Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

Ikona

Co to jest noindex?

Noindex to instrukcja dla wyszukiwarek internetowych, która wskazuje, aby dana strona lub treść nie była indeksowana. Oznacza to, że strona nie będzie uwzględniana w wynikach wyszukiwania.

 

Kiedy warto korzystać z noindex

Z noindex warto korzystać w różnych sytuacjach. Najczęściej zdarza się to:

  • gdy chcemy zabezpieczyć treści wewnętrzne, które nie są przeznaczone dla szerokiej publiczności,
  • kiedy istnieje potrzeba zatrzymania indeksowania stron tymczasowych, testowych lub duplikatów,
  • podczas udostępniania treści w wersji PDF lub innych formatach, które nie wymagają indeksowania przez wyszukiwarki.

 

 

Jak wdrożyć znacznik noindex?

Wdrożenie znacznika nie jest trudne. Wystarczy wpisać znacznik w odpowiednie miejsce w kodzie.

 

Noindex w X-Robots-Tag:

Aby umieścić noindex w X-Robots_Tag, umieść <meta name=”robots” content=”noindex”> w sekcji head kodu HTML strony, którą chcesz zablokować przed indeksacją.

 

Noindex w Meta Robots:

Jeśli chcesz wdrożyć znacznik noindex w Meta Robots, wstaw <meta name=”robots” content=”noindex”> w sekcji head kodu HTML.

 

Noindex w Meta Googlebot:

W przypadku meta Googlebot dodaj <meta name=”googlebot” content=”noindex”> do sekcji head kodu HTML.

 

Jak sprawdzić listę adresów z noindex?

Aby zobaczyć, które strony zostały oznaczone jako noindex, wystarczy sprawdzić raporty indeksowania w Google Search Console (GSC).

Można to badać także poprzez crawlowanie serwisu. Użyj narzędzi do analizy strony, aby zidentyfikować, które strony posiadają znacznik noindex.

Wady znacznika noindex

Znacznik noindex może być także źródłem problemów. Może prowadzić do zmniejszenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania, wpływając tym samym na ruch organiczny. Co więcej, w niektórych przypadkach strony są oznaczone noindex, mogą nadal być indeksowane. Powodem mogą być na przykład błędy techniczne lub nieprawidłowe konfiguracje, przez które roboty wyszukiwarek zignorują instrukcję „noindex”. Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać działanie witryny i upewnić się, że strony oznaczone jako „noindex” faktycznie nie są indeksowane.

 

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Przeczytaj także
Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700