Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź aż 70 parametrów Twojej strony!

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

Ikona

Co to jest Cause related marketing? Definicja

Marketing oparty na przyczynach (cause related marketing) to strategia promocyjna, w której firma łączy swoje produkty lub usługi ze wspieraniem wybranego celu społecznego lub charytatywnego. Polega na partnerstwie komercyjnym między przedsiębiorstwem a organizacją non-profit. Cel takiego marketingu to generowanie pozytywnego wizerunku marki, zwiększanie lojalności klientów oraz przyciąganie nowych konsumentów. Przykłady obejmują kampanie, w których część dochodów ze sprzedaży jest przeznaczana na określony cel społeczny.

Historia

Początki marketingu związanego z przyczynami sięgają lat 70. i 80. XX wieku, kiedy firma American Express zintegrowała swoje działania marketingowe ze zbiórką funduszy na renowację Statuy Wolności. Przez każdą transakcję dokonaną z użyciem ich karty płatniczej, American Express przekazywała 1 cent na ten cel, co przyniosło ponad 2 miliony dolarów na renowację. To wydarzenie jest uznawane za jedno z pierwszych i najbardziej udanych przykładów cause related marketingu.

Zalety

Marketing oparty na przyczynach przynosi korzyści zarówno firmom, jak i organizacjom non-profit. Firmy zwiększają swoją sprzedaż, budując jednocześnie pozytywny wizerunek marki. W badaniach rynkowych, 55% konsumentów deklaruje większą skłonność do zakupu produktów od firm wspierających cele społeczne. Organizacje non-profit zyskują natomiast dodatkowe fundusze oraz zwiększoną świadomość społeczną swojej działalności.

Jakie są największe wyzwania?

Mimo licznych korzyści, marketing oparty na przyczynach niesie ze sobą także pewne wyzwania. Jednym z głównych problemów jest ryzyko związane z nieufną postawą konsumentów. Badania wskazują, że 21% konsumentów może postrzegać takie kampanie jako nieszczere. Wybór niewłaściwego partnera charytatywnego lub niespójność przesłania mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy.

 

 

Zapisz się do newslettera

E-book dostaniesz w prezencie!

Zarabiaj więcej dzięki marketingowi internetowemu. Porozmawiajmy!
Zamów bezpłatną konsultację
Ikona Ikona Ikona

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700