Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!
Linkowanie zewnętrzne to proces pozyskiwania linków kierujących do własnego serwisu z innych domen internetowych. Obecność linków zewnętrznych buduje wartość witryny w oczach robotów indeksujących, szczególnie jeśli pochodzą ze źródeł o wysokim autorytecie i pokrewnej tematyce.
Tak, pozyskiwanie linków zewnętrznych może być bardzo korzystne dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Linki te mogą przyczynić się do zwiększenia widoczności strony w organicznych wynikach oraz poprawy jej reputacji i autorytetu.
Linki zewnętrzne mogą być oznaczone różnymi atrybutami relacyjnymi, takimi jak „nofollow” lub „sponsored”. Atrybut „nofollow” informuje wyszukiwarki, że nie powinny one przekazywać wartości linkowanej stronie, podczas gdy „sponsored” informuje, że link jest częścią reklamy.
Istnieje wiele metod pozyskiwania linków zewnętrznych, w tym prośby o linki od innych właścicieli stron, udział w programach partnerskich, publikowanie gościnne, katalogi branżowe czy artykuły sponsorowane. Najlepszą strategią jest natomiast tworzenie wartościowych treści, które będą chętnie udostępniane w naturalny sposób.
Anchor text, czyli tekst, który jest klikalny i prowadzi do danej strony, może przyjmować różne formy. Mogą to być słowa kluczowe, frazy związane z tematyką strony, nazwa firmy czy też adres URL. Wybór odpowiedniego anchora może mieć wpływ na skuteczność linkowania zewnętrznego.
Tak, linki zewnętrzne są jednym z istotnych czynników rankingowych w algorytmie Google. Wyszukiwarka uznaje linki zewnętrzne jako wskazówki o wartości i autorytecie danej strony, co może wpłynąć na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednakże istotne jest, aby linki te były naturalne i pochodziły z wartościowych źródeł, aby uniknąć potencjalnych kar ze strony Google za manipulację linkami.
E-book dostaniesz w prezencie!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: