Ikona 5:00 min Ikona Michalina 30.10.2023

Zwiększ widoczność firmy w sieci dzięki zoptymalizowaniu strony w social mediach!

Media społecznościowe już dawno nie służą tylko do rozrywki oraz komunikowania się ze znajomymi. To bardzo popularne źródło informacji zarówno o świecie, jak i o markach. Dlatego nie możesz bagatelizować ich znaczenia i koniecznie uwzględnij je w strategii marketingowej swojej firmy. O tym, jak tworzyć zaangażowaną społeczność wokół marki, już pisaliśmy. Tym razem zastanowimy się nad tym, jak optymalizować strony firmowe w social mediach, żeby zwiększyć widoczność marki w organicznych wynikach wyszukiwania.

Social media a SEO

Czy profile w mediach społecznościowych wpływają bezpośrednio na ranking wyszukiwarki? NIE. Skąd to wiemy? Z publicznych wypowiedzi specjalistów z Google, takich jak Matt Cutts. Były już pracownik giganta z Mountain View pełnił funkcję niejako pośrednika pomiędzy Google a resztą świata, a jego komunikaty często stanowiły cenne źródło informacji o algorytmach i czynnikach rankingowych. Oczywiście, szczegóły dotyczące układania rankingu na zawsze pozostaną tajemnicą, ale takie wskazówki pozwalały niejednokrotnie ulepszyć strategię pozycjonowania. Dlatego, jeśli wierzyć słowom Matta, social media bezpośrednio nie wpływają na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania i nie są czynnikiem rankingowym.

Ale… Jak pokazuje praktyka, w sposób pośredni portale te mają wpływ na SEO. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że zwiększają widoczność marki w wynikach wyszukiwania. Strony serwisów społecznościowych są bowiem indeksowane przez Google jak inne witryny i mogą się wyświetlać w SERP-ach, jeśli stanowią odpowiedź na zapytanie użytkownika. A to sprawia, że marka pojawia się częściej w wynikach wyszukiwania i informacje o niej docierają do szerszego grona odbiorców.

Firma jest bardziej eksponowana dzięki social mediom, co z kolei wspiera budowanie autorytetu i wiarygodności. A z czym to się kojarzy? Tak, z akronimem E-E-A-T (doświadczenie, wiedza, wiarygodność, zaufanie) odnoszącym się do wymagań, jakie musi spełnić strona, żeby Google uznał ją za wartościową.

Co jeszcze warto wiedzieć o mediach społecznościowych w kontekście SEO?

  1. Mogą zwiększać ruch na stronie internetowej – profil w social mediach to doskonałe miejsce na informowanie o ofercie czy usługach, a także wydarzeniach z udziałem marki, prowadzonych kampaniach i nie tylko. Oczywiście, wszystko z umiarem – media społecznościowe to nie jest słup ogłoszeniowy, a miejsce do budowania zaufania i gromadzenia zaangażowanej społeczności.
    Zamieszczając na przykład na Facebooku odnośnik do artykułu blogowego na stronie internetowej firmy lub do produktu, możemy wpłynąć na zwiększenie ruchu na stronie i dotarcie do szerszego grona odbiorców. Co istotne, jeśli użytkownik trafi na Twoją markę w social mediach, możliwe, że wyszuka ją później w Google.
  2. Wspierają budowanie naturalnego profilu linkowego – w social mediach masz możliwość prezentowania treści przed zaangażowaną społecznością. Zamieszczając na profilu swojej marki odnośniki do strony internetowej, zwiększasz szansę na to, że inni będą je udostępniać dalej – nie tylko w social mediach, ale też na swoich blogach i w innych serwisach.
social

Jak zoptymalizować stronę w social mediach?

Wiesz już, dlaczego warto zadbać o obecność marki w social mediach i że może się to przełożyć na zwiększenie widoczności informacji o firmie w SERP-ach. Ale jak zoptymalizować stronę w mediach społecznościowych, żeby uzyskać jak najlepsze wyniki? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek.

  1. Wybierz krótką i łatwą do zapamiętania nazwę profilu – najlepiej, jeśli to będzie po prostu nazwa marki lub inna, która jest najczęściej używana przez Twoją firmę.
  2. Uzupełnij wszystkie informacje – dane teleadresowe, adres strony internetowej, sekcja bio itd.
  3. Pamiętaj o ustawieniach widoczności – profil firmowy powinien być widoczny publicznie, a wpisy i inne materiały powinny mieć opcję udostępniania przez wszystkich użytkowników.
  4. Rozważ umiejętne wplatanie słów kluczowych w tworzone treści — oczywiście wszystko z umiarem i bez spamowania! Jednak odpowiednie nasycenie tekstu oraz zamieszczenie ważnych wyrażeń w tytułach filmów zdecydowanie może polepszyć widoczność Twoich social mediów w SERP-ach.
  5. Twórz treści, które angażują społeczność i stanowią odpowiedź na ich pytania/rozwiązanie ich problemów — przykładowo: ogromną popularnością cieszą się filmy na YouTube z serii „jak zrobić X”. Ważne również, żeby zadbać o content, który zachęca do interakcji w postaci komentarzy, polubień, wzmianek czy udostępnień.
  6. Obserwuj trendy oraz popularne hasztagi i wykorzystuj je w swoich postach — dzięki temu użytkownicy trafią na Twój profil, gdy będą poszukiwać treści związanych z konkretnym tematem.
  7. Nie zapominaj o atrybutach ALT – to inaczej tekst alternatywny używany do opisu zawartości grafik czy filmów. Jest to istotne nie tylko dla robotów indeksujących, ale też dla osób niewidomych lub z dużą wadą wzroku, które korzystają ze specjalnie przystosowanych przeglądarek. O ile to możliwe, warto w tych opisach stosować słowa kluczowe.
  8. Zadbaj o atrakcyjną szatę graficzną, która przyciąga uwagę oraz jest spójna wizualnie ze stroną internetową firmy.
  9. Nie bądź nachalny sprzedażowo — podczas tworzenia treści publikowanych w social mediach skup się przede wszystkim na angażowaniu społeczności i budowaniu relacji z użytkownikami. Oczywiście, możesz subtelnie wspomnieć o swojej ofercie, ale nie rób tego przy każdym wpisie.
  10. Regularnie publikuj nowy content – zaplanuj harmonogram publikacji i dbaj o to, żeby systematycznie dostarczać odbiorcom nowe treści. Pomoże to w budowaniu relacji.
  11. Śledź statystyki, analizuj je i wyciągaj wnioski — zwróć szczególną uwagę na to, jakie treści wywołują najwięcej interakcji, w jakie dni i o jakich godzinach użytkownicy są najbardziej aktywni itp. Pamiętaj, żeby nie trzymać się kurczowo założonej strategii i modyfikować ją na podstawie wyników analiz.

Doceń moc social mediów i zwiększ widoczność firmy w sieci!

Nie jest tajemnicą, że wyszukiwarką Google rządzą algorytmy. Tajemnicą natomiast jest to, jak dokładnie funkcjonują te algorytmy i co na pewno uwzględniają, a co pomijają. Tego zapewne nigdy się nie dowiemy, pozostają jedynie domysły, bazowanie na komunikatach specjalistów z Google oraz analizy i wyciąganie własnych wniosków.

Jedno jest pewne. Nawet jeśli social media nie mają wpływu na ranking (a na to wskazują komunikaty), POŚREDNIO mogą jednak wpłynąć na widoczność marki w organicznych wynikach wyszukiwania. Dlatego zadbaj o obecność swojej firmy w mediach społecznościowych i odpowiednio zoptymalizuj swoje profile, żeby docenili je przede wszystkim internauci. A kto wie, może i algorytmy też je docenią?

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przenieść biznes do internetu? Ikona 4:00 min 31.10.2023 Zastanawiasz się nad przeniesieniem działalności do internetu? Zupełnie nas to nie dziwi! Nie bez przyczyny wiele firm decyduje się na taki krok ze względu na szerokie możliwości, jakie daje globalna sieć. Ciekawi Cię, czy takie starania rzeczywiście się opłacają? Skorzystaj z naszych podpowiedzi i rozważ przeniesienie biznesu do świata online! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 54

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 40

No votes so far! Be the first to rate this post.

KPI Ikona 7:00 min 23.10.2023 Jak mierzyć efektywność swoich działań? Skorzystaj z key performance indicators, czyli KPI. Dowiedz się, czym są i jak je określać, Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700