Nowoczesne przedsiębiorstwa coraz częściej zwiększają zasięg swojej oferty z wykorzystaniem wyszukiwarki Google i innych kanałów promocji online. W dobie globalizacji łatwo jednak zapomnieć o tych Klientach, którzy wciąż chętniej kupują i odbierają zakupy samodzielnie, w siedzibie lub sklepie firmy. Jak pokazują badania rynku i statystyki, pozycjonowanie lokalne ma ogromny potencjał biznesowy, również w Poznaniu. Co ciekawe, dotyczy to zarówno sprzedaży online, jak i tej bardziej tradycyjnej – offline.
wypracowanie widoczności na konkretne, popularne frazy kluczowe
Mówiąc wprost – pozycjonowaniem lokalnym warto i należy zająć się również wtedy, kiedy prowadzi się firmę o zasięgu ogólnopolskim, a nawet międzynarodowym. Gdyż wciąż istnieje ogromna rzesza konsumentów, preferujących bezpośredni kontakt z firmą. Z kolei dla mniejszych firm (np. salonów fryzjerskich, restauracji, pubów) SEO lokalne to absolutna podstawa promocji, bez której trudno myśleć o rozwoju.
W Poznaniu jesteśmy od samego początki istnienia firmy, czyli już od 15 lat, dlatego doskonale znamy lokalny rynek i potrzeby miejscowych przedsiębiorców. Skupiamy się nie tylko na wypracowaniu widoczności na konkretne, popularne frazy kluczowe. Optymalizując strony internetowe poznańskich firm i sklepów uwzględniamy znacznie szerszą promocję, która może przynieść zyski również offline – tradycyjnymi kanałami sprzedaży.
Nasza agencja SEO dba o to, aby pozycjonowanie stron w Google przełożyło się na wzrost widoczności online, a w rezultacie również na większy ruch w placówce Twojej firmy w Poznaniu. Sprawdź nasz cennik pozycjonowania.
Wielkopolski konsument wychowany ze smartfonem w dłoni coraz rzadziej skupia się na różnicy pomiędzy światem wirtualnym, a tym rzeczywistym. W końcu dzięki tabletom, smartfonom, a nawet laptopom, online jesteśmy właściwie cały czas. W rezultacie ścieżka zakupowa typowego poznaniaka łączy w sobie elementy researchu/zakupów online oraz bezpośredniego kontaktu z firmą w świecie offline.
Zasada działania jest w gruncie rzeczy prosta – w pierwszym kroku robimy tzw. „research” z wykorzystaniem swojego smartfona lub komputera stacjonarnego, a następnie udajemy się do sklepu, aby towar kupić, odebrać lub skorzystać z oferowanych przez firmę usług.
Zakupy online mają wciąż jedną istotną wadę – nie otrzymujemy towaru natychmiast, w tym momencie, ale dopiero za kilka dni. A nawet jeden dzień zwłoki to dla XXI-wiecznego konsumenta, przyzwyczajonego do otrzymywania „nagrody” tu i teraz, zbyt długo. Chcemy natychmiast otrzymać nowy produkt, nie czekając na kuriera do następnego dnia. Np. wyszukiwania mobilne w Google związane z „dostawą tego samego dnia” wzrosły od 2015 do 2017 roku aż o 120%!
Poznańskie firmy muszą więc być dostępne dla swoich Klientów również „tu i teraz” – w najbliższej okolicy, o odpowiedniej godzinie, w której Klient ze smartfonem w ręku podejmie decyzję o zakupie. Ciekawostką jest, że cena nie musi wcale mieć w takim przypadku największego znaczenia. Często to właśnie odległość od sklepu i możliwość szybkiego odbioru produktu ma decydujące znaczenie. Wg badań Google niemal co 3 internauta podejmuje decyzję o zakupie na podstawie odległości w jakiej znajduje się sklep, a niemal co 4 na podstawie jego godzin otwarcia. Jednocześnie aż 64% użytkowników decyduje się odebrać kupiony produkt osobiście w sklepie!
Sytuacja jest jeszcze bardziej klarowna dla restauracji, klubów, zakładów fryzjerskich, salonów kosmetycznych i podobnych placówek usługowych w Poznaniu. Wychodząc „na miasto” konsument-użytkownik wpisze w Google np. „restauracja poznań” albo wręcz samo „restauracja”, a wyszukiwarka podpowie mu lokale w jego najbliższej okolicy. Jeśli nasz biznes nie zadba o odpowiednią widoczność w wynikach lokalnych – stracimy potencjalnego Klienta!
Samodzielne pozycjonowanielokalne i promocja w swoim najbliższym sąsiedztwie może nie wystarczyć. Szczególnie, jeśli nasza konkurencja już prowadzi działania w kierunku promocji w lokalnych wynikach organicznych Google. Współpracuj z agencją SEO!
Niezależnie od tego, które zapytanie wpiszemy do wyszukiwarki, Google dostarczy nam wyniki lokalne – z naszej okolicy. Dzieje się tak, ponieważ użytkownicy zdążyli się już przyzwyczaić do tego, że smartfony znają naszą rzeczywistą lokalizację i dostosowują do niej wyświetlane wyniki wyszukiwania. Coraz rzadziej precyzują więc swoje zapytania, dodając do nich np. „Poznań” (czy nawet „Winogrady”, „Rataje” i inne dzielnice), ponieważ wiedzą, że Google i tak prawidłowo odczyta ich intencje i wyświetli okoliczne poznańskie restauracje, fryzjerów, czy mechaników.
Fraza | Prognozowana miesięczna liczba zapytań
wg Planera słów kluczowych Google |
---|---|
restauracja | 823 000 |
restauracja poznań | 18 100 |
fryzjer | 135 000 |
fryzjer poznań | 8 100 |
mechanik | 40 500 |
mechanik poznań | 1 900 |
Wg danych Google, w ciągu ostatnich dwóch lat podobne do siebie wyszukiwania bez „w pobliżu” (czyli wskazywania, że szukamy firm w swojej okolicy) wzrosły o 150%.
Dla firm skupiających się przede wszystkim na Poznaniu i jego okolicach, pozycjonowanie lokalne w Google może stać się jednym z głównych źródeł ruchu na stronie internetowej i bardzo ważnym czynnikiem zwiększającym ruch offline. W dobie coraz ściślejszego przylegania do siebie świata wirtualnego i rzeczywistego, nie można zaniedbać promocji w żadnym z tych obszarów.
Z poznańskim firmami działamy nie tylko w pozycjonowaniu lokalnym – oferujemy kilka modeli współpracy, uwzględniających różne budżety i różne potrzeby biznesowe wielkopolskich przedsiębiorstw. Czy to w ramach innowacyjnej usługi SEO Cloud®, czy też innych form promocji, zwiększymy widoczność Twojej firmy w wyszukiwarkach: lokalnie w Poznaniu oraz w całej Polsce. Wybierz wsparcie zespołu specjalistów i wykorzystaj zalety usług SEO w nowoczesnym wydaniu lokalnym.
Certyfikowany specjalista Google Ads poprowadzi Twoją kampanię z uwzględnieniem specyfiki lokalnego rynku poznańskiego i wielkopolskiego, a także zaproponuje najskuteczniejsze rozwiązania, sprawdzające się właśnie w Twojej branży. Jednocześnie będziesz miał pełną kontrolę nad swoim budżetem w trakcie przebiegu kampanii. Wybierz agencję Premium Google Partner i zainwestuj w kampanie reklamowe, dzięki którym zyskasz natychmiastową widoczność w swojej okolicy. Sprawdź także nasz cennik Google Ads.
Nasz zespół od zadań specjalnych jest do Twojej dyspozycji, jeśli masz niestandardowe oczekiwania względem reklamy w Poznaniu i pozycjonowania lokalnego. Zadbamy o reputację Twojej firmy w sieci, przygotujemy kompleksowy audyt SEO witryny, a także stworzymy fachowe treści zgodnie z Twoimi wytycznymi. Przeprowadzimy też szkolenia dla Twoich pracowników i zrealizujemy inne niestandardowe zadania związane z marketingiem w wyszukiwarkach internetowych.
Nasza historia sięga początków branży SEO w Polsce i obejmuje ogromny zakres wiedzy i doświadczenia budowanego na solidnych podstawach praktycznych i teoretycznych. Nieustannie przeprowadzamy analizy, testy i badania, które pozwalają nam być zawsze o krok przed konkurencją i jeszcze lepiej realizować zadania związane z pozycjonowaniem stron internetowych. Świetnie znamy również wyszukiwarkę Google, rozumiemy zachodzące w niej zmiany i dostosowujemy do nich strony naszych Klientów przez umiejętną, planową optymalizację.
Środowisko wyszukiwarek internetowych zmienia się niezwykle dynamicznie. Dlatego poświęcamy sporo uwagi wszelkim sygnałom z Google, mogącym świadczyć o zmianach rewolucyjnych i ewolucyjnych w sposobie oceny i rankingowania stron internetowych. Nie umyka nam żaden szczegół, a wiele zmian w wynikach wyszukiwania jesteśmy w stanie przewidzieć z wyprzedzeniem.
Nie jesteśmy małą firmą, w której jedna osoba realizuje jednocześnie zadania pozycjonera, copywritera i specjalisty od obsługi Klienta. Nad skutecznością pozycjonowania lokalnego pracuje cały zespół ekspertów SEO, który ma jasno wytyczone zadania i podział obowiązków pomiędzy pozycjonera, copywritera i np. analityka. Dzięki temu jakość naszej pracy, a więc wyniki Twojej strony w lokalnych wynikach wyszukiwania, są jeszcze lepsze.
Dbamy o to, abyś zawsze wiedział na jakim etapie są prace nad optymalizacją i pozycjonowaniem strony internetowej. Przesyłamy raporty, udostępniamy przejrzysty panel Klienta i jesteśmy do Twojej dyspozycji pod telefonem oraz mailowo, abyś zawsze miał możliwość zweryfikowania naszej pracy i kontaktu z naszymi specjalistami.
W biurowcu Delta mieści się centrala naszej firmy. Budynek znajduje się naprzeciwko dworca PKP i PKS (oraz centrum handlowego Avenida, a także w odległości ok. 2 minut marszu od Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz ok. 4 minut od Świętego Marcina – najbardziej rozpoznawalnej ulicy miasta, na której mieści się m. in. Zamek Cesarski.
Z uwagi na swoją świetną lokalizację, do biurowca Delta można bezproblemowo dojść pieszo z dworców PKP i PKS (w przypadku podróży pociągiem lub autobusem dalekobieżnym), dojechać komunikacją miejską (przystanek „Poznań Główny”; tramwaje: 2, 5, 6, 10, 12, 18; autobusy: 51, 71). Uważaj, żeby nie zabłądzić! Obok biurowca Delta znajdują się 2 przystanki o tej samej nazwie „Poznań Główny”.
Szukając wskazówek dojazdu warto korzystać nie tylko z Map Google, ale także z takich portali, jak Jakdojade.pl. Ciekawym rozwiązaniem są również działające w Poznaniu systemy „carsharingowe” i dające możliwość wypożyczenia skutera na minuty (blinkee.city).
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: