Co to jest SERP?

SERP (Search Engine Results Page) to strona wyników wyszukiwania wyświetlana przez wyszukiwarkę internetową po wprowadzeniu zapytania przez użytkownika. Zawiera różne rodzaje wyników, w tym organiczne i płatne.

 

Z czego składają się SERP-y

Organiczne wyniki wyszukiwania

Organiczne wyniki wyszukiwania to lista stron internetowych, które wyszukiwarka uznaje za najbardziej odpowiednie w kontekście danego zapytania, bezpłatnie wyświetlane w SERP-ach.

 

Płatne wyniki wyszukiwania

Płatne wyniki wyszukiwania to reklamy wyświetlane w SERP-ach, za które płaci reklamodawca. Zazwyczaj są one oznaczone jako reklamy lub sponsorowane.

 

 

Przykłady Search Engine Results Page

SERP w Google

SERP w Google to strona wyników generowana przez najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie, czyli Google.

 

SERP w Bing

SERP w Bing to strona wyników wyszukiwania wygenerowana przez wyszukiwarkę Bing należącą do Microsoftu.

 

SERP w Yandex

SERP w Yandex to strona wyników wyszukiwania wygenerowana przez rosyjską wyszukiwarkę Yandex, popularną głównie w krajach rosyjskojęzycznych.

 

SERP w Yahoo

SERP w Yahoo to strona wyników wyszukiwania wygenerowana przez wyszukiwarkę Yahoo, która współpracuje z Bingiem w kwestii wyświetlania wyników.

 

SERP w DuckDuckGo

SERP w DuckDuckGo to strona wyników wyszukiwania generowana przez wyszukiwarkę DuckDuckGo, która stawia na prywatność użytkowników i neutralność wyników.

 

SERP – rodzaje wyników w Google

Kiedy wpiszesz frazę do wyszukiwarki, w odpowiedzi dostajesz listę wyników. Składają się na nie:

  • Wyniki tekstowe:

– płatne: reklamy wyświetlane na górze i dołu strony,

– bezpłatne: organiczne wyniki wyszukiwania.

  • Wyniki lokalne:

– płatne: reklamy lokalne Google Ads,

– bezpłatne: Mapy Google z lokalnymi wynikami biznesów.

  • Wynik 0 – featured snippet to wyjątkowy fragment zawierający odpowiedź na pytanie użytkownika lub najbardziej trafną informację.
  • Więcej pytań, czyli sekcja „People Also Ask” prezentująca pytania powiązane z zapytaniem użytkownika.
  • Wyniki graficzne – zdjęcia, ilustracje i infografiki.
  • Wyniki wideo, czyli filmy i klipy wideo z YouTube i innych platform.
  • Podpowiedzi – sugestie i podpowiedzi związane z zapytaniem użytkownika.
  • Porównywarki miejsc, czyli narzędzia pozwalające porównywać lokalizacje, oceny i opinie biznesów.

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Przeczytaj także
Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700