Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!
Noindex to instrukcja dla wyszukiwarek internetowych, która wskazuje, aby dana strona lub treść nie była indeksowana. Oznacza to, że strona nie będzie uwzględniana w wynikach wyszukiwania.
Z noindex warto korzystać w różnych sytuacjach. Najczęściej zdarza się to:
Wdrożenie znacznika nie jest trudne. Wystarczy wpisać znacznik w odpowiednie miejsce w kodzie.
Aby umieścić noindex w X-Robots_Tag, umieść <meta name=”robots” content=”noindex”> w sekcji head kodu HTML strony, którą chcesz zablokować przed indeksacją.
Jeśli chcesz wdrożyć znacznik noindex w Meta Robots, wstaw <meta name=”robots” content=”noindex”> w sekcji head kodu HTML.
W przypadku meta Googlebot dodaj <meta name=”googlebot” content=”noindex”> do sekcji head kodu HTML.
Aby zobaczyć, które strony zostały oznaczone jako noindex, wystarczy sprawdzić raporty indeksowania w Google Search Console (GSC).
Można to badać także poprzez crawlowanie serwisu. Użyj narzędzi do analizy strony, aby zidentyfikować, które strony posiadają znacznik noindex.
Znacznik noindex może być także źródłem problemów. Może prowadzić do zmniejszenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania, wpływając tym samym na ruch organiczny. Co więcej, w niektórych przypadkach strony są oznaczone noindex, mogą nadal być indeksowane. Powodem mogą być na przykład błędy techniczne lub nieprawidłowe konfiguracje, przez które roboty wyszukiwarek zignorują instrukcję „noindex”. Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać działanie witryny i upewnić się, że strony oznaczone jako „noindex” faktycznie nie są indeksowane.
E-book dostaniesz w prezencie!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: