Dobra znajomość lokalnego rynku to podstawa – z tym stwierdzeniem trudno dyskutować. Czy agencja SEO znad Wisły może znać realia trudnego i nastawionego na konkurencję anglojęzycznego e-handlu? Praktyka pokazuje, że powierzenie pozycjonowania stron angielskich rodzimym ekspertom od marketingu online to znakomity pomysł. To, na co należy zwrócić uwagę przed nawiązaniem współpracy, to doświadczenie danej agencji SEO i portfolio klientów, pośród których znajdą się firmy o międzynarodowym zasięgu. Warto również dowiedzieć się, jakie działania będą podejmowane, żeby faktycznie można było mówić o realnych efektach dla biznesu.
W Sunrise System od wielu lat wspieramy klientów w pozycjonowaniu stron angielskich stron, a nasze strategie marketingowe to połączenie eksperckiej wiedzy, profesjonalnego rozpoznania lokalnego rynku i działań konkurencji oraz dopasowanie strategii marketingowej do specyfiki branży.
Sprawdzimy Twoją stronę WWW i przygotujemy dla Ciebie ofertę.
Bezpłatna wycenaW ramach współpracy z klientami, zgłaszającymi chęć rozszerzania działalności o zagraniczne rynki, proponujemy szereg działań SEO. Pozycjonowanie stron angielskich obejmuje m.in. szczegółową analizę słów kluczowych. Przy użyciu odpowiednich narzędzi jesteśmy w stanie wyselekcjonować frazy, dzięki którym witryna stanie się bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. Dobór słów kluczowych dopasowujemy do specyfiki branży oraz trendów panujących w danym kraju. Dzięki temu nasze starania przynoszą pożądane efekty.
W pozycjonowaniu stron angielskich ważne jest, aby frazy były zróżnicowane i obejmowały wszystkie produkty czy usługi, które oferuje firma. Zagraniczne SEO oznacza także konieczność uwzględnienia fraz z długim ogonem. Wyrażenia nazywane long-tailami odgrywają w rankingowaniu stron www w zagranicznych wyszukiwarkach duże znaczenie.
W ramach pozycjonowania stron angielskich przeprowadzamy także pogłębiony SEO audyt działań konkurencji. Międzynarodowe e-rynki rządzą się często swoimi prawami, a my nigdy nie tracimy czujności. Dopasowujemy strategię marketingową do lokalnej specyfiki oraz konkretnej branży. Uważamy, że dobre rozpoznanie rynku to podstawa – dzięki temu zdobywamy unikalną wiedzę na temat zagranicznych realiów i możemy skutecznie konkurować z rodzimymi agencjami SEO w innych krajach.
Dane zbieramy m.in. na podstawie dostępnych statystyk oraz przeglądu stron internetowych konkurencji. Dokładna analiza firm działających w danej branży ułatwia rywalizowanie na globalnym, anglojęzycznym rynku.
To kolejne wyzwanie, z jakim musimy się konfrontować jako agencja SEO pozycjonująca strony po angielsku. Lokalne rynki różnią się między sobą – sposobem komunikacji z klientem czy prezentacją oferty. Przygotowywanie anglojęzycznego contentu to także dbałość o język.
Pozycjonowanie stron angielskich nie może się także obejść bez dokładnej analizy wyników wyszukiwania dla witryn konkurencji. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ w zależności od lokalnej specyfiki, sposób sprawdzania jakości witryn przez algorytmy Google może nieco się od siebie różnić. Optymalizacja anglojęzycznej wersji strony musi być dopasowana do konkretnego kraju czy regionu.
Witryna musi także spełniać szereg wymogów technicznych, które są brane pod uwagę podczas indeksowania i rankingowania stron przez wyszukiwarkę. Pozycjonowanie strony angielskiej musi więc obejmować sprawdzenie jej pod kątem wielu aspektów. Właściwie przeprowadzona optymalizacja www to jeden z filarów międzynarodowego SEO.
Wielu naszych klientów, zlecając pozycjonowanie za swój biznesowy cel obiera Wielką Brytanię To kolebka e-handlu i atrakcyjny rynek e-commerce wart rocznie kilkadziesiąt miliardów funtów. Nie brakuje polskich firm, które już teraz z powodzeniem sprzedają produkty w Wielkiej Brytanii. Nie brakuje też marek, które nad Tamizą odniosły sukces – dość wspomnieć lubianą i cenioną przez Brytyjki firmę kosmetyczną Inglot. Jak pójść w ślad za najlepszymi i dołączyć do grona przedsiębiorców, którzy dobrze radzą sobie na największym rynku e-commerce w Europie? Gotowej recepty nie zna nikt. Szanse na zaistnienie na zagranicznym, a w tym przypadku na angielskim rynku jednak wzrosną, jeśli postawimy na starannie zaplanowaną strategię marketingową online, dopasowaną do lokalnej specyfiki.
O ile na naszym rodzimym podwórku pozycjonowanie witryn jest praktyką zalecaną i przynoszącą pożądane efekty, na Wyspach takie działania są wręcz koniecznością. Wszystko za sprawą gigantycznej konkurencji oraz rozwiniętego e-handlu – żeby stać się konkurencyjnym w UK należy pamiętać o tym, że każda tamtejsza firm wdraża praktyki SEO i konsekwentnie pozycjonuje witrynę. Jeśli chcemy zaistnieć na rynku w UK, musimy więc dobrze zaplanować także promocję na zagranicznym gruncie. Nie jest też tajemnicą, że przeprowadzenie kampanii online najlepiej powierzyć ekspertom, takim jak my.
Specjaliści od marketingu online wiedzą, co zrobić, żeby trafić z ofertą do potencjalnych klientów, zwiększyć ruch na stronie www i stworzyć szansę na sukces dla biznesu. Decyzja o współpracy z polską agencją SEO może być znakomitym biznesowym posunięciem!
Promowanie biznesu w Wielkiej Brytanii to, rzecz jasna, duże wyzwanie, ale i gra warta świeczki. Szacuje się, że każdego roku przeciętny Anglik przeznacza na zakupy w sieci ponad 1000 funtów. Jeśli dodać do tego fakt, że 66 milionów Brytyjczyków ma dostęp do Internetu i regularnie przegląda treści online, okazuje się, że stajemy przed wielką szansą! Marketing online stwarza z kolei dogodne możliwości i dostarcza narzędzia, dzięki którym polskie firmy mogą konkurować i dobrze sobie radzić na brytyjskim rynku.
Jako Sunrise System zajmujemy się szczegółową analizą lokalnego rynku. Pod tym kątem dobieramy starannie frazy kluczowe, również te zwane long-tailami, które jeszcze precyzyjniej pomagają odpowiedzieć na potrzeby potencjalnych klientów i wypozycjonować witrynę po angielsku. Patrzymy bacznie na konkurencję i zawsze staramy się nie tylko dotrzymywać jej kroku, ale i wdrażać strategie SEO dające realną przewagę. Dbamy nie tylko o widoczność strony www w wynikach wyszukiwania.
Zadbamy też o Twój sklep online tworząc unikalny content, który przykuje uwagę użytkowników sieci. Przekonasz się, że optymalizacja witryny przełoży się na jeszcze lepsze pozycjonowanie w UK. Jesteśmy polską agencją SEO, dlatego klienci mogą bez żadnych ograniczeń językowych komunikować nam swoje potrzeby – zawsze uważnie się w nie wsłuchujemy i przekładamy je na skuteczne SEO na brytyjskim rynku.
Pójdźmy o krok dalej. Pozycjonowanie stron angielskich może odbywać się na wielu różnych płaszczyznach. Jedną z metod na skuteczne wypromowanie sklepu czy usług w UK jest skoncentrowanie się na dotarciu do lokalnej społeczności. Takim rodzajem marketingu online są zazwyczaj zainteresowani właściciele firm, którzy świadczą usługi na miejscu, w konkretnym obszarze. Z ich punktu widzenia dotarcie z reklamą do zamieszkujących okolicę Brytyjczyków będzie najistotniejsze. Na szczęście potrzeba ta nie jest jednostronna – mieszkańcy danego miasta czy dzielnicy także są żywo zainteresowani odnalezieniem atrakcyjnych ofert w pobliżu miejsca zamieszkania.
Wpisanie frazy w wyszukiwarkę i dodanie lokalizacji (regionu, dzielnicy, a nawet ulicy) to popularny sposób na szybkie odnalezienie interesującego artykułu lub usług „tuż za rogiem”. To także rewelacyjna furtka dla specjalistów od pozycjonowania, którzy wykorzystują potencjał brytyjskich lokalnych fraz do zwiększania widoczności witryny i ruchu na stronie. Jak to działa? Tabelka poniżej pokazuje, jak wiele możemy zyskać pozycjonując się na lokalne frazy w UK.
Fraza | Prognozowana miesięczna liczba zapytań wg Planera Słów Kluczowych |
---|---|
Tyres Liverpool | 1 300 |
Desk Leeds | 90 |
Toys Manchester | 890 |
Shoe shop Leicester | 480 |
Hairdresser Nottingham | 2 900 |
Liczby te jasno pokazują, że lokalne pozycjonowanie fraz może być pomocne w dotarciu z ofertą do setek zagranicznych klientów każdego miesiąca. W Sunrise System korzystamy z różnych metod optymalizacji stron www, a jedną z nich jest bazowanie na potencjale słów kluczowych powiązanych z konkretnym regionem, miastem np. w Birmingham, Nottingham czy Leeds, a także dzielnicami.
Skorzystaj z naszego autorskiego narzędzia, uzyskasz informacje w niecałą minutę!
KontaktOmówiliśmy już, co zrobić, żeby wprowadzić biznes na zagraniczny rynek – w tym przypadku Anglię, bez konieczności przenoszenia działalności do UK. Czy jest jednak możliwe zawojowanie i zaistnienie w jeszcze większym i bardziej odległym kraju takim, jak Stany Zjednoczone? Choć może się to wydawać niewykonalne, wielokrotnie udowadnialiśmy, że w marketingu online żadne granice nie obowiązują!
Nikogo nie trzeba przekonywać, że Stany Zjednoczone to prawdziwa potęga gospodarcza i potężny rynek cyfrowy, w którym każdy może znaleźć dla siebie miejsce, ale pod pewnymi warunkami, do czego przejdziemy w dalszej części. Szacuje się, że w USA stały dostęp do sieci ma ponad 300 milionów osób. Potencjalnie to… kilkaset milionów klientów, jednak w praktyce, żeby dotrzeć do każdego z nich, należy mocno się postarać. Nasza agencja SEO wie natomiast, jak to zrobić i pomoże Wam wypozycjonować stronę na rynku amerykańskim.
Ze względu na olbrzymi obszar, liczbę ludności i mocno zróżnicowaną strukturę społeczną, niezwykle ważne jest dopasowanie strategii marketingowej online do celów, jakie chcemy osiągnąć. Musimy zawsze pamiętać o tym, do kogo kierujemy ofertę i dopasować przekaz oraz działania SEO do grupy docelowej. Inaczej będziemy postępować chcąc dotrzeć do konserwatywnego mieszkańca Teksasu, a inaczej do osoby zamieszkującej najbardziej liberalny stan USA, czyli Kalifornię.
W Stanach Zjednoczonych pozycjonowanie z uwzględnieniem lokalnych fraz to jedna ze skuteczniejszych strategii SEO, która może więc przynieść znakomite efekty. Należy się do tego jednak dobrze przygotować – jako agencja SEO zawsze dbamy o przeprowadzenie odpowiednich analiz.
Kolejna ważna sprawa to… język. Pozycjonowanie stron w USA to także zapełnianie witryn unikalnym contentem w języku, którym posługują się na co dzień Amerykanie. Choć mowa tu oczywiście o angielskim to musimy pamiętać o tym, że brytyjska i amerykańska odmiana różnią się od siebie i musimy to uwzględnić planując treści skierowane do mieszkańca Chicago czy Kansas City. Poprawność językowa będzie tu w cenie, inaczej użytkownik sieci może nie zatrzymać wzroku na tym, co przygotowaliśmy.
A jeśli już o językowych kwestiach mowa… Pozycjonując stronę w USA warto też pamiętać o tamtejszej Polonii, która stanowi największe skupisko rodaków za granicą. Podobnie jak w przypadku działań SEO na rynku brytyjskim, taki i tutaj dobieranie słów kluczowych po polsku może więc przynieść wiele dobrego. Największe skupiska Polaków zamieszkują Chicago, Denver, Detroit, Los Angeles, Nowy Jork i Seattle. Dodanie do polskich fraz jednej ze wskazanych lokalizacji to świetny pomysł na dotarcie z ofertą do społeczności polskiej w USA.
Choć Wielka Brytania oraz USA to państwa, które wiodą prym w kręgu anglosaskim, lista państw, gdzie angielski jest językiem oficjalnym, jest znacznie dłuższa. Jako specjaliści od SEO i pozycjonowania stron, nie zapominamy o pozostałych krajach, w których możemy działać na rzecz zwiększania widoczności witryn w wyszukiwarce po angielsku.
Ciekawym kierunkiem i pomysłem na szukanie nowej niszy dla biznesu może być Australia, Irlandia, Nowa Zelandia, Kanada czy RPA – tutaj, podobnie jak w USA i Anglii język angielski jest językiem urzędowym. Na tym jednak nie koniec! Język angielski jest powszechnie używany każdego dnia przez 527 milionów osób w 60 krajach na całym świecie. Z punktu widzenia prowadzenia firmy i sklepu online, to nieskończenie wiele możliwości na znalezienie idealnego modelu działalności, opartej na wybranym zagranicznym rynku e-commerce.
Dobry research to oczywiście podstawa, dlatego przed podjęciem decyzji o rozszerzeniu lub rozpoczęciu działalności w konkretnym kraju, wnikliwie przyglądamy się konkurencji z konkretnych branż i błyskawicznie wyciągamy wnioski z obserwacji, dzięki czemu możemy cieszyć się dużą skutecznością na różnych międzynarodowych e-rynkach.
Zdążyliśmy już omówić nieco szerzej zagadnienia związane z pozycjonowaniem stron angielskich. To, o czym jeszcze nie wspomnieliśmy, to kwestia techniczna całego przedsięwzięcia. Pewnie się zastanawiasz, czy wchodząc na rynek zagraniczny musisz posiadać witrynę na lokalnym hostingu. Nie jest to konieczne, ale zalecane – jeśli jest taka możliwość warto zainwestować więc czas i fundusze na to, aby strona posiadała lokalne IP. Dlaczego warto rozważyć taką opcję?
Choćby ze względów praktycznych jest to rozwiązanie warte uwagi. Strona na lokalnym serwerze szybciej się ładuje, a to zmniejsza szanse na to, że użytkownik opuści zniecierpliwiony witrynę. Niski współczynnik odrzuceń działa zawsze na naszą korzyść w kontekście SEO, ale to nie wszystko. W trosce o potrzeby użytkowników, wyszukiwarka zawsze wyżej indeksuje lokalne domeny, a to już argument, z którym trudno dyskutować.
Z punktu widzenia skutecznego pozycjonowania z Polski w UK istotny będzie także adres internetowy domeny z odpowiednią końcówką. W Anglii najpopularniejsze są końcówki uk. oraz co.uk. Google korzystając z geolokalizacji stron www zaklasyfikuje taką witrynę na rynek brytyjski, na którym nam przecież zależy. Oczywiście inne końcówki adresów obowiązują w USA oraz pozostałych krajach anglojęzycznych takich jak Irlandia, Kanada czy Australia.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: