Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!
Landing page to strona internetowa, na którą użytkownik trafia po kliknięciu w link zewnętrzny, reklamę online czy wynik wyszukiwania. Jest zaprojektowana w celu konwersji użytkowników, czyli skłonienia ich do podejmowania określonych działań, takich jak dokonanie zakupu, rejestracja na webinar czy pobranie pliku.
Landing page działa poprzez skupienie uwagi użytkownika na konkretnym przekazie lub ofercie. Zachęca go do podjęcia pożądanej akcji, minimalizując inne rozpraszające elementy, na przykład odnośniki na inne podstrony.
Na landing page’u warto umieścić klarowny przekaz związany z ofertą lub produktem, atrakcyjne i przekonujące elementy wizualne, formularze lub przyciski zachęcające do działania. Warto dodać także rzetelne argumenty, które mają na celu zbudowanie zaufania – na przykład opinie klientów.
Zaletami landing page’y są:
Aby stworzyć efektywny landing page, należy najpierw określić jego cel, dostosować przekaz do grupy docelowej, wybrać odpowiednie narzędzia i platformę do tworzenia strony. Po publikacji należy regularnie monitorować i optymalizować landing page, obserwując zachowania użytkowników i poziom konwersji (np. ile osób wykupiło oferowaną na landing page’u usługę).
Warto indeksować landing page, gdy chcemy, aby strona była widoczna w wynikach wyszukiwania organicznego. To szczególnie istotne w przypadku ofert długoterminowych lub informacyjnych, które mogą przyciągać użytkowników zainteresowanych danym tematem.
Każdy typ landing page’a może mieć inne cechy i cel do zrealizowania. Najpopularniejsze rodzaje to:
– strony docelowe dla kampanii PPC,
– strony docelowe dla kampanii e-mail marketingowych,
– strony docelowe dla kampanii reklamowych w mediach społecznościowych,
– strony docelowe dla kampanii promocyjnych czy produktowych.
E-book dostaniesz w prezencie!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: