Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 04:15 min Ikona Sunrise System 09.08.2012

Czy zastanawiacie się, jak link sponsorowany wpływa na pozycję w wynikach? Czy jest sprzężenie zwrotne między widocznością w wynikach organicznych i sponsorowanych? Z zainteresowaniem sięgnęliśmy również po wyniki badań Google na temat wpływu wyników na klikalność w reklamy.

 

Wzrost liczby zamówień przez stronę dzięki łączeniu SEO i PPC

 

Na podstawie przeprowadzonych kampanii obserwujemy reklamowy efekt dodany w kampaniach łączących najskuteczniejsze narzędzia reklamy w wyszukiwarkach. Prosty przykład: prowadząc kampanię linków sponsorowanych możemy oczekiwać średnio 10 kliknięć na 100 wyświetleń. Dzięki wypozycjonowaniu strony na dobre miejsce w wynikach możemy spodziewać się średnio 20 kliknięć na 100 wyświetleń. Ale już jednoczesne prowadzenie obu wspomnianych kampanii w wyszukiwarkach – SEO i PPC – daje 60 kliknięć.

Wzrost wskaźników interakcji z witryną po zastosowaniu połączonych narzędzi marketingu w wyszukiwarkach prezentuje się następująco:  

Wykres ukazuje, jak połączenie usługi pozycjonowania z reklamą linków sponsorowanych wzmacnia wyniki wskaźników – np. częstotliwość odwiedzin na stronie wzrasta o 92 proc., zamówienia o 45 proc. (źródło: ComScore)

 

 Wpływ pozycji w wynikach na liczbę kliknięć w reklamy

 

Ilu reklamodawców łączy SEO i AdWords?  Jak zmienia się liczba kliknięć w reklamy w zależności od pozycji reklamodawcy w naturalnych wynikach wyszukiwania? Odpowiedzi na te pytania starało się znaleźć Google w przeprowadzonym w 2011 roku Badaniu nad Przerwami w Wyświetlaniu Reklam w wyszukiwarkach.

Przed zapoznaniem się z wynikami badań Google, warto zwrócić uwagę, że pytanie o powiązanie wyników sponsorowanych i organicznych jest postawione odwrotnie niż zazwyczaj. Nie chodzi o to, czy AdWords pomaga osiągnąć lepszą pozycję w wynikach. Pytanie dotyczy liczby wizyt zainteresowanych odbiorców na stronie reklamodawcy: ilu nie odwiedziłoby jej bez kampanii linków, mimo widoczności strony w wynikach organicznych.

Wnioski Google obrazowo przedstawiają się następująco:

Źródło: GoogleResearch

Według opublikowanych informacji, uruchomienie kampanii Google Ads (AdWords) powoduje wzrost liczby wejść na stronę o 89% – aż 89% wizyt na stronie reklamodawcy pochodzi z klików reklamowych i nie jest zastępowanych przez organiczne kliknięcia, kiedy reklama zostaje wstrzymana.

Google podaje również, że średnio 81% wyświetleń reklam i 66% kliknięć w reklamy następuje przy braku powiązanego wyniku na pierwszej stronie organicznych rezultatów wyszukiwania. W tej sytuacji wszystkie wizyty na stronie są przyrostowe – przy braku linku sponsorowanego internauta nie wszedłby na stronę. Obala to popularny mit, że szukający „nie lubią reklam”.

Ponadto w badaniu zaobserwowano, że średnio 50% kliknięć w reklamy przy jednoczesnej czołowej pozycji w  naturalnych wynikach wyszukiwania ma charakter przyrostowy. Oznacza to, że połowa spośród kliknięć w reklamę (wizyt na stronie) nie zostałaby zastąpiona przez wejścia z organicznego wyniku.

Poziom średniego przyrostu kliknięć w reklamę jest większy, kiedy pozycja w wynikach jest niższa:

– gdy strona w organicznych wynikach zajmuje pozycje od 2 do 4 – odnotowuje się 82% dodatkowych kliknięć w reklamy; – odsetek dodatkowych kliknięć wzrasta do 96% przy pozycji 5 i dalszej.

