Pod popularnym skrótem FAQ kryje się angielskie określenie “frequently asked questions”, czyli często zadawane pytania. W przypadku sklepów internetowych mają one w szybki i precyzyjny sposób dostarczać podstawowych informacji np. terminie wysyłki zamówienia, cenach usługi czy możliwościach zwrotów. W serwisach usługowych podstrona taka powinna odpowiadać na pytania obejmujące formy kontaktu z firmą czy też czas oczekiwania na realizację wybranych usług.
Dzięki dobrze przygotowanej podstronie FAQ:
Dzieje się tak, ponieważ Google na wyszukiwania wpisywane w formie zapytania, często wyświetla pytania z sekcji FAQ jako tzw. rich snippet, czyli dodatkowych fragmentach rozszerzonych, które w istotny sposób mogą zwiększyć widoczność Twojej strony i zachęcić użytkowników do jej odwiedzenia.
Aby w pełni wykorzystać sekcję FAQ do celów SEO, stosuj się do niżej podanych wskazówek:
1. Konstruuj pytania, które są realnie wpisywane do wyszukiwarki.
Im częściej użytkownicy wpisują dane zapytanie, tym szansa na większą liczbę wyświetleń i wejść na stronę. W tym celu analizuj słowa kluczowe wpisywane w wyszukiwarkę, podpowiedzi Google odnośnie podobnych pytań czy też podpatrując pytania u wybranej konkurencji.
2. Odpowiadaj na pytanie wyczerpująco, udzielając konkretnych i eksperckich informacji.
Ogranicz przy tym odsyłanie do innych stron lub treści, ponieważ Google może uznać to za mniej wartościowe i ostatecznie pominąć Twoją odpowiedź w dodatkowych fragmentach rozszerzonych.
3. Pamiętaj o podstawowej optymalizacji technicznej.
Ustaw poprawny i unikalny znacznik title i meta-description, odpowiedni nagłówek H1 oraz przyjazny adres URL.
4. Korzystaj z dedykowanych znaczników danych strukturalnych FAQPage.
Dzięki temu pytania i odpowiedzi na Twojej stronie będą odpowiednio interpretowane przez roboty sieciowe i będą mogły pojawiać się w wynikach już na etapie wyszukiwania danego wyrażenia kluczowego.
5. Twórz własne unikalne treści!
Tylko takie odpowiedzi dają szansę na pojawienie się w wynikach jako dodatkowe fragmenty rozszerzone. Sprawdź zatem dokładnie, czy dodane przez Ciebie pytania i odpowiedzi w sekcji FAQ nie powtarzają się w zarówno w serwisach zewnętrznych, jak też innych miejscach na Twojej stronie.
Przykład takiego rozwiązania znajdziesz chociażby na naszej stronie Pozycjonowanie stron , na której obok rozbudowanych treści, w dolnej części strony, znajduje się dodatkowa sekcja najczęściej zadawanych pytań przez klientów przy podpisywaniu nowej umowy.
W celu prawidłowego dodania sekcji FAQ w znacznikach mikrodanych, należy skorzystać z atrybutu „FAQ” zdefiniowanego w schemacie „Question and Answer”. Pamiętaj również o zasadzie 1 odpowiedzi na 1 pytanie. Dzięki takiemu oznaczeniu danych, wyszukiwarki rozpoznają sekcję FAQ i lepiej ją zaindeksują.
Dobrze przemyślana, zaprojektowana i napisana sekcja FAQ jest bardzo przydatna zarówno dla Twoich klientów, jak i Twojej strony internetowej. Odpowiadając na najczęściej zadawane pytania strona może znaleźć się w dodatkowych fragmentach rozszerzonych, co znacząco wpłynie na widoczność domeny. Pamiętaj przy tym o używaniu znaczników danych strukturalnych FAQPage w strukturze strony, unikaj duplikacji treści i podstawowej optymalizacji technicznej. W ten sposób możesz zwiększyć widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania i zachęcić użytkowników do jej odwiedzenia.
Damian – na co dzień realizuje się w koordynowaniu procesów SEO i promocji witryn klientów VIP i Premium, dbając przy tym o dobre relacje z Klientami. Dodatkowo, wspomaga onboarding nowych pracowników poprzez szkolenia i merytoryczne wsparcie. A po pracy? W zależności od pory roku i aktualnych wydarzeń sportowych, na bieżąco śledzi rozgrywki Premier League, a wieczorami pochłania kolejne książki Harlana Cobena czy Remigiusza Mroza. Poza tym szybki mecz w Fifę na konsoli? Zawsze!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: