Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:40 min Ikona Sunrise System 07.02.2014

Zamach na Króla Google? Yahoo!

Choć często statystyka bywa zdradliwa, to właśnie patrząc na wszelkie wykresy czy dane procentowe, można z łatwością stwierdzić, że większość internautów (ok. 67%) do wyszukiwania korzysta z usług Google. Na drugim miejscu plasuje się Bing promowany przez Microsoft. Zwolennicy tego pierwszego twierdzą jednak często, że obejmowane przez niego 18% rynku wyszukiwarek bierze się tylko stąd, że tyle procent użytkowników nie wie, że może korzystać z przeglądarki innej, niż Internet Explorer, na której Bing jest domyślnie instalowany. Dalej w kolejce popularności jest będący niegdyś potęgą serwis Yahoo! (10%), który wykazuje ambicje, aby przeskoczyć przynajmniej na drugie miejsce. Czy warto się nim zainteresować również w kontekście pozycjonowania?

 

Jak to się zaczęło?

 

Aby dobrze zorientować się w historii współpracy i konkurencji wyszukiwarek, należy cofnąć się do roku 2009. Wtedy to Yahoo! podpisało umowę z Microsoftem o wzajemnej  współpracy. Zakończyła się ona na tym, że lwia część wyszukiwań w pierwszej z firm przeszła na rzecz twórców Windowsa, oczywiście za odpowiednią rekompensatą finansową. Wszystko wskazuje na to, że porozumienie przedłużone ostatni raz w kwietniu 2013, po upływie roku ważności, nie zostanie ponownie zawarte.

Marissa Mayer, będąca CEO w Yahoo!, wyraźnie ma plany aby jej firma była na powrót postrzegana jako ważny gracz na rynku wyszukiwarek. Na początku lutego bieżącego roku, branżowe portale opublikowały informację, że Yahoo! opracowuje dwie nowe, innowacyjne technologie, które ogłoszone zostaną najprawdopodobniej zaraz po zakończeniu współpracy z Microsoftem. Pewne jest, że mają umożliwić firmie konkurowanie z samym Google.

Specjaliści od pozycjonowania, w tym jeden z guru SEO, Danny Sullivan, przekonują że przynajmniej na polu komputerów osobistych, wyścig o tron już dawno się zakończył i dotychczasowy zwycięzca będzie zarazem tym ostatecznym. Jednak pojawia się coraz więcej głosów, że choćby przez rozbudowane grupowanie po kategoriach, Yahoo może doskonale sprawdzić się w urządzeniach mobilnych. Badania pokazują, że przy wykorzystaniu tabletów i smartfonów, użytkownicy niechętnie uzyskują informacje wpisując je w wyszukiwarkę – raczej klikają na linki na innych witrynach bądź posługują się informacjami z for dyskusyjnych czy portali społecznościowych. Dlatego miks wyszukiwarki z katalogiem, który być może zaoferuje Yahoo!, ma szansę okazać się strzałem w dziesiątkę.

Technologie mobilne stanowią obecnie trend wzrostowy. Czy oznacza to, że coraz częściej będziemy wyszukiwać informacje „w ruchu”, niż siedząc przy komputerze stacjonarnym lub laptopie? Jeśli tak, to być może Yahoo! odpowiednio wcześnie wyczuło trend i tworzy rozwiązania, które będą popularne dopiero za jakiś czas? Warto śledzić dalsze doniesienia, a być może już wkrótce nastanie era, w której pozycjonowanie będzie prowadzone równolegle w dwóch silnikach wyszukiwania.

 

Źródło: searchengineland.com

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:30 min 25.02.2014 Internet stale ewoluuje, a wraz z nim technologie tworzenia stron. Nie tak dawno wszystkie witryny były jedynie statycznymi wizytówkami z niewielką ilością interaktywnych elementów. Dziś, w erze portali społecznościowych, rozbudowanych sklepów i gier przeglądarkowych, niemal wszystko zdaje się możliwe. Należy jednak wziąć pod uwagę, że niektóre z nowinek programistycznych stanowią niemały problem choćby dla robotów wyszukiwarek. Twórcy Google podpowiadają, jak tworzyć popularne „niekończące się” strony w sposób przyjazny wyszukiwarkom. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 04:20 min 18.03.2014 Dzisiejsze technologie są wciąż modernizowane. W zależności od ich możliwości i wymagań, należy odpowiednio przekształcać oprogramowanie i interfejsy - w tym także strony internetowe. Dopasowanie ich do najnowszych standardów przyczyni się do zwiększonego komfortu użytkownika. To natomiast przekłada się na wysokie miejsca w wyszukiwarce. Ostatnim trendem jest Responsive Web Design. Opisujemy ten schemat tworzenia witryn i pokazujemy dlaczego jest istotny ze względów pozycjonowania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 02:40 min 06.02.2014 Firma Google, będąca liderem rynku wyszukiwarek internetowych, co pewien czas rozszerza swoją działalność i oddaje użytkownikom do dyspozycji kolejne narzędzia. Często dzieje się to przez wykupowanie technologii i serwisów, takich jak YouTube. Ostatnim posunięciem korporacji było zatrudnienie Johna Nacka – człowieka, który znany jest chociażby ze współtworzenia programu Adobe Photoshop. Rozważamy jak to wydarzenie wpłynie na pozycjonowanie i korzystanie z samego Google. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700