Ikona 02:00 min Ikona Sunrise System 11.02.2010

Wyszukiwarkom i pozycjonowaniu kryzys nie straszny

W 2009 roku kryzys był jeszcze odczuwalny w wielu sektorach gospodarki, wiele mówiło się o rosnących wydatkach i spadających dochodach. Wydaje się jednak, że regres ten ominął rynek wyszukiwarek internetowych i pozycjonowania. Według raportu ComScore, znacznie wzrosła liczba odnotowanych zapytań, czyli wyrażeń wpisywanych przez internautów do wyszukiwarek. W 2009 roku ich liczba osiągnęła aż 131 miliardów, co daje 29 milionów wyszukiwań na minutę. W porównaniu do 2008 roku, w którym odnotowano 89 miliardów wyszukiwań, można mówić o 46% wzroście. Wynik ten jest naprawdę imponujący.

 

Kto wyszukuje najwięcej?

 

Według raportu ComScore najbardziej ciekawskim narodem są Amerykanie i to oni zajęli pierwsze miejsce pod względem liczby zapytań. Drudzy byli Chińczycy, a na trzecim miejscu uplasowali się Japończycy. Ranking ten nie przekłada się jednak na tempo wzrostu, bo tu liderami są Rosjanie z 92% wynikiem.

Nie obyło się oczywiście bez zaskoczeń. W tym prestiżowym Top-10 zabrakło Indii, których rynek od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Polska, z 4 miliardami zapytań, nie zakwalifikowała się do pierwszej dziesiątki.

 

Najpopularniejsze wyszukiwarki

 

Jeśli chodzi o ranking wyszukiwarek to prym niezmiennie wiedzie Google z 87 miliardami 809 milionami zapytań. Pomimo, że międzynarodowy gigant, nie może poszczycić się najszybszym tempem wzrostu, to cały czas jest tym najbardziej znanym i najchętniej wybieranym, również pod kątem pozycjonowania.

Jak wynika z przedstawionych faktów, w dobie kryzysu rynek internetowy przeżywał progres. Klienci, zmuszeni do obcięcia swoich wydatków, częściej wybierali oferty sklepów internetowych, gdzie dokonywali precyzyjnych i wcześniej przemyślanych zakupów. Nie narażali się tym samym na pokusy i zbędne wydatki czyhające na nich w centrach handlowych.

Kryzys sprzyja rozwojowi działalności gospodarczej w Internecie, dzięki temu serwisu usługowe stają się bardziej konkurencyjne i oferują większą ilość produktów w niższych cenach. Jeśli jakość świadczonych w Internecie usług będzie wystarczająco wysoka, wraz ze zwiększającą się ilością zapytań wyszukiwarek handel online ma przed sobą znakomite perspektywy. Oczywiście niezbędna jest odpowiednia promocja w tym medium, poprzez między innymi pozycjonowanie, czy też płatne reklamy AdWords.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 00:45 min 24.02.2010 Porozumienie pomiędzy Yahoo i Microsoftem z lipca zeszłego roku, właśnie zaczyna przynosić realne efekty. Według ostatnich ustaleń, za sprzedaż reklam w wyszukiwarce Bing odpowiadać będzie ich partner, a obie wyszukiwarki (Yahoo i Bing) będą korzystać z tego samego algorytmu. Nie znaczy to jednak, że wyniki w obu serwisach będą identyczne. Czy to nowy rynek dla pozycjonowania i ogólnie branży SEM? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:20 min 24.03.2010 Nowości w wyszukiwarce Google nie brakuje. Nieustannych testów również. W ostatnim czasie wyszukiwarka dosyć intensywnie testuje nowe rozwiązanie, które może przełożyć się na obraz pozycjonowania. Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym na razie jest w fazie wczesnych testów, ale można się spodziewać, że jeśli nie całość, to chociaż część z opracowanej technologii w przyszłości zawita na stałe do Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:15 min 30.12.2009 Głównym założeniem wyszukiwarki Google jest przedstawienie jak najlepszych wyników wyszukiwania. Najlepszych, czyli takich, które idealnie odpowiadają potrzebom danego użytkownika, wpisującego konkretne zapytanie. Trudno się więc dziwić nowej zmianie wprowadzanej przez wyszukiwarkę - personalizacji wyników na podstawie historii wyszukiwania (nie tylko dla tych zalogowanych). Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700