Media społecznościowe już dawno nie służą tylko do rozrywki oraz komunikowania się ze znajomymi. To bardzo popularne źródło informacji zarówno o świecie, jak i o markach. Dlatego nie możesz bagatelizować ich znaczenia i koniecznie uwzględnij je w strategii marketingowej swojej firmy. O tym, jak tworzyć zaangażowaną społeczność wokół marki, już pisaliśmy. Tym razem zastanowimy się nad tym, jak optymalizować strony firmowe w social mediach, żeby zwiększyć widoczność marki w organicznych wynikach wyszukiwania.
Czy profile w mediach społecznościowych wpływają bezpośrednio na ranking wyszukiwarki? NIE. Skąd to wiemy? Z publicznych wypowiedzi specjalistów z Google, takich jak Matt Cutts. Były już pracownik giganta z Mountain View pełnił funkcję niejako pośrednika pomiędzy Google a resztą świata, a jego komunikaty często stanowiły cenne źródło informacji o algorytmach i czynnikach rankingowych. Oczywiście, szczegóły dotyczące układania rankingu na zawsze pozostaną tajemnicą, ale takie wskazówki pozwalały niejednokrotnie ulepszyć strategię pozycjonowania. Dlatego, jeśli wierzyć słowom Matta, social media bezpośrednio nie wpływają na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania i nie są czynnikiem rankingowym.
Ale… Jak pokazuje praktyka, w sposób pośredni portale te mają wpływ na SEO. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że zwiększają widoczność marki w wynikach wyszukiwania. Strony serwisów społecznościowych są bowiem indeksowane przez Google jak inne witryny i mogą się wyświetlać w SERP-ach, jeśli stanowią odpowiedź na zapytanie użytkownika. A to sprawia, że marka pojawia się częściej w wynikach wyszukiwania i informacje o niej docierają do szerszego grona odbiorców.
Firma jest bardziej eksponowana dzięki social mediom, co z kolei wspiera budowanie autorytetu i wiarygodności. A z czym to się kojarzy? Tak, z akronimem E-E-A-T (doświadczenie, wiedza, wiarygodność, zaufanie) odnoszącym się do wymagań, jakie musi spełnić strona, żeby Google uznał ją za wartościową.
Co jeszcze warto wiedzieć o mediach społecznościowych w kontekście SEO?
Wiesz już, dlaczego warto zadbać o obecność marki w social mediach i że może się to przełożyć na zwiększenie widoczności informacji o firmie w SERP-ach. Ale jak zoptymalizować stronę w mediach społecznościowych, żeby uzyskać jak najlepsze wyniki? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek.
Nie jest tajemnicą, że wyszukiwarką Google rządzą algorytmy. Tajemnicą natomiast jest to, jak dokładnie funkcjonują te algorytmy i co na pewno uwzględniają, a co pomijają. Tego zapewne nigdy się nie dowiemy, pozostają jedynie domysły, bazowanie na komunikatach specjalistów z Google oraz analizy i wyciąganie własnych wniosków.
Jedno jest pewne. Nawet jeśli social media nie mają wpływu na ranking (a na to wskazują komunikaty), POŚREDNIO mogą jednak wpłynąć na widoczność marki w organicznych wynikach wyszukiwania. Dlatego zadbaj o obecność swojej firmy w mediach społecznościowych i odpowiednio zoptymalizuj swoje profile, żeby docenili je przede wszystkim internauci. A kto wie, może i algorytmy też je docenią?
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: