Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces SEO składający się z optymalizacji on-site strony sklepu oraz działań off-site, aby uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google dla fraz kluczowych powiązanych z oferowanymi produktami lub kategoriami.
Pozycjonowanie sklepu internetowego pozwala na:
Zwiększ sprzedaż i widoczność swojego sklepu internetowego dzięki naszemu dedykowanemu pakietowi pozycjonowania!
Do dyspozycji masz kilka platform, na których możesz prowadzić sprzedaż internetową – nawet, jeśli nie posiadasz doświadczenia. Funkcjonalne i intuicyjne zapewnią dostęp do narzędzi przydatnych podczas prowadzenia handlu za pośrednictwem sieci. Wystarczy pomysł na biznes, nieco wiedzy na temat pozycjonowania, a także odrobina czasu. Poznajmy najpopularniejsze z nich:
Shoper to wygodna i prosta w użyciu płatna platforma, która pozwala na szybkie uruchomienie sprzedaży przy wykorzystaniu wielu zróżnicowanych narzędzi, a także prowadzenie bezpiecznych transakcji online czy kontrolę nad przesyłkami. Posiada jednak ograniczenia, które zaczną być istotne, gdy zechcesz, aby Twoja oferta dotarła do bardziej wymagającego klienta.
Bezpłatna platforma znana z tego, że potrafi naprawdę sporo. Zachętą do wypróbowania Magento jest spora liczba narzędzi ułatwiających dodawanie produktów czy kontrolowanie płatności. Kogoś, kto dopiero zaczyna przygodę ze sprzedażą online, mnogość opcji może jednak zniechęcić. Polecany raczej weteranom niż raczkującym w branży e-commerce.
W ramach abonamentu otrzymujesz dostęp do panelu z szeregiem przydatnych narzędzi. SOTE To wybór odpowiedni dla tych, którzy myślą o sprzedaży na niskim bądź średnim poziomie. Przydatny, jeśli szukasz rozwiązania prostego w obsłudze, a zarazem zróżnicowanego pod względem możliwości graficznych. Abonament nie należy jednak do najtańszych.
Bezpłatne rozszerzenie WordPressa cieszy się największą popularnością nie bez przyczyny – w końcu to najbardziej znany CMS, czyli system zarządzania treścią. Dzięki temu, że umożliwia także sprzedaż, jest idealnym rozwiązaniem dla właścicieli małych biznesów oraz prowadzących bloga, którzy chcą połączyć obie funkcje. Liczne wtyczki oraz narzędzia czynią WooCommerce jednym z wygodniejszych i ciekawszych systemów dostępnych w sieci.
Wszystkie te platformy różnią się w szczegółach. Tym co je łączy jest intuicyjność, elastyczność i uniwersalność. Zostały skonstruowane w taki sposób, aby dać Ci możliwość samodzielnego dostosowywania e-sklepu do wymogów SEO i potrzeb klientów. Wybór platformy to oczywiście początek przygody pt. „Pozycjonowanie sklepu online”. Bardzo ważne jest także to, jaką strukturę przybierze i co znajdzie się w architekturze sklepu internetowego.
Czy wiesz, z jakich elementów powinien składać się Twój wirtualny punkt sprzedaży? Wystarczy wyobrazić sobie butik. Po przejściu przez próg rozglądasz się w poszukiwaniu ubrań, które Cię interesują. Wnętrze jest przestronne i zorganizowane. Odzież ułożona została według kategorii, a każdą rzecz możesz objąć wzorkiem. Wystarczy kilka kroków, aby przejść do działu z męskimi koszulami. Tuż obok znajdują się marynarki i spodnie, a dalej – krawaty, muchy i spinki do mankietów. Nim się obejrzysz, kompletujesz cały garnitur.
Na podobnych zasadach powinien funkcjonować Twój sklep internetowy. Potrzeby konsumentów są takie same, jak poza siecią: zrobić zakupy szybko, niedrogo i wygodnie. Istotne zatem, aby znalazło się w nim miejsce na takie elementy, jak strona główna, kategorie i podkategorie, strony producentów, strony ze stałą treścią (takie jak regulamin, cennik, polityka prywatności, kontakt), a następnie elementy dodatkowe, jak na przykład blog. Każda z tych podstron powinna mieć swoje miejsce w strukturze witryny, aby zachęcać odwiedzających do oglądania oferty.
Najistotniejsza jest strona główna sklepuWyszukiwarka – to stąd klient wyrusza na poszukiwania. Powinien bez problemu trafić na czytelny drogowskaz, czyli podział na kategorie i podkategorie. Podobnie jak w punkcie sprzedaży z naszego przykładu musi wiedzieć, czy męskie koszule znajdzie skręcając w prawą, czy w lewą alejkę. Jeśli odwiedzającemu zależy na oszczędności, warto wskazać mu miejsce z produktami w przecenie. Szybki kontakt z obsługą klienta, dostęp do regulaminu, jasny sposób płatności – to kolejne elementy, które muszą być widoczne niemal od razu po wejściu do sklepu.
Skąd wiadomo, jakiego typu kategorie i podkategorie będą interesujące dla użytkownika? W tym miejscu przyda się wiedza na temat pozycjonowania sklepu internetowego. Tkankę tego, co oferujesz klientom, będą stanowić… słowa. I to nie byle jakie, ale dopasowane zarówno do branży, w jakiej działasz, jak i potrzeb użytkowników sieci. Dobra znajomość tego, co Twoi potencjalni klienci wpisują w okno wyszukiwarki, to klucz do stworzenia konkurencyjnej oferty. Wiedza ta okaże się szczególnie przydatna na początku, czyli podczas planowania struktury sklepu internetowego: nazwy kategorii i podkategorii powinny w sposób bezpośredni odnosić się do oferty.
Zanim jednak zaczniesz spisywać wszystko, co tylko przyjdzie Ci do głowy, dobrze zastanów się na tym, jak wyróżnić biznes spośród konkurencji. Zgodnie z założeniami SEO, treść sklepu internetowego powinien posiadać słowa kluczowe związane z jego zawartością.
Wyobraź sobie, że wpisujesz do wyszukiwarki „zielona męska bluza rozmiar XXL nike”: najczęściej otrzymasz wyniki tych sklepów internetowych, które na podstronę z produktem dodały treści nasycone tymi słowami kluczowymi. Możesz spojrzeć na to także ze swojej perspektywy: oferujesz damską biżuterię ze złota, zdrową karmę dla psów lub nowoczesne meble do salonu? Umiejętne określenie tego, co sprzedajesz, przybliży Cię do odnalezienia idealnych słów kluczowych.
W znalezieniu podstawowych fraz mogą pomóc takie narzędzia, jak Google Search Console (zakładka „Skuteczność”) lub Keywords Planner (o ile posiadasz darmowe konto Google Ads). W sieci istnieje też wiele różnorodnych i na dodatek darmowych narzędzi umożliwiających stworzenie podstawowej listy słów kluczowych opisujących Twoją branżę.
Prawidłowe nazewnictwo kategorii i podkategorii sklepu to jednak nie wszystko. Dobra znajomość dopasowanych do podstron słów kluczowych okaże się nieoceniona podczas tworzenia contentu – czyli tego wszystkiego, co opisuje Twój asortyment. Będą to wszelkiego rodzaju teksty, zdjęcia, filmy, pliki PDF i inne materiały, na podstawie których potencjalny klient poznaje ofertę.
Zakupy online rządzą się nieco innymi prawami. Odbiorca oferty nie ma szansy, aby dotknąć czy wypróbować, jak leży koszula – musi to ocenić na podstawie innych, mniej namacalnych elementów. I tu zaczyna się Twoje zadanie. Cena i nazwa produktu to nie wszystko: potrzebujesz porządnego wypełnienia, czyli treści.
Wysokiej jakości content marketing stanowi jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Jest to ciągła praca nad zawartością sklepu – jej formą i objętością. Znajomość słów kluczowych jest tu niezbędna. Właśnie na ich podstawie można przygotować opisy kategorii i podkategorii, poradniki ofertowe, wpisy na bloga czy słowa powitania na stronie głównej.
Treści w sklepie internetowym muszą być merytoryczne, unikatowe i użyteczne dla osób odwiedzających Twój sklep. Powinny jak najlepiej opisać daną grupę produktów, wskazać zalety wyboru właśnie takiego, a nie innego przedmiotu, a przede wszystkim zachęcać do zakupu. Podczas tworzenia contentu należy mieć na uwadze potrzeby użytkownika: jasność i czytelność przekazu to podstawa.
Nie wystarczy jednak, abyś dla każdej kategorii przygotował porządny kawałek tekstu zawierający słowa kluczowe. Nad zawartością sklepu należy pracować przez cały czas: aktualizowanie treści, dodawanie nowych zdjęć, wrzucanie poradników wideo na bloga – to tylko niektóre pomysły na to, aby pozycjonowanie sklepów internetowych przynosiło realne korzyści.
Zoptymalizuj swój sklep internetowy i ciesz się z rosnącej sprzedaży.
Bezpłatna wycenaTo długotrwały proces wymagający zaangażowania, uwagi oraz otwartości na dodatkowe działania. Wiesz już, że prowadzenie sprzedaży online wymaga dobrej platformy e-commerce, przemyślanej strategii działania w obrębie architektury witryny, a także znajomości własnej branży. Wszelkie inne działania SEO zmierzające do osiągnięcia widoczności w sieci dzielimy na on-site oraz off-site.
On-site to czynności podejmowane w obrębie sklepu internetowego, mające wpływ na widoczność w rankingu wyszukiwarki Google. W zakres tych działań wchodzi wspomniany już wybór odpowiednich słów kluczowych: powinny znaleźć się nie tylko w samych tekstach zamieszonych na stronie głównej sklepu czy w kategoriach, ale także takich elementach, jak nagłówki, tytuł (meta title) oraz opis (meta description). Ponadto należy zadbać o to, aby treści w sklepie były unikatowe i praktyczne. Czynności on-site obejmują też dobre rozplanowanie architektury witryny internetowej. Istotną wytyczną będzie tu przede wszystkim czynnik UX (User Experience) uwzględniający potrzeby i oczekiwania użytkownika sieci oglądającego Twój asortyment.
Off-site to wszystkie czynności zmierzające do wypozycjonowania sklepu podejmowane poza witryną. Tym zajmują się specjaliści SEO, którzy doskonale znają środowisko zewnętrzne wyszukiwarki Google. W obrębie off-site należy zadbać przede wszystkim o link building (linkowanie), czyli pozyskiwanie wartościowych linków, które stanowią odnośniki do podstron w sklepie www. Jednym z takich odnośników może być wizytówka w usłudze Google Moja Firma: poprawnie uzupełniona i zoptymalizowana stanowi pożyteczne wsparcie dla pozycjonowania. Działanie te wymagają regularnych analiz, dokładności oraz dobrej znajomości SEO.
To bardzo często zadawane pytanie, na które niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiele zależy od branży, wielkości oraz charakteru witryny, stopnia jej optymalizacji, a także oczekiwań samego administratora. Wpływ na to, czy sklep jest widoczny w Google, mają także wszelkiego typu aktualizacje systemu, zmiany algorytmów i inne czynniki wynikające wprost z działania wyszukiwarki. To, ile trwa pozycjonowanie sklepu, jest kwestią o wiele bardziej złożoną i wymagającą dokładnej znajomości reguł rządzących SEO.
Nie oznacza to jednak, że zawsze należy czekać bardzo długo na poprawę widoczności Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania Google. Wiedza na temat SEO służy temu, aby umiejętnie przewidywać oraz planować kolejne kroki. Wszystko to na podstawie ciągłych analiz, wnikliwych obserwacji, a także dzięki doraźnemu wdrażaniu rozwiązań skrojonych na miarę witryny. Jednak w przybliżeniu oraz na postawie dotychczasowych obserwacji można założyć, że proces może potrwać od 2 do 14 miesięcy. Co istotne, prace nie kończą się na pozyskaniu pierwszych zadowalających wyników. To dopiero początek starań – zwłaszcza, że metody SEO stają się coraz bardziej zaawansowane, a wymogi dotyczące jakości stron oraz contentu – o wiele wyższe niż jeszcze jakiś czas temu.
Wykres przedstawia wzrost liczby kliknięć w ciągu całego czasu trwania współpracy.
Działania on-site, o których wspomnieliśmy wcześniej, obejmują dobrą znajomość słów kluczowych określających nie tylko branżę, w jakiej działasz, ale także rodzaj oferowanych produktów. To na ich podstawie można stworzyć ciekawy content – zawartość dokładnie opisującą cały asortyment. Jednak musisz wiedzieć coś jeszcze: zwykłe słowa kluczowe nie wystarczą. Potrzebne jest dodatkowe wsparcie w postaci wyrażeń long tail. To jeden ze skuteczniejszych sposobów na to, aby poprawić widoczność sklepu w wyszukiwarce i sprawić, że klienci trafią właśnie na Twoją ofertę. W czym rzecz?
Pozycjonowanie long tail wykorzystuje frazy z tzw. długiego ogona. Wyrażenia składają się z ciągu słów dokładnie opisujących przedmiot poszukiwany przez użytkownika sieci. Klient zamiast “buty rozmiar 45” może dziś wpisać znacznie dłuższe i tym samym wymagające zapytanie, a mianowicie: “buty adidas męskie rozmiar 45 kolekcja 2021”. Dlaczego tak robi? Ponieważ oczekuje, że wyszukiwarka wskaże mu najlepszą odpowiedź z możliwych. Na tyle konkretną, aby za sprawą zaledwie kilku kliknięć obejrzeć produkt, zapłacić za niego online i zamówić z dostawą prosto pod drzwi. Współczesny użytkownik sieci nie traci czasu na poszukiwanie oferty, która go zadowoli. Ma świadomość, że im dokładniejsze zapytanie wpisze w okno wyszukiwarki, tym szybciej zdobędzie to, czego chce.
Content w Twoim sklepie również powinien uwzględniać obecność fraz long tail. W ten sposób nawet najbardziej absurdalne żądanie ma szanse wskazać potencjalnemu klientowi, że to właśnie w Twoim sklepie znajdzie to, czego potrzebuje. Jesteś ciekaw, co jeszcze możesz zyskać dzięki long tail? Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym artykule!
Wiele mówimy o tym, jak powinno wyglądać skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych i dlaczego tak ważne jest, aby robić to z głową. Ile tak naprawdę wynika z tego korzyści? Czy warto poświęcać czas i środki na to, aby wdrażać dodatkowe rozwiązania w obrębie witryny i poza nią? Zalet SEO istnieje mnóstwo – przedstawiamy tylko kilka z nich, według nas najpełniej odpowiadających Twoim wyobrażeniom:
Klienci docierają do Ciebie szybciej i częściej mimo dużej konkurencji, która również nie śpi i stara się o jak najlepsze miejsce w rankingu wyników wyszukiwania Google. A pamiętaj, że dziś z Internetu korzystają niemal wszyscy!
Z czasem zauważysz, że odwiedzających sklep jest więcej. Nie dość, że zajrzą do poszczególnych kategorii, to zaczną też coraz swobodniej robić zakupy właśnie u Ciebie, a nie gdzieś indziej. To z kolei wiąże się bezpośrednio z kolejną korzyścią…
To oczywisty bonus, na którym zależy każdemu, kto prowadzi mały, średni czy duży biznes. Jeśli docierasz do większej liczby klientów, to tym samym wzbudzasz zainteresowanie kupujących. Dobrze zoptymalizowany sklep uwzględniający UX to połowa sukcesu.
Bez dobrej reklamy trudno utrzymać się na rynku. A najlepsza promocja to taka skierowana wprost do zadowolonych konsumentów. Im więcej osób odwiedza sklep i im lepiej zoptymalizowany jest pod kątem potrzeb użytkowników sieci, tym silniejsza staje się Twoja marka. Zyskujesz Ty i odbiorcy, a konkurencja zastanawia się, co robi nie tak!
