Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 01:40 min Ikona Sunrise System 17.03.2008

Wybór dopasowania wyrażenia kluczowego

Tworząc reklamę, masz możliwość kontroli poziomu dopasowania wyrażenia kluczowego. Wyróżniamy, zaczynając od najbardziej zawężonej opcji, dopasowania:

  1. ścisłe
  2. wykluczające
  3. do wyrażenia
  4. przybliżone

Google AdWords posiada również bardziej złożoną formę dopasowania – wbudowaną. Ze względu na konieczność szerszego jej omówienia, przedstawię tę opcję dokładnie przy okazji kolejnych lekcji.

 

Dopasowanie przybliżone

 

Dopasowanie przybliżone to ustawienie, które powoduje wyświetlanie reklam na wszystkie możliwe wyrażenia, będące synonimami lub podobne do wyrażenia kluczowego. Tego typu dopasowanie umożliwia dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Np. ustalenie wyrażenia sap w dopasowaniu przybliżonym sprawia, że reklama będzie emitowana przy wpisaniu m.in. “kariera sap”, “praca z sap’em” czy “erp”.

Wybór dopasowania w przybliżeniu powoduje, że reklama wyświetlana jest w przypadku wpisania preferowanej frazy wraz z innymi wyrazami. Aby zaznaczyć swój wybór, na koncie Google AdWords wybrane wyrażenie bierzemy w cudzysłów. I tak, przy wyrażeniu kluczowym “apteka internetowa” link sponsorowany pojawi się na wyrażenia m.in. “tania apteka internetowa”, “apteka internetowa zielarstwo” itp.

Wykorzystując dopasowanie wykluczające uniemożliwiamy emisję reklamy na wyrażenia zawierające słowa niezwiązane z promowanym produktem lub usługą. Aby zaznaczyć w AdWords wyrażenie wykluczające przed frazą umieszczamy znak „-„. Zatem, jeśli chcemy reklamować usługi związane z pracami programistycznymi, trafnymi słowami wykluczającym będą -darmowe, -bezpłatne itd.

Największą precyzję kierowania reklamy do klientów potencjalnych daje dopasowanie ścisłe. Wybór tej formy daje pewność, że link sponsorowany pojawi się tylko i wyłącznie na daną frazę kluczową. Wyrażenie w dopasowaniu ścisłym bierzemy w nawias kwadratowy „[]”. Dla przykładu: reklamując [obrazy olejne] reklama pojawi pojawi się tylko po wpisaniu wyrażenia „obrazy olejne”.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 02:35 min 14.04.2008 Kto myślał, że pozostaje w sieci anonimowy i jest nie do namierzenia, tkwi w ogromnym błędzie. Google ma bowiem kilka sprawdzonych sposobów, by ustalić lokalizację danego użytkownika – na podstawie domeny, adresu IP, analizy zapytania, a także ustawienia języka. Dzięki temu można zlokalizować pożądanych przez reklamodawcę użytkowników i zdecydować o wyświetlaniu reklam niektórym z nich. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 01:40 min 12.05.2008 W każdej kampanii kluczową rolę odgrywa monitorowanie jej przebiegu oraz analizowanie efektów. Pozwoli to ocenić skuteczność prowadzonych działań oraz wprowadzić ewentualne zmiany. AdWords daje w tym zakresie wiele możliwości raportowania – statystyki skuteczności słowa kluczowego, adresu URL, typu reklamy, kampanii, zasięgu, częstotliwości i znacznie więcej! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 01:25 min 19.05.2008 Przemyślana strategia - to słowo-klucz we wszelkiego rodzaju kampaniach reklamowych. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania, musimy się dokładnie zastanowić nad tym, co, komu i w jakim celu chcemy przekazać. Następnym krokiem będzie dopasowanie przekazu do celu oraz grupy odbiorców. Proste i logiczne, prawda? W artykule wyjaśniamy, jak to wygląda w kampanii AdWords. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700