Analiza Google została przeprowadzona na 390 przypadkach kampanii, w których nastąpiła przerwa w wyświetlaniu reklam. Wyżej przytoczonych danych nie można zbagatelizować – mówią o przyrostowych (dodatkowych) wejściach na stronę dzięki sponsorowanym wynikom wyszukiwania. Bez wyświetlenia reklamy, prawdopodobieństwo wejscia na stronę reklamodawcy, mimo że widnieje w organicznych wynikach, jest zdecydowanie mniejsze.

 

Wnioski z badań Google

 

Przedstawione wnioski z badań Google reprezentują ogólne trendy, a wyniki będą się oczywiście różnić dla poszczególnych reklamodawców. By miarodajnie ocenić potencjał własnej kampanii na uzyskanie efektu synergii, warto brać pod uwagę wiele zmiennych: od branży i aktywności konkurencji, przez grupę docelową po intensywność prowadzonych działań marketingowych w wyszukiwarkach. Czy wystarczy strategia „optymalna” lub dotrzymywanie kroku konkurencji? A może warto postawić na wielotorowe i agresywne kampanie?  Zachęcamy reklamodawców do przeprowadzenia własnych obserwacji i eksperymentów – na przykład zbadanie, jak na efektywność kampanii wpływa geolokalizacja. Nieodzowny okaże się z pewnością Google Analytics.

Przetestowanie różnych wariantów strategii promocyjnej pomoże jeszcze wiarygodniej oszacować, od czego zależy ruch na tej konkretnej stronie i jak można pobudzić wzrost konwersji.  AdWords idealnie nadaje się do „eskperymentowania” – można przecież oceniać rolę ustawienia dowolnego parametru reklam i też dowolnie go kształtować.

Mając precyzyjne dane na temat reakcji internautów na wzmocnienie czy przebudowanie kampanii w wyszukiwarkach, łatwiej zaplanować kolejne działania promocyjne.  Czy będą opierały się tylko na organicznych wynikach, tylko na linkach – czy na szerszym spektrum możliwości? Każdy reklamodawca może znaleźć inną odpowiedź.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 14 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 5 głosów

Brak ocen

Pozycjonowanie osCommerce – sesje i robots.txt Ikona 01:10 min 18.02.2019 Przedstawiamy kilka prostych porad, które pomogą sklepom internetowym opartym na osCommerce uniknąć tworzenia duplikatów. Wyjaśniamy w jaki sposób i co zablokować przed indeksowaniem przez wyszukiwarkę, aby algorytmy Google nie oceniły witryny internetowej niżej niż powinny w rzeczywistości. Serdecznie zachęcamy do przeczytania całości tekstu! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

5 popularnych i darmowych narzędzi od Google przydatnych dla przedsiębiorców Ikona 04:50 min 18.06.2020 Google oferuje szereg rozwiązań ułatwiających użytkownikom korzystanie z zasobów internetu. Gigant z Mountain View nie zapomina również o przedsiębiorcach, udostępniając rozwiązania przydatne w biznesie. W tym artykule przyjrzymy się 5 darmowym narzędziom od Google, które mogą być pomocne dla firm, w tym dla małych i średnich przedsiębiorców. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

Google Analytics – jak prawidłowo wyznaczać cele? Ikona 09:00 min 31.07.2012 Fakt, że przytłaczająca większość internetowych akcji marketingowych wiąże się z promocją firmowych bądź dedykowanych witryn pozwolił przyjąć słuszne założenie, że o jakości danego nośnika reklamowego świadczy charakter generowanego przezeń ruchu. Obecnie najchętniej wybieranym i najbardziej cenionym narzędziem pomiaru ruchu i jego źródeł, pozostaje bezpłatna aplikacja Google Analytics. Mimo jej powszechności, profesjonalna osbługa i wyciąganie miarodajnych informacji wymaga specjalnych kwalifikacji. Google przyznaje je profesjonalistom po zdaniu eksperckiego egzaminu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700