Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Wybierz
Pozycjonowanie

Pozycjonowanie PrestaShop

Obecnie każda witryna znajdująca się w sieci wymaga odpowiedniego pozycjonowania, by być widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania. Dotyczy to zwłaszcza sklepów internetowych, gdyż podstawą ich funkcjonowania jest generowanie sprzedaży. Jeżeli więc prowadzisz sklep oparty na systemie PrestaShop i chcesz, by wyświetlał się on jak najwyżej w wyszukiwarce Google, to zdecydowanie powinieneś rozważyć jego pozycjonowanie.

wzor-2-v1
pozycjonowanie_wrodpress_2

Czym jest PrestaShop?

Jest to aktualnie jedna z najpopularniejszych oraz najbardziej znanych platform do zarządzania sklepem internetowym w naszym kraju. PrestaShop należy do systemów Open Source, co oprócz bardzo dużych możliwości konfiguracyjnych, jest jego największym atutem. Ponadto platforma posiada niezwykle przyjazny, intuicyjny interfejs, co sprawia, że nawet prawdziwy laik jest w stanie bez problemu ją obsługiwać. PrestaShop jest oprogramowaniem darmowym, które może zostać rozszerzone o dodatkowe płatne oraz bezpłatne moduły w celu zwiększenia jego funkcjonalności. Użytkowanie pierwszych z wymienionych wtyczek wymaga jednak w większości przypadków skorzystania ze specjalistycznej wiedzy programistycznej, by zoptymalizować system pod względem funkcjonalności. Dotyczy to również optymalizacji pod kątem SEO.

Jak skutecznie pozycjonować sklep PrestaShop?

Skorzystaj z doświadczenia specjalistów i umów się na rozmowę.

Bezpłatna wycena
Audyt SEO

Wybrane elementy SEO możliwe do ustawienia w sklepie PrestaShop

Warto zadbać o podstawowe elementy, które przyczyniają się do skutecznego pozycjonowania sklepu PrestaShop w wynikach wyszukiwania. Poniżej przedstawiamy niektóre z nich.

Meta title

Mianem meta tagów określa się specjalne znaczniki, które znajdują się w kodzie źródłowym strony. Dzięki ich obecności roboty Google otrzymują ważne informacje o danym sklepie. Jednym z najistotniejszych meta tagów jest meta title. Ma on szczególne znaczenie dla pozycjonowania. Powinien on jasno określać zawartość danej podstrony, a w kontekście SEO – posiadać odpowiednio dobrane słowa kluczowe. PrestaShop umożliwia wprowadzenie własnej zawartości tego znacznika dla każdego zasobu witryny za sprawą odpowiedniej opcji dostępnej w panelu administratora. Meta title jest jednym z czynników rankingowych wpływających na pozycję danej podstrony w wyszukiwarce Google.

Meta descritpion

Oprócz wprowadzenia indywidualnej wartości meta title, silnik pozwala również stworzenie meta description, czyli opisów wyświetlanych pod tytułem witryny w wynikach wyszukiwania, które mogą zachęcić Twoich potencjalnych klientów do wejścia na witrynę sklepu. Ich zadaniem jest więc m.in. zwiększenie wskaźnika współczynnika klikalności strony (tzw. CTR). Trzeba jednak mieć na uwadze, że stworzony opis nie zawsze pojawi się w wynikach wyszukiwania. Algorytm wyszukiwarki może uznać przygotowany tekst jako niepasujący do danego zapytania, dla którego sklep wyświetlił się użytkownikowi i wybrany zostanie fragment treści pochodzącej bezpośrednio ze strony. Zawartość samego meta description nie jest natomiast czynnikiem rankingowym (choć oczywiście należy zadbać o jego naturalne brzmienie, bez nadużywania słów kluczowych).

Warto zaznaczyć, że meta tag meta keywords od kilkunastu lat nie jest brany pod uwagę przez roboty Google’a podczas odwiedzin witryny. Wynika to z jego nadużywania w przeszłości do upychania jak największej ilości słów kluczowych.

Przyjazne linki

Proces pozycjonowania sklepu PrestaShop jest wspierany przez wbudowany mechanizm przyjaznych adresów URL, czyli linków o uporządkowanej strukturze, które dają użytkownikowi jasną informację odnośnie tego, na jakiej podstronie się znajduje. Są one przydatne jednak nie tylko dla odbiorcy, ale również dla robotów indeksujących Google’a.

Certyfikat SSL

Klienci każdego sklepu internetowego lubią i chcą czuć się bezpiecznie. Certyfikat SSL stał się bardzo ważnym elementem branży e-commerce, gdyż jest to protokół, który poświadcza o bezpieczeństwie przepływu informacji. Jego brak na stronie sprawia, że wyświetla się informacja o niezabezpieczonej witrynie, co może odstraszyć potencjalnych klientów. Certyfikat SSL jest też czynnikiem rankingowym, branym pod uwagę przez algorytmy Google’a, co wpływa na pozycjonowanie sklepu. By wspomniany protokół mógł zadziałać, należy go wykupić wcześniej osobno, a następnie uruchomić go w bardzo przyjaznym module stanowiącym część silnika PrestaShop.

Optymalizacja PrestaShop to dla ciebie czarna magia?

Pozwól sobie pomóc i skorzystaj z oferty specjalistów. Zrobimy to za Ciebie.

Bezpłatna wycena
Audyt SEO
wzor-3-v2

Content Marketing to ważna część
każdej strategii SEO

Nie tylko wcześniej wspomniane elementy mają wpływ na pozycjonowanie witryny w sieci. Niezwykle ważną częścią działań SEO dla sklepu internetowego, w tym PrestaShop, jest Content Marketing. W celu zapewnienia bardzo dobrej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania Google, niezbędne jest stworzenie unikalnych oraz przydatnych dla użytkowników treści.

Strona główna

Niezależnie od tego, czy sklep internetowy zbudowany jest na systemie PrestaShop, czy też na innej platformie, na stronie głównej bezwarunkowo powinna znaleźć się treść nawiązująca do prowadzonej działalności. Dzięki temu użytkownicy oraz algorytmy wyszukiwarek odwiedzający witrynę będą doskonale wiedzieć, jakiego typu asortyment oferuje sklep.

Opisy kategorii

Obecność specjalnie przygotowanych tekstów opisujących produkty znajdujące się w danej kategorii ma kolosalne znaczenie dla każdego potencjalnego klienta. Użytkownik szukający konkretnego artykułu w pierwszej kolejności zapozna się bowiem z przygotowanym opisem, by mieć pewność, że znajdzie towar, który zaspokoi jego potrzeby. Możliwość dodania unikalnych treści dla wszystkich kategorii produktowych jest jedną z opcji dostępnych na platformie PrestaShop.

Wpisy blogowe

Wielu użytkowników często poszukuje w sieci specjalistycznej wiedzy na dany temat lub odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Znaleźć je mogą m.in. na prowadzonym blogu, który może w naturalny sposób zaspokajać ich potrzeby. Warto zastanowić się nad jego założeniem z co najmniej dwóch powodów. Po pierwsze, wzmacnia tematykę danego serwisu, co wpływa na cały proces pozycjonowania. Po drugie, dostarcza przydatnych informacji, które w naturalny sposób będą zatrzymywać użytkowników na stronie sklepu.

Warto pozycjonować sklep PrestaShop!

Zasadne wydaje się więc pytanie, czy warto pozycjonować sklep zbudowany na platformie PrestaShop? Odpowiedz brzmi: zdecydowanie tak! Niezależnie od tego, na jakim systemie znajduje się sklep internetowy, potrzebuje on szeroko zakrojonych działań SEO, które pozwolą mu stać się widocznym i wyróżnią go spośród konkurencji. Warto w tym względzie zdać się na profesjonalistów, gdyż posiadają oni niezbędne doświadczenie oraz wiedzę na temat funkcjonowania algorytmów Google. Ich pomoc jest nieoceniona w kontekście pozycjonowania strony i tym samym zwiększeniu szansy na skuteczną sprzedaż, co w branży e-commerce jest aspektem najważniejszym.

Szczególnie zalecane dla każdego sklepu internetowego jest szerokie działanie pod kątem fraz kluczowych, gdyż potrzeby konsumentów są różne – podobnie jak posiadany asortyment. W ten sposób można trafić do szerszego grona użytkowników sieci. Najlepiej tego typu potrzebom odpowiada oferta Clouda bez zamkniętej klatki fraz kluczowych.

Nie bądź w tyle i wprowadź swój sklep PrestaShop na sam szczyt wyników wyszukiwania!

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700