Klasyczna formuła pozycjonowania nie przynosi efektów? Proponujemy świeże podejście, którego skuteczność została przez nas potwierdzona i to niejednokrotnie. Współpracę z firmą Wersalin oparliśmy na mocnych filarach – kompleksowości oraz konsekwencji – łącząc tradycyjną i nową formułę
SEO. Osiągnięty w ten sposób sukces prezentują między innymi poniższe wyniki:
Kilka słów o firmie
Wersalin – kompleksowe wyposażenie szkół i biur
Firma Wersalin zajmuje się dystrybucją wyposażenia dla obiektów oświatowych. W ofercie sprzedaży hurtowej znajdują się meble szkolne, przedszkolne oraz biurowe. Asortyment obejmuje również nowoczesny sprzęt dydaktyczny, taki jak tablice interaktywne oraz urządzenia multimedialne, akcesoria i drobne elementy wyposażenia wnętrz. Szeroka oferta firmy Wersalin pozwala na kompleksowe wyposażenie nie tylko sal lekcyjnych i świetlic, ale także innych pomieszczeń, jak biblioteki, pracownie chemiczne i przyrodnicze, gabinety pielęgniarskie, przedszkola oraz żłobki. Proponowane produkty są jednak na tyle uniwersalne, że ich zastosowanie możliwe jest również w biurach czy lokalach gastronomicznych.
Filary współpracy
Jakie były oczekiwania
Klient bardzo konkretnie określił swoje oczekiwania już na początku współpracy, a zatem w maju 2013: istotne było dla niego utrzymanie wysokich pozycji w wyszukiwarce, przy jednoczesnej poprawie widoczności dla wybranej grupy produktów. Oferta miała docierać do grona konsumentów zainteresowanych hurtowym kupnem mebli szkolnych oraz wyposażenia dydaktycznego. W obliczu dość dużej konkurencji w branży Klientowi zależało również na większej rozpoznawalności marki już nie tylko lokalnie, ale na obszarze całego kraju. Spełnienie jego oczekiwań było możliwe dzięki kompleksowemu podejściu do pozycjonowania.
Jakie kroki podjęliśmy
Na początku zaproponowaliśmy klasyczną umowę SEO, która skupiała się na zestawie fraz najlepiej opisujących prowadzoną działalność i zarazem posiadających największy potencjał konwersji. Chcąc utrzymać uzyskane w ten sposób efekty, w maju 2015 zaproponowaliśmy Klientowi przejście na umowę SEO Smart, która dała nam większe możliwości na wzmocnienie rankingowania, tym razem drugiej domeny Klienta. Widząc, jak świetnie wyniki daje tradycyjne pozycjonowanie, przedstawiliśmy nową formułę SEO Cloud Plus, której celem jest przede wszystkim zwiększenie widoczności strony. W listopadzie 2017 roku poszerzyliśmy zakres współpracy, scalając obie formuły – dotychczasową umowę Smart i nową umowę Cloud Plus – utrzymując widoczność strony na stałym, znakomitym poziomie.
W ciągu kilkuletniej współpracy zajmowaliśmy się optymalizacją witryn pod kątem aktualnych wytycznych wyszukiwarki Google oraz potrzeb użytkowników sieci, m.in.: wdrażaliśmy zmiany ułatwiające indeksowanie witryny przez roboty wyszukiwarki internetowej, przygotowywaliśmy nowe zoptymalizowane wersje serwisów, usuwaliśmy duplikaty treści i na ich miejsce opracowywaliśmy fachowe teksty opisujące asortyment dystrybutora. Wszystkie te działania wsparliśmy sezonową
kampanią Google Ads. Efekt? Więcej niż znakomity!
Efekt I
Wysokie pozycje dzięki dopasowanym frazom
Przy pozycjonowaniu pierwszej witryny Klienta pracowaliśmy nad uzyskaniem właściwego profilu linkowego i wzbogaciliśmy witrynę o nowe treści. Po wprowadzeniu zmian oraz zaindeksowaniu ich przez roboty Google, pozycje na wybrane przez nas frazy kluczowe w ciągu 2 miesięcy uległy wzmocnieniu: 4 z najważniejszych widniały w Top10. Zarejestrowaliśmy również większy ruch na stronie, co świadczyło o tym, że podjęte przez nas działania przyniosły efekt biznesowy, na który liczył Klient: na jego stronę internetową zaczęło zaglądać znacznie więcej osób zainteresowanych zakupem mebli szkolnych.
Odpowiedni dobór fraz okazał się istotny także podczas realizowania umowy SEO Smart dla nowej domeny Klienta, na której pracujemy do dziś: www.sklep.wersalin.pl. Przygotowaliśmy wytyczne optymalizacyjne dopasowane do charakteru strony, wybierając słowa kluczowe istotne dla algorytmów Google. Dokonaliśmy również optymalizacji pod kątem treści, pliku robots.txt oraz danych teleadresowych zgodnych ze standardami NAP.
Pierwsze wyniki widoczne były po zaledwie 2 miesiącach: wypracowaliśmy zestaw fraz, spośród których wytypowaliśmy 4 najważniejsze dla branży Klienta. Efekt? Umocnienie widoczności i obecność strony w Top3 organicznych wyników wyszukiwania, a zatem jeszcze lepszy zasięg serwisu internetowego w sieci!
Wykres przedstawia wzrost pozycji oraz ich utrzymywanie się w Top3 w ciągu roku współpracy po przejściu na umowę SEO Smart, dla przykładowych wyrażeń kluczowych. Źródło własne.
W rezultacie
pozycjonowania sklepu, strona Klienta znalazła się w czołówce naturalnych wyników wyszukiwania, zyskując w ten sposób pożądaną rozpoznawalność. Dzięki stałemu monitorowaniu wyników, dalszym optymalizacjom oraz analizom dokonywanym przez nasz zespół, efekt ten utrzymuje się do dziś, a witryna www.sklep.wersalin.pl cieszy się obecnością na pierwszej stronie wyników Google.
Warto zarejestrować również fakt, że domena zaczęła wyświetlać się na znacznie większą liczbę wyrażeń, które jeszcze precyzyjniej określają działalność Wersalin: w trakcie umowy SEO Cloud Plus o 70% wzrosła liczba fraz kluczowych, na które wyświetla się strona Klienta. W ten sposób oferta firmy zaczęła trafiać do jeszcze szerszego grona użytkowników sieci, wyświetlając się na więcej zapytań w wyszukiwarce.
Wykres przedstawia wzrost liczby fraz kluczowych od momentu połączenia formuły SEO Smart z formułą SEO Cloud. Źródło: GSC.
Efekt II
Wzrost wyświetleń o 106%!
Szybki wzrost pozycji był możliwy także dzięki ciągłej analizie strony pod kątem technicznym. W grudniu 2013 roku, w związku z przekierowaniem domeny przez Klienta, przygotowaliśmy nową zoptymalizowaną wersję serwisu. Natomiast w sierpniu 2018 roku po instalacji certyfikatu SSL (czyli przejściu strony na https) zachowaliśmy widoczność strony na bardzo wysokim poziomie.
Pozycjonowanie domeny www.sklep.wersalin.pl, oparte na połączeniu formuły SEO Smart oraz SEO Cloud Plus, przełożyło się na ciekawe wyniki w obszarze wyświetleń: w ciągu trwania całej umowy ich liczba wzrosła aż o 106%, co świadczy o tym, że więcej użytkowników zainteresowanych kupnem mebli szkolnych zapoznało się ze stroną internetową sklepu Wersalin. Sporo działo się również w obszarze kliknięć: średni CTR na poziomie 4.14% potwierdza, że przeprowadzona przez nas optymalizacja przyczyniła się do zwiększenia ruchu na stronie generowanego przez użytkowników sieci – a więc także potencjalnych klientów!
Wykres przedstawia wzrost miesięcznej liczby wyświetleń od momentu wprowadzenia formuły SEO Smart. Źródło: GSC.
Strategia przemyślana w każdym calu!
Sukces pozycjonowania zależy od wielu czynników – jednym z nich jest otwartość na potrzeby Klienta. Świetne wyniki wypracowaliśmy, stawiając na kompleksowość, konsekwencję oraz skuteczność. Przeszkodą nie było ani to, że w międzyczasie doszło do zmian technicznych w obrębie domeny, ani też to, że branża, w której obraca się firma Wersalin, jest dość konkurencyjna. Wypracowaliśmy metodę, dzięki której umiejętnie odpowiedzieliśmy na potrzeby Klienta, użytkowników sieci, ale także stale zmieniające się algorytmy Google, od których w dużej mierze zależy sukces pozycjonowania. Większą widoczność oraz wzmożony ruch na stronie zauważył również Tomasz Syposz, przedstawiciel firmy Wersalin:
„Jestem zadowolony z dobrej współpracy, która była relacją nie tyle biznesową, co partnerską – specjaliści z Sunrise System od razu wiedzieli, czego potrzeba naszej stronie internetowej, aby znalazła się wyżej w rankingu wyszukiwarki i była częściej odwiedzana przez klientów. A do tego nie poprzestali na pierwszych sukcesach: wciąż proponowali nowe rozwiązania, wychodzili z ciekawymi inicjatywami, trzymali rękę na pulsie, a przy tym pozostawali elastyczni. To wszystko przełożyło się na świetne rezultaty, których oczekiwałem od agencji pozycjonerskiej!”