Bezwartościowe dla użytkowników, powielane lub spamowane treści były często postrzegane jako szybki sposób na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników. W technikę pozycjonowania nazywaną specjalistycznie keyword stuffing (dosł. upychanie wyrazami kluczowymi) wymierzone zostały najnowsze zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google, których wprowadzenie zostało potwierdzone przez Matta Cuttsa. Nie podaje on dokładnego terminu wdrożenia modyfikacji, jednak Barry Schwartz z searchengineland.com uważa, że miało to miejsce w nocy, z 26 na 27 stycznia.
Zmiana ma rozwiązać problem z tzw. farmami treści, które skutecznie utrudniają znalezienie wartościowych informacji, stając się tym samym jednym z największych problemów Google.
Sam Cutts podkreśla, że najnowsza aktualizacja jest znacznie bardziej kompleksowa i skuteczniejsza w walce ze spamem, niż ta zeszłoroczna, znana jako May Day. Według Cutts’a zmiana ma dotyczyć tylko 2% wszystkich wyników wyszukiwania, z czego dla zaledwie 0,5 % będzie ona zauważalna. Dzięki niej Internauci będą mieli możliwość dotarcia do unikatowych, wartościowych treści, bez napotykania się na bezużyteczny, powielony kontent, który służył tylko i wyłącznie pozycjonowaniu strony.
Efekty modyfikacji jeszcze trudno ocenić. Pozostaje mieć nadzieje, że faktycznie przyczyni się ona do polepszenia jakości wyników wyszukiwania. Jednocześnie pozycjonowanie prowadzone zgodnie z wytycznymi Google nie powinno narazić witryny na kary ze strony wyszukiwarki.
Źródło: SearchEngineLand, blog Matta Cuttsa
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: