Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!
Content marketing określa proces tworzenia oraz publikacji treści (głównie tekstów, choć nie tylko), których celem jest osiągnięcie określonego efektu marketingowego i wywołanie pożądanej reakcji. Treści są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO, a przy tym atrakcyjne dla potencjalnego odbiorcy.
Treści publikowane w ramach content marketingu można podzielić na trzy główne kategorie:
Korzyści płynące ze skutecznego content marketingu krążą przede wszystkim wokół siły Twojej marki. Największe zalety to:
Istnieje szereg przydatnych narzędzi, które pomogą Ci w realizacji strategii content marketingu. Oto wybrane z nich:
Content to obecnie jeden z najbardziej istotnych czynników rankingowych Google, które decydują o pozycji Twojego serwisu w wynikach wyszukiwania. Algorytmy wyszukiwarek premiują atrakcyjne treści, wychodząc z założenia, że to one są najważniejsze z punktu widzenia użytkownika. Takie podejście sprawdza się w praktyce – angażujące teksty na dłużej przykuwają uwagę odbiorców, przez co spędzają oni więcej czasu na stronie i są bardziej skłonni do interakcji.
Jednocześnie nie warto zapominać o technicznych aspektach publikacji treści w ramach content marketingu. Na SEO wpływa m.in. odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi, linkowanie wewnętrzne, a nawet struktura nagłówków.
Marketing treści w segmencie B2B opiera się przede wszystkim na budowaniu wizerunku eksperta oraz pielęgnowaniu relacji z kontrahentami. Charakterystyczną cechą jest tutaj rozciągnięty cykl zakupowy, w którym przez długi czas pozostajesz w kontakcie ze swoimi klientami. Większy jest także poziom wsparcia po finalizacji sprzedaży. Klienci z sektora B2B spędzają również więcej czasu na poznawaniu usługi oraz świadczącej ją firmy przed podjęciem ostatecznej decyzji. Koniecznie weź to pod uwagę, opracowując strategię content marketingu.
W przypadku sklepów internetowych na pierwszy plan zdecydowanie wysuwają się opisy produktów, a także całych kategorii oraz ofert specjalnych czy sezonowych. Dobrze opisana oferta powinna informować klienta o wszystkich istotnych cechach towaru (w tym o specyfikacji technicznej), jednocześnie podkreślając realne korzyści płynące z zakupu. Istotną kwestią jest również nasycenie odpowiednimi słowami kluczowymi, dzięki któremu strona pojawi się w organicznych wynikach wyszukiwania.
Treści sponsorowane publikowane na zewnętrznych serwisach to dobry sposób na dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Z jednej strony wykorzystujesz zasięgi zewnętrznego wydawcy, z drugiej – wzmacniasz ekspercki wizerunek przy pomocy wartościowych treści. Kluczem jest tutaj wybór właściwego kanału publikacji oraz tematyki, która odpowie na potrzeby Twojej grupy docelowej.
Media społecznościowe pozwalają na zdecydowanie najbardziej bezpośredni kontakt z klientami. Warto zatem wykorzystać ten skrócony dystans i oferować treści, które skutecznie przyciągną uwagę odbiorców, a jednocześnie wywołają określoną reakcję. Content marketing za pośrednictwem kanałów social media nie tylko daje Ci przestrzeń do publikacji autonomicznych treści (wpisów, zdjęć, relacji wideo), ale świetnie sprawdzi się także do promocji bloga, strony ofertowej czy wreszcie konkretnych produktów.
E-book dostaniesz w prezencie!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: