Ikona 02:40 min Ikona Sunrise System 28.04.2008

Chyba nie istnieje nic równie frustrującego, co odkrycie, że ktoś podszywa się pod nasz sukces. Może się tak zdarzyć także wówczas, gdy inna firma używa naszego znaku towarowego w treści linku sponsorowanego lub jako wyrażenie kluczowe.

 

Jak temu zaradzić?

 

Znak towarowy, czyli słowny bądź ikoniczny wyróżnik produktu lub usługi, jest chroniony prawem jako własność podmiotu posiadającego ów produkt/usługę. Z tego względu umieszczanie znaku towarowego w treści linku sponsorowanego wymaga pewności, że jest się jego właścicielem. Oczywiście, zabronione jest używanie znaków towarowych Google, które jest w tym wypadku jedynie nośnikiem, medium reklamy. Należą do nich: Google, Froogle, Gmail, Orkut, Keyhole i PageRank.

 

Użycie znaków towarowych – Google AdWords

 

Podczas prowadzenia kampanii Google AdWords właściciel znaku towarowego w postaci hasła może użyć go jako wyrażenia kluczowego i zamieścić w treści reklamy. Czy Google rozstrzyga, czy użycie znaku jest legalne? Z racji funkcji wyłącznie reklamowej i zapisu w umowie, iż za słowa kluczowe i tekst reklamy odpowiedzialność ponoszą reklamodawcy, Google zachęca, by ewentualne spory o użycie znaku towarowego rozstrzygał sam właściciel znaku i reklamodawca. Google może jedynie brać udział – w ograniczonym zakresie – w postępowaniu wyjaśniającym związanym z uzasadnionymi roszczeniami.

 

Użycie znaków towarowych – wyniki wyszukiwania

 

Powyższe zasady nie są związane z użyciem znaku towarowego w wynikach wyszukiwania. Zastrzeżenia w takich wypadkach należy wnosić bezpośrednio do właścicieli witryn, w których użyto znaku.

 

Roszczenia w związku z naruszeniem znaków towarowych

 

Złożenie oficjalnego zażalenia zobowiązuje jego autora do udostępnienia Google pewnych informacji, które mają znaczenie dla postępowania wyjaśniającego – należy po prostu wykazać prawo do dysponowania znakiem i wnoszenia roszczeń z tego tytułu wobec reklamodawcy.
Jeżeli postępowanie wyjaśniające wykaże nieuprawnione użycie znaku towarowego, ich stosowanie może zostać wstrzymane i zabronione. Jeżeli reklamodawca uzna to za naruszenie jego praw, jest zachęcany do wyjaśnienia sprawy z autorem zażalenia – może się bowiem okazać, że własność znaku nie jest wyłączna. Ponadto właściciel znaku może zezwolić innym podmiotom na jego używanie.

Usunięcie reklamy z niedozwolonym znakiem towarowym może być niemożliwe, jeżeli w reklamie znak nie pojawia się w niezmienionej formie jako słowo kluczowe, czyli wówczas, gdy reklama wywoływana jest na różne warianty kluczowej frazy.
Procedura rozpatrywania zażaleń jest dość złożona i zależna od regionu świata, w którym wyświetla się link. Wskazówek odnośnie składania pisemnego wniosku najlepiej szukać u certyfikowanego specjalisty Google. Ekspert podpowie, kiedy mamy prawo wnosić roszczenia oraz jakich informacji należy udzielić firmie Google, aby pomogła nam ona w postępowaniu wyjaśniającym.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:20 min 26.02.2009 Po to właśnie jesteśmy - aby nie tylko działać, ale także rzeczowo informować o kwestiach związanych ze skutecznym promowaniem firmy w Sieci. Nie bez powodu jesteśmy przecież ekspertami. Zachęcamy do przeczytania pierwszej części naszego cyklu, w której wskazujemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące kampanii AdWords oraz linków reklamowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Ile warte są domeny i czy mają wpływ na pozycjonowanie Ikona 02:15 min 25.05.2009 Duże i małe firmy biorą udział w wyścigu online - wyścigu po dobrą nazwę domeny. Obecnie odsprzedawanie domen z ogromnym (czasem wręcz gigantycznym) zyskiem cieszy się jeszcze sporą popularnością. Eksperci przewidują jednak, że ten rynek może wkrótce przechodzić kryzys - między innymi z powodu zmian w algorytmach wyszukiwarki i sposobu w jaki funkcjonują. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:40 min 07.04.2008 Jak dotrzeć z kampanią reklamową do międzynarodowego grona odbiorców? Niestety, Google nie zrobi tego za nas. Musimy sformułować tekst reklamy w kilku językach oraz kierować odpowiednią reklamę do użytkowników danego języka. Na szczęście Google AdWords umożliwia nam strategię międzynarodowego kierowania kampanii. Jak się za to zabrać? Przygotowaliśmy kilka cennych wskazówek. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 23

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700