Jednak wśród polskich komentarzy pojawiają się sceptyczne głosy odnośnie wpływu social media na pozycjonowanie. Specjaliści zwracają uwagę, że trudno na razie mówić o prawdziwym zjawisku synergii między social media i SEO. Mimo iż media społecznościowe są coraz ważniejszym źródłem treści indeksowanych w wyszukiwarkach, to jednak umiejętnie likwidują one próby zdobywania linków pozycjonujących. Z tego powodu nie może być mowy o pełnej i zamierzonej integracji działań z zakresu social media i SEO. Natomiast pozytywne oceny marketerów wynikają zapewne bardziej z subiektywnych przekonań i mody na społecznościówki, niż z wiarygodnych danych. Jak czytamy w podsumowaniu artykułu: „Na obecnym etapie znaczenie społeczności dla SEO jest z pewnością mniejsze, niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać, choć nie warto ich bagatelizować”.
Źródło: Webhosting
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: