Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:40 min Ikona Sunrise System 28.04.2008

Chyba nie istnieje nic równie frustrującego, co odkrycie, że ktoś podszywa się pod nasz sukces. Może się tak zdarzyć także wówczas, gdy inna firma używa naszego znaku towarowego w treści linku sponsorowanego lub jako wyrażenie kluczowe.

 

Jak temu zaradzić?

 

Znak towarowy, czyli słowny bądź ikoniczny wyróżnik produktu lub usługi, jest chroniony prawem jako własność podmiotu posiadającego ów produkt/usługę. Z tego względu umieszczanie znaku towarowego w treści linku sponsorowanego wymaga pewności, że jest się jego właścicielem. Oczywiście, zabronione jest używanie znaków towarowych Google, które jest w tym wypadku jedynie nośnikiem, medium reklamy. Należą do nich: Google, Froogle, Gmail, Orkut, Keyhole i PageRank.

 

Użycie znaków towarowych – Google AdWords

 

Podczas prowadzenia kampanii Google AdWords właściciel znaku towarowego w postaci hasła może użyć go jako wyrażenia kluczowego i zamieścić w treści reklamy. Czy Google rozstrzyga, czy użycie znaku jest legalne? Z racji funkcji wyłącznie reklamowej i zapisu w umowie, iż za słowa kluczowe i tekst reklamy odpowiedzialność ponoszą reklamodawcy, Google zachęca, by ewentualne spory o użycie znaku towarowego rozstrzygał sam właściciel znaku i reklamodawca. Google może jedynie brać udział – w ograniczonym zakresie – w postępowaniu wyjaśniającym związanym z uzasadnionymi roszczeniami.

 

Użycie znaków towarowych – wyniki wyszukiwania

 

Powyższe zasady nie są związane z użyciem znaku towarowego w wynikach wyszukiwania. Zastrzeżenia w takich wypadkach należy wnosić bezpośrednio do właścicieli witryn, w których użyto znaku.

 

Roszczenia w związku z naruszeniem znaków towarowych

 

Złożenie oficjalnego zażalenia zobowiązuje jego autora do udostępnienia Google pewnych informacji, które mają znaczenie dla postępowania wyjaśniającego – należy po prostu wykazać prawo do dysponowania znakiem i wnoszenia roszczeń z tego tytułu wobec reklamodawcy.
Jeżeli postępowanie wyjaśniające wykaże nieuprawnione użycie znaku towarowego, ich stosowanie może zostać wstrzymane i zabronione. Jeżeli reklamodawca uzna to za naruszenie jego praw, jest zachęcany do wyjaśnienia sprawy z autorem zażalenia – może się bowiem okazać, że własność znaku nie jest wyłączna. Ponadto właściciel znaku może zezwolić innym podmiotom na jego używanie.

Usunięcie reklamy z niedozwolonym znakiem towarowym może być niemożliwe, jeżeli w reklamie znak nie pojawia się w niezmienionej formie jako słowo kluczowe, czyli wówczas, gdy reklama wywoływana jest na różne warianty kluczowej frazy.
Procedura rozpatrywania zażaleń jest dość złożona i zależna od regionu świata, w którym wyświetla się link. Wskazówek odnośnie składania pisemnego wniosku najlepiej szukać u certyfikowanego specjalisty Google. Ekspert podpowie, kiedy mamy prawo wnosić roszczenia oraz jakich informacji należy udzielić firmie Google, aby pomogła nam ona w postępowaniu wyjaśniającym.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 02:20 min 26.02.2009 Po to właśnie jesteśmy - aby nie tylko działać, ale także rzeczowo informować o kwestiach związanych ze skutecznym promowaniem firmy w Sieci. Nie bez powodu jesteśmy przecież ekspertami. Zachęcamy do przeczytania pierwszej części naszego cyklu, w której wskazujemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące kampanii AdWords oraz linków reklamowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Ile warte są domeny i czy mają wpływ na pozycjonowanie Ikona 02:15 min 25.05.2009 Duże i małe firmy biorą udział w wyścigu online - wyścigu po dobrą nazwę domeny. Obecnie odsprzedawanie domen z ogromnym (czasem wręcz gigantycznym) zyskiem cieszy się jeszcze sporą popularnością. Eksperci przewidują jednak, że ten rynek może wkrótce przechodzić kryzys - między innymi z powodu zmian w algorytmach wyszukiwarki i sposobu w jaki funkcjonują. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 02:40 min 07.04.2008 Jak dotrzeć z kampanią reklamową do międzynarodowego grona odbiorców? Niestety, Google nie zrobi tego za nas. Musimy sformułować tekst reklamy w kilku językach oraz kierować odpowiednią reklamę do użytkowników danego języka. Na szczęście Google AdWords umożliwia nam strategię międzynarodowego kierowania kampanii. Jak się za to zabrać? Przygotowaliśmy kilka cennych wskazówek. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700