Promowanie sklepu internetowego w sieci niesie za sobą mnóstwo innych korzyści. Aby cieszyć się z nich w pełni, należy dobrze zastanowić się nad strategią działania. Nie jest łatwo dopilnować wszystkich istotnych kwestii. Skup się na sprzedaży – czerp radość z dobrych opinii na temat produktów, większego ruchu w sklepie czy rosnącej listy zamówień, a my zajmiemy się całą resztą!
Zlecenie pozycjonowania e-commerce Sunrise System to sposób na promocję marki w sieci z wykorzystaniem nowoczesnych metod SEO, dopasowywanych do charakteru i możliwości witryny, a także uwzględniających aktualne potrzeby użytkowników sieci – a zatem Twoich potencjalnych klientów. Przygotowaliśmy rozwiązania szyte na miarę branży e-commerce. Wykorzystaliśmy nasze doświadczenie; sięgnęliśmy jednak nie tylko po sprawdzone, ale także zupełnie nowe narzędzia po to, aby odpowiedzieć na oczekiwania właśnie Twojego sklepu.
W ramach SEO e-commerce otrzymujesz gwarancję widoczności zarówno na chmurę wyrażeń związaną bezpośrednio z Twoją branżą. Możesz liczyć na profesjonalną optymalizację witryny oraz jej zawartości. Zadbamy o to, aby na stronie głównej sklepu, w kategoriach, podkategoriach i dodatkowych zakładkach pojawił się wartościowy, unikatowy oraz dopasowany do potrzeb użytkowników content. Do tego wszystkiego dorzucimy pewność, że z dnia na dzień będziesz rejestrować konwersje, a co za tym idzie – rosnące zainteresowanie marką, lepszą rozpoznawalność oraz większe zyski.
Zastanawia Cie koszt pozycjonowania sklepu internetowego? Sprawdź nasz cennik. Wypróbuj również nasz darmowy audyt SEO!
O co najczęściej pytają nasi nowi Klienci na pozycjonowanie sklepów? Zebraliśmy kwestie najczęściej poruszane przy
podpisywaniu umowy. Jeżeli Ty masz inne pytania – jesteśmy do Twojej dyspozycji!
Cena za usługę SEO jest w pełni dopasowywana do indywidualnego charakteru serwisu oraz potrzeb jego właściciela. Ostateczny koszt pozycjonowania zależy od tego, jak wiele rozwiązań trzeba będzie wdrożyć, aby zoptymalizować witrynę i dostosować ją zarówno do potrzeb użytkowników sieci, jak i wyszukiwarki Google. Wszystko ujęte zostaje w umowie (w tym także budżet przeznaczony na wykonanie konkretnych usług w określonym czasie).
Konwersje to konkretne czynności wykonane przez użytkownika w sklepie, za pośrednictwem której prowadzi się sprzedaż internetową. Na ich podstawie dowiadujesz się, dokąd zmierzają Twoje starania o zadowalającą sprzedaż online. Zachęcać do działania można na różne sposoby, na przykład poprzez zapisanie się do newslettera, dodanie produktu do koszyka czy inny ruch w e-sklepie. Co więcej, możesz obliczyć współczynnik konwersji, dzieląc liczbę podjętych czynności przez liczbę odwiedzin. Tak otrzymany odsetek porównuj z danymi ze swojego sklepu internetowego.
I to jak! Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę na to, że UX (czyli User Experience), to jeden z najważniejszych czynników, który należy mieć na uwadze przy optymalizowaniu sklepu online. Zapewnienie użytkownikowi dobrych wrażeń podczas korzystania z witryny to najkrótsza droga do konwersji. Twój sklep istnieje po to, aby prezentować oraz sprzedawać konkretne produkty. Bez wiedzy na temat tego, jakie są oczekiwania i potrzeby potencjalnych klientów, nie osiągniesz zamierzonego celu.
Przenoszenie zawartości witryny na inną platformę to w pewnych sytuacjach niemal konieczność. Szczególnie, jeśli biznes dobrze prosperuje i potrzebuje mocniejszego silnika lub dostępu do większej liczby narzędzi e-commerce. Cały proces trzeba przeprowadzić jednak bardzo dokładnie – tak, aby nie zaszkodzić widoczności witryny w wyszukiwarce Google – a zatem zgodnie z SEO.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: