Zapytania wpisywane do wyszukiwarki stają coraz dłuższe – tak wynika z badań HitWise, mających na celu procentowe zestawienie klikalności w pozycje wyników po wpisaniu zapytań różnej długości.
Z badań wynika, że znaczenia nabierają tzw. długie ogony, czyli zapytania kluczowe dłuższe niż dwa słowa. Interpretatorzy wyników zauważają, że trend ten – wpisywanie coraz dłuższych zapytań – wynika z chęci bardzo precyzyjnego wyrażenia pytania. Niekiedy użytkownicy wyszukiwarki próbują też znaleźć odpowiednie strony, wpisując zapytania podobne do pytań w języku naturalnym.
Internauci intuicyjnie i naocznie przekonują się, że wpisaniu bardzo ogólnego słowa otrzymują wyniki zbyt szerokie, często przypadkowe, a filtrowanie spośród nich odpowiednich stron okazuje się nadmiernie czasochłonne. Dlatego pytania stają się wyrafinowane i mają na celu okrojenie liczby wyników.
Oczywiście, ma to znaczenie dla pozycjonowania. „Długie ogony”, czyli rozbudowane frazy, stają się wartościowym kąskiem z perspektywy speców od marketingu – bo skoro ludzie szukają według określonych fraz, trzeba brać to pod uwagę inwestując w pozycjonowanie!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: