Wprowadzona w ostatnich miesiącach zmiana w AdWords, czyli przeniesienie pierwszej linijki opisu do nagłówka reklamy, została obecnie wsparta dodatkowo dodaniem adresu URL reklamy. Zatem główna część linku sponsorowanego składa się z nagłówka reklamy, opisu i adresu strony. Reklamy sponsorowane wyraźnie się wydłużają, coraz bardziej przypominając wyniki naturalne Google.
Zmiana ta obecnie ma formę testu, więc nie zawsze jest widoczna. Druga ważna sprawa to całe rozciągnięcie reklamy w prawą stronę dotyczyć może jedynie reklam z pozycji top 3. Kolejne linki już nie są tak mocno eksponowane na pierwszej stronie wyników Google.
Sądzi się, że ta zmiana będzie faworyzowała dobrze znane marki, co naturalne – z wpadającymi w oko adresami. Dodatkowo, skoro około 30% internautów zapamiętuje adresy stron, zmiana w Google pomoże również w powrocie internautów do strony nie tylko przez AdWords, ale również poprzez wejście bezpośrednie.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: