Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 04:20 min Ikona Sunrise System 03.07.2018
Na naszym blogu często mówimy o tym, co i jak pisać, by treści były wartościowe i zarazem atrakcyjne. Radziliśmy m.in. jak tekst formatować, a także jak oczarować czytelnika za pomocą pierwszego zdania. Wszystko po to, by zainteresować odbiorcę, zwrócić jego uwagę na produkt czy usługę, ostatecznie – przekonać go do swojego zdania. Ciągle mówimy jednak o słowach. A na nieszczęście wszystkich copywriterów dla użytkowników Internetu słowo nie jest atrakcyjne. W sieci wszyscy jesteśmy wzrokowcami.

Słowa a infografiki

 

Niestety, możesz mieć wyjątkowo lekkie pióro i niespotykanie szeroki zakres słownictwa, możesz być samym Stephenem Kingiem copywritingu – nie ma to znaczenia bo statystyki i tak nie będą po Twojej stronie. Te w jasny sposób bowiem pokazują, że aż 90% informacji dostarczanych do mózgu to przekaz wizualny, który dodatkowo trafia tam 60 000 razy szybciej niż tekst. Nieco to przygnębiające liczby dla osób, które żyją z pisania, prawda?
Nie tylko jednak dla nich. Ból głowy muszą mieć również firmy, które swoje działania marketingowe w sieci opierają w znacznym stopniu na słowie pisanym i udostępniają na stronach www oraz profilach w social mediach artykuły, opisy produktów itd.
To, że trudno jest przykuć uwagę odbiorcy samym tekstem nie oznacza jednak jeszcze, że copywriterzy powinni rzucać pracę, a firmy rezygnować z umieszczania tekstów. Pamiętajmy, że działania marketingowe w sieci opierają się w znacznej mierze na treściach słownych mających wpływ na pozycjonowanie – rankingowanie strony przez wyszukiwarki. Poza tym, w pewnych sytuacjach teksty są po prostu niezbędne.

Przygotowanie infografiki: przez agencję czy samemu?

Treści wizualne mogą jednak sprawić, że działania marketingowe będą miały większą moc i będą atrakcyjniejsze, nie warto zatem ograniczać się do słów.  Badania pokazują, że przeciętna osoba w ciągu 5 sekund od wejścia na stronę www podejmuje decyzję, czy chce na niej pozostać. Umieszczenie na stronie infografiki może zatem zwiększyć Twoje szanse na zyskanie klienta. Tym bardziej, że infografiki są czytane 30 razy chętniej niż sam tekst. Na potrzeby artykułu załóżmy, że przygotowujemy treść wizualną: mamy już wybrany temat oraz niezbędne do jej wykonania materiały. Pojawia się jednak pytanie – jak zrobić infografikę? Rozwiązania są dwa: zadanie możemy zlecić grafikiowi lub profesjonalnej agencji albo przygotować ją samemu.
Opcja pierwsza jest gwarancją tego, że grafika będzie wykonana profesjonalnie, rozwiązanie drugie jest natomiast tańsze, niekoniecznie jednak gorsze. W sieci dostępnych jest wiele programów i aplikacji, dzięki którym – przy odrobinie zaangażowania – można przygotować ciekawe i atrakcyjne treści wizualne. Do takich oprogramowani zaliczają się m.in. Piktochart, Infogr.am, Easel.ly czy Visual.ly – umożliwiają one stworzenie infografik za darmo lub niewielkim kosztem.
blogowanie

Jak użycie grafik przekłada się na działania SEO?

O tym, jak powinna wyglądać profesjonalnie wykonana infografika powiemy jeszcze na naszym blogu w osobnym wpisie, teraz natomiast skupmy się na tym, jakie korzyści niesie ze sobą używanie treści graficznych? Przytoczone na początku liczby mówią, że są one dla ludzi przystępniejsze i atrakcyjniejsze niż sam tekst. Szybko przekazują komunikat, nie wymagają większego zaangażowania i – co najważniejsze – są skuteczne. To właśnie infografiki są najczęściej udostępnianymi w social mediach treściami. A każde udostępnienie to kilku kolejnych potencjalnych klientów. Jeszcze raz odnieśmy się tutaj do statystyk. Te pokazują, że:

  • użycie infografiki sprawia, że zrozumienie treści wzrasta o 323%,
  • posty wzbogacone o grafikę zapewniają 53% więcej polubień, 84% więcej kliknięć i 104% więcej komentarzy niż posty tekstowe.
Bardzo często projekty grafik i infografik dostosowane są do charakteru danej firmy i już na pierwszy rzut oka budzą pewne skojarzenia – mogą też zawierać charakterystyczne dla marki kolory, odcienie i fonty. Dzięki takim zabiegom marka staje się rozpoznawalna i zapamiętywana.

Zarówno grafiki, jak i infografiki często zawierają ponadto przyciski CTA (Call To Action), czyli linki, po kliknięciu których użytkownik przenosi się na stronę internetową firmy, kartę produktu w sklepie czy stronę z logowaniem do aplikacji.

Dlaczego warto korzystać z infografik – podsumowanie

Wzbogacenie treści marketingowych o materiały graficzne znacznie rozszerza grupę odbiorców i potencjalnych klientów. Jeśli udostępniona przez nas grafika stanie się popularna w social mediach, możemy być pewni, że przełoży się to na sukces naszej strony www. Każda kolejna osoba, która szukając źródła grafiki wchodzi na stronę naszej firmy przyczynia się do zwiększenia odwiedzin witryny. A im większa liczba wejść na stronę, tym potencjalnie lepiej dla pozycjonowania: strona ma szansę piąć się coraz wyżej w rankingach wyszukiwarki.

 
 
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 06:05 min 01.08.2018 Stworzenie przekonującej infografiki i przedstawienie problemu za jej pomocą jest pod wieloma względami bardziej złożone niż zrobienie tego poprzez tekst. Do dyspozycji mamy niewielki obszar, na którym w spójny i przejrzysty sposób - łącząc elementy graficzne i słowa - musimy przedstawić złożone historie i procesy. Gra jest jednak warta świeczki - choćby dlatego, że infografiki to najchętniej udostępniane w social mediach materiały. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 04:10 min 10.09.2018 Niepochlebne komentarze na temat firmy pozostawione w Internecie spędzają sen z powiek wielu przedsiębiorcom. Przerażają, niepokoją, najczęściej jednak wywołują gniew – zupełnie niepotrzebnie. Czas przymierzyć na chwilę różowe okulary i spojrzeć na negatywne opinie jak na coś, co może przynieść mnóstwo korzyści. Wystarczy tylko podejść do nich nieco inaczej niż zwykle. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 05:10 min 18.06.2018 Statystyki mówią same za siebie – połączenie unikalnych treści z materiałami wideo to jeszcze większa szansa na to, że nasza strona wskoczy na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie często powierzamy zewnętrznym agencjom – i bardzo dobrze! W tej sprawie warto zaufać profesjonalistom. Jednak sami też możemy wesprzeć te działania – uzupełniając je o przekaz wizualny. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700