Dla firm skupiających się na działalności lokalnej Mapy Google (zaraz obok optymalizacji mobilnej) stają się jednym z najważniejszych źródeł dotarcia do Klientów, kupujących offline. Coraz częściej szukamy sklepu w naszej okolicy za pomocą smartfona, czy tabletu, odpalając np. aplikację Google Maps.
Pomimo wysiłków Google, zmierzających do uproszczenia sposobu tworzenia i optymalizacji wpisu swojej firmy, wciąż pojawia się mnóstwo pytań związanych z tym procesem.
Poniżej przedstawiamy krótką listę najczęściej zadawanych pytań, jakie przewijają się w rozmowach dotyczących Map Google. Mamy nadzieję, że to krótkie FAQ rozjaśni podstawowe zagadnienia, a w rezultacie pomoże lepiej poznać tę usługę… i ułatwi nam codzienną współpracę z firmami lokalnymi!
Są 2 możliwości:
– wpis został stworzony przez Google na podstawie danych przesłanych przez użytkowników (np. za pomocą Kreatora Map) – taki wpis można stosunkowo łatwo przejąć, bez konieczności kontaktu z pracownikami Google,
– wpis został stworzony przez firmę zewnętrzną/poprzednią firmę pozycjonerską/pracownika naszej firmy/inną osobę – przejęcie takiego wpisu jest nieco bardziej czasochłonne: należy dokładnie wykonać czynności opisane w tym wątku pomocy Google.
Tak . Wystarczy wykonać czynności opisane w pomocy Google w temacie: Łączenie strony z Mapami Google.
Najczęściej dzieje się tak, ponieważ stworzony został profil Google+ (przeznaczony dla osób fizycznych), a nie strona Google+ (przeznaczona dla firm) . Różnice pomiędzy profilami i stronami opisane są w pomocy Google.
Niestety, ilość kategorii w Google jest ograniczona . Dlatego trzeba dobrać taką, która jest najbardziej zbliżona do profilu działalności firmy. W skrajnych przypadkach jesteśmy zmuszeni wybrać tak ogólną kategorię, jak „ Firma ”, czy „ Producent ”.
Warto też co jakiś czas wracać na swój profil i szukać nowych kategorii – Google co jakiś czas aktualizuje dostępną listę .
Teoretycznie proces jest bardzo prosty – stronę lokalną usuwa się w ustawieniach .
Natomiast praktycznie nawet po usunięciu wpisu z naszego konta, firma może dalej wyświetlać się w Mapach Google . Dlatego warto dodatkowo odwiedzić Mapy Google, odszukać naszą firmę i ” zaproponować zmianę „, wybierając odpowiednią opcję .
Wykorzystując opcję zgłaszania zmian , dostępną bezpośrednio w widniejącym wpisie w Mapach Google (opisaną powyżej). W takim przypadku warto w uwagach podać adres URL właściwej, oryginalnej wizytówki.
Google udostępnia znakomity, bardzo przejrzysty panel do zarządzania zdjęciami swojej firmy (również logo i zdjęciem profilowym). W zależności od rodzaju zdjęcia, różne są wytyczne dotyczące ich minimalnych rozmiarów. Szczegóły znajdują się w artykule: „ Minimalne wymiary zdjęć w Google Moja Firma”.
Tak . Wystarczy wykonać czynności opisane w pomocy Google. Trzeba jednak pamiętać, że opcja ta przeznaczona jest dla firm, obsługujących klientów w ich lokalizacjach/działających w terenie, a więc np. hydraulików, taksówkarzy etc.
Google rezerwuje sobie zawsze kilka dni na sprawdzenie poprawności/jakości wprowadzonych informacji , stąd czasami nie wyświetlają się one od razu.
Aby sprawdzić, czy dane konto Google jest powiązane z naszą wizytówką, należy:
– zalogować się z wykorzystaniem swojego loginu i hasła do konta Google ,
– odwiedzić URL istniejącej strony Google+ , powiązanej z wpisem w Mapach Google,
– u góry ekranu powinien pojawić się czarny pasek z napisem „ Jesteś menedżerem tej strony ” i niebieskim przyciskiem „ Zarządzaj stroną ”.
Główny panel zarządzania swoją firmą można znaleźć odwiedzając jeden z poniższych adresów:
– https://www.google.com/business/
– https://www.google.pl/intl/pl/business/
Według wytycznych Google każda firma może założyć tylko 1 wpis w Mapach Google pod 1 adresem fizycznym . Dlatego też nawet jeśli jedna firma oferuje nawet bardzo różne usługi/produkty, może posiadać tylko jeden wpis w Mapach Google.
Naturalnie, jeśli firma posiada kilka adresów fizycznych, pod którymi obsługuje Klientów, dla każdego z nich można stworzyć osobny wpis, prowadzący do różnych domen. Warto także skorzystać z możliwości umieszczania adresów URL w opisie działalności swojej firmy.
Nie . Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, w której biuro wirtualne będzie również obsługiwać Klientów naszej firmy w określonych godzinach i dniach tygodnia.
Korzystając z porad, opisanych w artykule na naszym blogu.
Powyższa lista z pewnością nie wyczerpuje wszystkich pytań i wątpliwości, jakie pojawiają się podczas tworzenia i zarządzania obecnością swojej firmy w Google. Jest jednak formą „ pierwszej pomocy ” w przypadku najczęściej pojawiających się trudności.
Zachęcamy też do korzystania z naprawdę bogatego źródła informacji, jakim jest Centrum pomocy Google Moja Firma.
Źródła: Centrum pomocy Google Moja Firma, Centrum pomocy YouTube, Mapy Google
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: