Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 21.07.2016

Pre-rolle – reklamować się, czy odpuścić?

 

Pre-rolle to krótkie reklamy wyświetlające się przed emisją właściwej części filmu, którą postanowił odtworzyć internauta, a jednocześnie jedna z często oferowanych przez Google przestrzeni reklamowych. Niejednokrotnie przysparza jednak ona sporych trudności. Dlaczego?

 

Otóż pięciosekundowe wstępy często okazują się dla użytkownika na tyle nużące, że tylko czeka on na to, aby móc jak najszybciej pozbyć się reklamy i przejść do materiału, o który mu chodziło. Można sobie z nimi poradzić korzystając z odpłatnej subskrypcji Red, która całkowicie eliminuje niechciane reklamy. Z kolei w wersji darmowej wstęp można pominąć po upływie 5 sekund, co według badań czyni… aż 94% użytkowników!

 

Przeciętny użytkownik Internetu doskonale wie, czego szuka. Co więcej, nie ma on ochoty oglądać dodatkowych materiałów, które nic nie wnoszą, a co więcej – są po prostu nudne. Pre-rolle często są generowane automatycznie, a co za tym idzie – w żaden sposób nie odpowiadają na preferencje odbiorcy. Z niechęcią są przyjmowane także znane z telewizji fragmenty, które nie są jednak w żaden sposób dostosowane do tego, aby zainteresować widza w tak krótkim czasie.

 

W takim przypadku szybko pojawia się znużenie, zainteresowanie spada, a kursor myszki nerwowo oczekuje zawieszony nad komunikatem „Możesz pominąć tę reklamę za 5…4…3…2…1”.

 

Czy jest jakaś szansa na zainteresowanie użytkowników reklamą?

 

Jest! Po raz kolejny jedynym rozwiązaniem okazuje się jednak kreatywność! Ciekawy, frapujący, wciągający przekaz sprawi, że każdy będzie w stanie poświęcić pół minuty na dokończenie spotu. Poniżej zaprezentowano przykładowe reklamy z zastosowaniem pre-rolli, które są doskonałym przykładem pomysłowego, a co za tym idzie – skutecznego – marketingu.

 

Pomysł nr 1 – zwierzaki

 

Nie od dziś wiadomo, że internauci kochają koty. Strony poświęcone mruczkom, fanpage, galerie zdjęć… Operator Digi Telecommunications wpadł na genialny pomysł, aby wykorzystać tego ulubieńca Internetu w swoim spocie. Na ekranie wita nas uroczy kiciuś w muszce, a po chwili wyświetla się napis „Wiemy, że zazwyczaj pomijasz reklamy. Więc tu jest kot.” Czy ktoś z Was byłby w stanie się oprzeć i nie obejrzeć jej do końca? Zresztą… przecież wszyscy chcemy się dowiedzieć, o co chodzi z tym kotem!

 

Kolejnym ciekawym pomysłem wykorzystującym w reklamie zwierzaki była króciutka niskobudżetowa kampania agencji Nail Communications na rzecz Amerykańskiego Towarzystwa Zapobiegania Okrucieństwu wobec Zwierząt. Nie chcesz zaszkodzić uroczemu szczeniakowi – absolutnie nie pomijaj tej reklamy!

 

 

Pomysł nr 2 – ambitnie

 

Australijska agencja VML postanowiła wykorzystać pre-rolle do ważnych celów i za ich pomocą spróbować odnaleźć zaginionych ludzi. Dzięki wykorzystaniu sygnału GPS zadziałała lokalnie, wzbudzając duże zaangażowanie widzów. W wyniku prowadzonej kampanii „The Missing Person” w zaledwie 5 dni udało się uzyskać informacje pomagające zlokalizować 238 osób!

 

Pomysł nr 3 – na wesoło

 

A gdyby tak… utożsamić się z widzem? Burger King poszedł o krok dalej. Zamiast przekonywać internautów do obejrzenia reklamy zakomunikował: „Tak, wiem, że tego nienawidzicie.” Co więcej, przygotował aż… 64 różne spoty! Co przesądziło o ich sukcesie? Humor i fakt, że zostały skierowane do konkretnej grupy odbiorców – inne do poszukujących muzyki, inne do chcących obejrzeć zwiastun filmu, jeszcze inne – do pasjonatów walczących zwierząt.

 

 

Codzienność nie musi być standardowa. Siłownia Fabryka Formy postanowiła w zupełnie nieszablonowy sposób pokazać przyrost siły, jaki można osiągnąć trenując w jej murach. Nierealny wydźwięk nie ma tu większego znaczenia – liczy się to, że spot przykuwa spojrzenia i zachęca do zastanowienia się nad własną formą.

 

 

Inne przykłady ciekawej, inspirującej i efektywnej reklamy pokazywaliśmy na naszym blogu jakiś czas temu w Jak tworzyć efektywną reklamę wideo w Internecie? można uzyskać także garść porad na temat tego, w jaki sposób stworzyć wartościowy materiał.

 

Podsumowując, coraz częstszym problemem dzisiejszej reklamy okazuje się brak pomysłu. Jak widać na załączonych wyżej materiałach – kreatywność sprawia, że nawet znienawidzone przez internautów pre-rolle mogą być z chęcią oglądane i stanowić doskonały sposób na ciekawą, a co najważniejsze – skuteczną – kampanię.

 

Co jest kluczem do sukcesu?

  • oryginalny, niepowtarzalny pomysł,

  • dotarcie do konkretnej grupy odbiorców,

  • dostosowanie tematyki spotu do poszukiwanych przez użytkowników Internetu materiałów.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:45 min 17.08.2016 Wchodzisz na swoją ulubioną stronę, już chcesz kliknąć w link prowadzący do interesującego cię artykułu, a tu... Znowu ona. Interesowna, stojąca na twojej drodze do wiedzy i rozrywki. Reklama – tak wielka, że zasłania całą stronę, a jej wyłączenie wiąże się z odnalezieniem tego mikroskopijnego krzyżyka ukrytego gdzieś, gdzie nawet byś się tego nie spodziewał. Wściekły odpalasz Google i szukasz sposobu na wyeliminowanie jej ze swojego życia. Czy jesteś jedyny? Nie – takich jak ty są miliony, a ich liczba zdaje się stale rosnąć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:40 min 30.09.2016 Kto z nas nie chciałby mieć zawsze w pobliżu pomocnika, który wszystko wie, odpowie na każde pytanie, pomoże w każdej sytuacji i zapamięta każdą przekazaną mu informację? Zaprezentowany kilka dni temu Google Assistant ma spełniać takie zadanie. To wirtualny asystent, z którym możemy komunikować się korzystając z nowej aplikacji do rozmów tekstowych – Google Allo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 20.07.2016 Rozwój sztucznej inteligencji i coraz śmielsze ruchy Google w tym zakresie wywołują z jednej strony hurraoptymistyczne reakcje tych, którzy z niecierpliwością czekają na nowoczesne rozwiązania rodem z filmów, a z drugiej sprzeciw osób obawiających się buntu maszyn. I chociaż SI dopiero kształtuje się w rękach giganta z Mountain View, już na tym etapie pojawiają się pomysły na zabezpieczenie nas przed ewentualnymi problemami z mądrzejszymi od nas komputerami. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700