Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 01:10 min Ikona Sunrise System 30.07.2010

Wyszukiwarki – kontekst rosyjski

Wyszukiwarka ta, o rok starsza od Google, może pochwalić się ponad 63% udziałem w rynku (przy 21% udziału Google). Pod koniec maja Yandex zaprezentował wersję przeszukującą treści napisane w alfabecie łacińskim – można je odczytać zarówno z poziomu yandex.ru, jak i nowo utworzonej yandex.com.

Czy ekspansja na rynek globalny oznacza próbę wejścia w paradę Google? Andrey Sebrant (product marketing director) twierdzi, że nie – przynajmniej na razie.

Yandex.com ma trafić do mieszkańców krajów, które dotąd były naturalnymi użytkownikami Yandex.ru (Rosja, Ukraina, Kazachstan czy Białoruś), poszukujących informacji w alfabecie łacińskim.

Ogromny sukces wyszukiwarki na Wschodzie (który jest zasługą m.in. świetnych matematyków i marketingowców) nie oznacza prostej ścieżki do kariery globalnej. Pozycjonowanie w Google wciąż będzie więc najlepszym rozwiązaniem dla większości firm.

Swój udział w mocnej pozycji Yandexu mają bowiem władze państwowe, wyraźnie faworyzujące narodową wyszukiwarkę i specyficzne upodobania społeczeństwa. Te dwa czynniki, jak również niełaciński alfabet powodują skojarzenia z Chinami, gdzie Google także nie jest numerem 1.

Eksperymenty Yandexu na rynku zachodnim są ciekawym zjawiskiem, ale czy wpłyną w jakiś sposób na nasz rynek pozycjonowania? Jak dotąd nawet Bing nie spowodował w Polsce dużego zamieszania (przynajmniej w porównaniu do USA), to i rosyjska wyszukiwarka w najbliższych miesiącach zapewne nie podbije polskich serc. Każda nowość jednak mobilizuje Google do pracy nad własnym produktem.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 07:10 min 18.08.2010 Bez fraz kluczowych nie ma kampanii SEO, nie ma promocji strony w internecie. Jak właściwie je wybrać? Jest kilka „szkół” mówiących, jak się do tego zabrać. Najważniejsze jest to, abyśmy spróbowali postawić się w sytuacji potencjalnego kupca / klienta. Bez tego nie da się dobrać właściwego zestawu. Nasz docelowy odbiorca nie zawsze orientuje się w naszej branży. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 01:15 min 18.01.2011 Narzędzie propozycji słów kluczowych Google Key Tool wzbogacane jest przez wyszukiwarkowego giganta w miarę rozwoju trendów e-marketingu. Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie urządzeń mobilnych, obecnie można Google Key Tool wykorzystywać pod kątem konkretnych urządzeń, na przykład iPhone'a. Pozwoli to na zawężenie pola wyszukiwań, a reklamodawcy zyskują możliwość dotarcia do informacji, jakie wyrażenia kluczowe są wpisywane tylko na konkretnych rodzajach urządzeń. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 01:00 min 20.07.2010 Zastanawiacie się, czy na całym świecie Google ma ok. 97% rynku wyszukiwania - jak to się dzieje w Polsce? W odpowiedzi między innymi na takie pytania o hegemonię wyszukiwarek powstała swoista "Googlowską mapę świata". Z pewnością konkurencja na rynku wyszukiwania pozytywnie wpływa na rozwój tego sektora, m.in. zmiany algorytmów, które zwiększają trudność  pozycjonowania oraz likwidują możliwości szybkiego i łatwego wypozycjonowania stron do TOP10. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700