Ikona 02:05 min Ikona Sunrise System 26.08.2009

Zachowania konsumentów online znów pod lupą. Tym razem eksperci z firmy Penn, Schoen & Berland Associates obserwowali zachowania konsumenckie Internautów przez pryzmat recesji. Jak kryzys wpłynął na sposób kupowania, przyzwyczajenia zakupowe lub wybór określonych produktów czy usług online?

 

Kryzys a zachowania konsumentów online

 

Jak wynika z badań, użytkownicy w czasie kryzysu przemierzają Internet w poszukiwaniu produktu o najwyższej wartości, a nie – jak można by się spodziewać – w poszukiwaniu najniższych cen. Jakość szczególnie zyskała na wartości w ostatnim czasie. Konsumentów ukierunkowanych na znalezienie najbardziej wartościowego produktu nazwano „łowcą wartości” w odróżnieniu od funkcjonującego dotąd określenia „łowca okazji”. Oto dane dotyczące przyzwyczajeń zakupowych konsumentów online: DEFINICJA Wartość: w kontekście marketingu, wartość oznacza relację pomiędzy oczekiwaniami konsumenta co do jakości produktu do nakładów finansowych przeznaczonych na to. Zazwyczaj wyraża się we wzorze: Wartość = Korzyści : Cena lub Wartość = Otrzymana jakość : Oczekiwania – 72% „łowców wartości” szuka najwyższej jakości, której nie uzależnia od marki produktu, – 51% „łowców wartości” zainteresowanych jest otrzymaniem dodatkowych atrakcji tj. punkty w programie lojalnościowym lub darmową przesyłką, – 63% „łowców wartości” kupiło online coś, czego nie planowali, ponieważ otrzymali specjalną ofertę podnoszącego w ich oczach wartość produktu, – dla 68% „łowców wartości” wartość to może mieć postać np. kuponów online lub specjalnych promocji, – 45% „łowców wartości” dokonuje zakupów online przynajmniej raz w tygodniu, – 22% „łowców wartości” online przewiduje, że dokona większej ilości zakupów w tym roku niż w poprzednim.

 

Jak recesja wpłynęła na zwyczaje zakupowe internautów

 

Prezentowane badania obrazują fragment zmieniającej się rzeczywistości rynkowej. Internet, a poprzez niego zwiększona dostępność do informacji, spowodował, że konsumenci mogą w bardzo krótkim czasie ocenić jakość i wartość ofertowanych produktów – wystarczy tylko wejść na strony internetowe dystrybutorów lub producentów. Mając szeroką skalę porównawczą szukają najlepszych produktów w maksymalnie dobrej jakości za rozsądną cenę. Coraz częściej kupuje się online, jednak presja na sprzedawców jest coraz większa ze strony świadomego konsumenta – „łowcy wartości”.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:00 min 28.08.2009 Tym postem rozpoczynamy krótką serię o sezonowości w odniesieniu do marketingu online w wyszukiwarkach internetowych. Dzisiaj pragniemy przekazać garść istotnych i podstawowych informacji na jej temat. Co cieszy się latem największą popularnością? I dlaczego obecna właśnie jesień to najlepszy okres dla sprzedaży w ogóle? O tym wszystkim piszemy w tym poście. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

65 proc. klientów e-sklepu powraca, gdy… Ikona 02:20 min 25.09.2009 Coraz więcej konsumentów decyduje się na robienie zakupów w Internecie. Jednak przed podjęciem decyzji lubimy szukać w sieci informacji na temat intersujących ich produktów. Co zrobić aby Klient oglądający produkt w naszym sklepie internetowym, zdecydował się na zakupy właśnie u nas? Co ma szczególny wpływ na podejmowanie przez nas decyzji zakupowych? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak oni kupują? Ikona 00:55 min 23.04.2009 Jak to w końcu jest - kupują czy nie kupują w Sieci często i chętnie? Jak pokazują najnowsze badania: oczywiście, że kupują. I to z coraz większym entuzjazmem. Użytkownicy Internetu pozostają przy tym jednak ostrożni. Zanim zdecydują się na zakup wybranego produkty, dokładnie sprawdzają i porównują cenę z innymi, aby jak najbardziej na tym skorzystać. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700