internetowej, a domain rating jest wskaźnikiem jakości i autorytetu całej witryny.
Inne wskaźniki SEO od Ahrefs
Ahrefs jest źródłem wielu wskaźników, które pomagają analizować i optymalizować strony internetowe. Oprócz URL ratingu należą do nich między innymi:
- domain rating (DR) – autorytet całej strony internetowej,
- keyword difficulty (KD) – poziom trudności pozycjonowania wybranej frazy kluczowej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania,
- keyword search volume (KSW) – miesięczna liczba wyszukiwań danej frazy kluczowej,
- traffic potential (TP) – ruch generowany przez stronę z pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretną frazę kluczową,
- return rate (RR) – jak często ta sama osoba wyszukuje dane słowo kluczowe w ciągu ostatnich 30 dni,
- cost per click (CPC) – jak w ramach konkretnej frazy dzielą się kliknięcia w bezpłatne oraz płatne wyniki wyszukiwań.