Przypadkowe kliknięcia w reklamy AdWords to spory dyskomfort dla Internautów, ponieważ są oni przenoszeni na strony, których zazwyczaj nie chcieli odwiedzać. Jest to także problem dla reklamodawców, ponoszących realne koszty za te wejścia. Wg Google w przypadku reklam kierowanych na tablety i smartfony przypadkowe kliknięcia mogą stanowić aż 50%, dlatego przyszedł czas na spore zmiany. Gigant z Mountain View zamierza wprowadzić:
– nieaktywne okolice okna reklamowego,
– możliwość kliknięcia w reklamę dopiero po kilku sekundach,
– brak automatycznego instalowania aplikacji.
Oczywiście nie są to pierwsze inicjatywy Google zapobiegające nieprawidłowym kliknięciom. W 2012 na terenie USA wprowadzono konieczność potwierdzenia chęci wejścia na stronę po naciśnięciu baneru reklamowego. Sam system AdWords także wykrywa podejrzane wejścia na stronę i w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości na konto zwracane są pieniądze.
Celem najnowszych zmian jest zwiększenie satysfakcji Internautów, optymalizacja kosztów związanych z nieprawidłowymi kliknięciami oraz zwiększanie jakości kampanii AdWords.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: