Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 04:40 min Ikona Sunrise System 08.09.2009

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o mikrobloggingu i wyszukiwaniu w czasie rzeczywistym, ale boicie się zapytać

Uwaga świata offline i online zwraca się w stronę mikrobloggingu i związanego z nim wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Poniższy artykuł wyjaśnia, jakie znaczenie może mieć ten sposób wyszukiwania dla firm oraz jaki ma to związek z serwisami społecznościowymi.

Poziomy wyszukiwania

Zacznijmy od wyjaśnienia meandrów wyszukiwania. Przeciętny użytkownik po prostu wpisuje w Google szukane słowo kluczowe i czeka ok 0.12 sek. na wyniki. Warto jednak wiedzieć, że wyszukiwanie w jednej tylko wyszukiwarce może odbywać się na różnych płaszczyznach, od których uzależnione będzie to, jakie otrzymamy wyniki i w jakim stopniu będą one dostosowane do naszych potrzeb. Wyszukiwanie możemy podzielić na poziomy zaawansowania:

Poziom I wyszukiwania: wyszukiwarka zwraca informacje tekstowe uszeregowane pod względem tego jak bardzo (według indeksów robotów wyszukiwarki) wartościowa jest strona do której kieruje link w wynikach wyszukiwania.

Poziom II wyszukiwania: wyszukiwarka zwraca informacje tekstowe, filmy video, obrazy pasujące do zapytania (frazy kluczowej) również ze względu na ich wartość informacyjną i dopasowanie do zapytania osoby szukającej.

Poziom III wyszukiwania: wyszukiwarka zwraca informacje tekstowe według ich aktualności – jeśli ktoś opublikował fragment z użyciem danej frazy kluczowej 2 minuty temu, wyszukiwarka w czasie rzeczywistym jako pierwsze wyświetli właśnie te najświeższe wyniki.

Mikroblogging a sprawa polska

Jak się to wszystko ma do życia gospodarczego i pojedynczych firm w Polsce? Ponieważ o sukcesie na dzisiejszym rynku przesądza szybkość dostarczania i zbierania informacji, poziom III wyszukiwarek ma lub będzie miał w bardzo niedługim czasie kluczowe znaczenie dla działów marketingu i właścicieli firm.

Dla przykładu – na mikroblogu Blip możemy dowiedzieć się, że właśnie teraz (11:09, 07/09/2009) użytkowniczka o nicku „krolowanocy” napotkała następujący problem: o jaki #fail, zapomniałam odwiedzić bankomat, a w korpo stołówce nie można płacić kartą

Czy dla firmy to istotna informacja? Jeśli reprezentują Państwo podmiot dostarczający terminale dla kart płatniczych, to oznacza to odnalezienie potencjalnego klienta – stołówkę w której nie można jeszcze płacić kartą. Powyższy przykład może zostać potraktowany żartobliwie, jednak na pewno nie jest już w sferze żartów znaczenie, jakie dla rozprzestrzeniania informacji ma wyszukiwanie w czasie rzeczywistym, tworzone w głównej mierze przez serwisy mikroblogowe. Polscy marketerzy powinni kibicować mikroblogowaniu. Dzięki wiadomościom z ostatniej sekundy (dosłownie) mogą dowiedzieć się na przykład, jak rynek zareagował na produkt, który niedawno wprowadzili na półki.

Zadaniem marketera jest odczytywanie postaw konsumenckich wobec oferty sprzedaży firmy – ta funkcja mikroblogów i wyszukiwania informacji w czasie rzeczywistym może okazać się bezcenna, a jednocześnie zupełnie… darmowa.

Mikroblogging w Polsce ma jeszcze stosunkowo mały odsetek fanów, jednak należy spodziewać się, że Polski nie ominie światowy trend korzystania z serwisów społecznościowych. Największe i/lub najnowocześniejsze firmy już dziś budują społeczności wokół swoich profili społecznościowych (przykładem, który ukazuje potencjał serwisów społecznościowych i mikrobloggingu jest marka AXE obecna na serwisie Fotka.pl dzięki Stewardessie Sarze.Profil tej blondynki w stroju stewardesy odwiedzono 3,2 mln razy, w animowany awatar klikano 33,5 tys. razy, a na profilach mężczyzn – u których stewardesa widniała wśród znajomych – na awatar kliknięto 296,3 tys. razy.Tyle osób, automatycznie, przekierowanych zostało bezpośrednio na profil dziewczyny. Jej zdjęcia skomentowano 4600 razy).

Co na to Google? W wywiadzie dla dziennika The Guardian, Marissa Mayer, Wiceprezes ds. produktów do wyszukiwania oraz jakości użytkowej w silniku wyszukiwania kompanii Google, mówi: „Wydaje nam się, że wyszukiwanie w czasie rzeczywistym odmieni wyszukiwanie jako-takie”. Google dostarcza wyszukującym opcję „czasu rzeczywistego”. Wyszukując informacji w Google.pl, możemy skorzystać z dwóch źródeł: 1) klasyczne wyszukiwanie

2) wyszukiwanie w opcji „wiadomości” (aby wyszukiwać najświeższe opublikowane w Internecie informacje, należy kliknąć opcję „wiadomości”):

Zwrócone rezultaty będą niemal zupełnie inne niż te otrzymane w tradycyjnym wyszukiwaniu:

Jak widać, otrzymane rezultaty sortowane są pod względem „świeżości” – pierwszy link prowadzi do informacji opublikowanej przed 38 minutami.

Na rynku istnieje wielu ważnych graczy, którzy zdają sobie sprawę z potęgi serwisów społecznościowych i związanych z nim wyszukiwaniem w czasie rzeczywistym. Wśród tych graczy znajduje się na pewno Google, który będzie dążył do dostarczenia milionom swoich użytkowników wyszukiwania najbardziej dopasowanego do ich oczekiwań, a więc w wielu przypadkach wyszukiwania najnowszych opublikowanych informacji. Marketerzy na świecie i w Polsce w mniejszym lub większym stopniu „węszą” potencjał obecności i wyszukiwania w przestrzeniach serwisów społecznościowych. Ten temat ma przed sobą niezliczone publikacje, wiele z nich znajdzie się niewątpliwie na tym blogu.

Źródło: www.imediaconnection.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 01:55 min 08.09.2009 Wiele osób nie wyobraża sobie lepszej reklamy niż linki sponsorowane Google AdWords, które pojawiają się na stronie z wynikami wyszukiwania. Jednak koncern Google wymyślił ostatnio reklamę kontekstową, która niewątpliwie oferuje jeszcze większe korzyści i możliwości promowania się. Dzięki niej przedsiębiorcy mają szerszy kontakt z Klientem, którym reklama wyświetla się na stronach internetowych o podobnej tematyce. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:35 min 17.09.2009 Wiemy, że przestrzeń internetowa wcale nie jest taka ładna, jak ją malują. Dużo tu przemocy, zbrodni i nagości. W tej bezimiennej, informacyjnej dżungli dobrze czują się również zjawiska, przed którymi chcemy chronić najmłodszych. A także swoją stronę internetową. Dlatego tak ważne jest dokładne przemyślenie wszelkich działań, które chcemy prowadzić w sieci. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:50 min 28.08.2009 Czy internet ma wpływ na politykę? Okazuje się, że tak i to całkiem duży. Niedawno w parlamencie Szwecji mandaty zdobyła partia Piratpartiet, czyli dokładnie Partia Piratów. Do jej głównych postulatów należy zwiększenie wolności w zakresie niekomercyjnego używania dóbr kulturalnych, a także zniesienie patentów czy zwiększona ochrona życia prywatnego obywateli. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700