Ikona 02:00 min Ikona Sunrise System 25.03.2015

Dla firm skupiających się na działalności lokalnej Mapy Google (zaraz obok optymalizacji mobilnej) stają się jednym z najważniejszych źródeł dotarcia do Klientów, kupujących offline. Coraz częściej szukamy sklepu w naszej okolicy za pomocą smartfona, czy tabletu, odpalając np. aplikację Google Maps.

 

Obecność w Mapach Google staje się więc koniecznością.

 

Pomimo wysiłków Google, zmierzających do uproszczenia sposobu tworzenia i optymalizacji wpisu swojej firmy, wciąż pojawia się mnóstwo pytań związanych z tym procesem.

Poniżej przedstawiamy krótką listę najczęściej zadawanych pytań, jakie przewijają się w rozmowach dotyczących Map Google. Mamy nadzieję, że to krótkie FAQ rozjaśni podstawowe zagadnienia, a w rezultacie pomoże lepiej poznać tę usługę… i ułatwi nam codzienną współpracę z firmami lokalnymi!

 

Pytanie 1: Kto stworzył wpis mojej firmy w Mapach Google? Nic mi o tym nie wiadomo!

 

Są 2 możliwości:

wpis został stworzony przez Google na podstawie danych przesłanych przez użytkowników (np. za pomocą Kreatora Map) – taki wpis można stosunkowo łatwo przejąć, bez konieczności kontaktu z pracownikami Google,

wpis został stworzony przez firmę zewnętrzną/poprzednią firmę pozycjonerską/pracownika naszej firmy/inną osobę – przejęcie takiego wpisu jest nieco bardziej czasochłonne: należy dokładnie wykonać czynności opisane w tym wątku pomocy Google.

 

Pytanie 2: Mam wpis w Mapach Google i stronę Google+ – czy można je połączyć?

 

Tak . Wystarczy wykonać czynności opisane w pomocy Google w temacie: Łączenie strony z Mapami Google.

 

Pytanie 3: Dlaczego nie mogę połączyć strony Google+ z wpisem w Mapach Google?

 

Najczęściej dzieje się tak, ponieważ stworzony został profil Google+ (przeznaczony dla osób fizycznych), a nie strona Google+ (przeznaczona dla firm) . Różnice pomiędzy profilami i stronami opisane są w pomocy Google.

 

Pytanie 4: Dlaczego nie mogę wpisać kategorii, odpowiadającej działalności mojej firmy?

 

Niestety, ilość kategorii w Google jest ograniczona . Dlatego trzeba dobrać taką, która jest najbardziej zbliżona do profilu działalności firmy. W skrajnych przypadkach jesteśmy zmuszeni wybrać tak ogólną kategorię, jak „ Firma ”, czy „ Producent ”.

Warto też co jakiś czas wracać na swój profil i szukać nowych kategorii – Google co jakiś czas aktualizuje dostępną listę .

 

Pytanie 5: Jak usunąć wpis mojej firmy?

 

Teoretycznie proces jest bardzo prosty – stronę lokalną usuwa się w ustawieniach .

Natomiast praktycznie nawet po usunięciu wpisu z naszego konta, firma może dalej wyświetlać się w Mapach Google . Dlatego warto dodatkowo odwiedzić Mapy Google, odszukać naszą firmę i ” zaproponować zmianę „, wybierając odpowiednią opcję   .

 

Pytanie 6: Jak usunąć duplikat wpisu mojej firmy?

 

Wykorzystując opcję zgłaszania zmian , dostępną bezpośrednio w widniejącym wpisie w Mapach Google (opisaną powyżej). W takim przypadku warto w uwagach podać adres URL właściwej, oryginalnej wizytówki.

 

Pytanie 7: Jak dodać zdjęcia mojej firmy?

 

Google udostępnia znakomity, bardzo przejrzysty panel do zarządzania zdjęciami swojej firmy (również logo i zdjęciem profilowym). W zależności od rodzaju zdjęcia, różne są wytyczne dotyczące ich minimalnych rozmiarów. Szczegóły znajdują się w artykule: „ Minimalne wymiary zdjęć w Google Moja Firma”.

 

Pytanie 8: Czy mogę ukryć dokładny adres siedziby firmy?

 

Tak . Wystarczy wykonać czynności opisane w pomocy Google. Trzeba jednak pamiętać, że opcja ta przeznaczona jest dla firm, obsługujących klientów w ich lokalizacjach/działających w terenie, a więc np. hydraulików, taksówkarzy etc.

 

Pytanie 9: Dlaczego wprowadzone przeze mnie zmiany się nie wyświetlają?

 

Google rezerwuje sobie zawsze kilka dni na sprawdzenie poprawności/jakości wprowadzonych informacji , stąd czasami nie wyświetlają się one od razu.

 

Pytanie 10: Jak sprawdzić, czy moje dane dostępowe pozwalają na zarządzanie istniejącym wpisem?

 

Aby sprawdzić, czy dane konto Google jest powiązane z naszą wizytówką, należy:

zalogować się z wykorzystaniem swojego loginu i hasła do konta Google ,

odwiedzić URL istniejącej strony Google+ , powiązanej z wpisem w Mapach Google,

– u góry ekranu powinien pojawić się czarny pasek z napisem „ Jesteś menedżerem tej strony ” i niebieskim przyciskiem „ Zarządzaj stroną ”.

 

Główny panel zarządzania swoją firmą można znaleźć odwiedzając jeden z poniższych adresów:

https://www.google.com/business/

https://www.google.pl/intl/pl/business/

 

 

Pytanie 11: Czy mogę założyć 2 wpisy w Mapach Google, jeśli posiadam 2 domeny, poświęcone różnym obszarom działalności mojej firmy?

 

Według wytycznych Google każda firma może założyć tylko 1 wpis w Mapach Google pod 1 adresem fizycznym . Dlatego też nawet jeśli jedna firma oferuje nawet bardzo różne usługi/produkty, może posiadać tylko jeden wpis w Mapach Google.

Naturalnie, jeśli firma posiada kilka adresów fizycznych, pod którymi obsługuje Klientów, dla każdego z nich można stworzyć osobny wpis, prowadzący do różnych domen. Warto także skorzystać z możliwości umieszczania adresów URL w opisie działalności swojej firmy.

 

Pytanie 12: Czy mogę założyć wpis na adres biura wirtualnego?

 

Nie . Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, w której biuro wirtualne będzie również obsługiwać Klientów naszej firmy w określonych godzinach i dniach tygodnia.

 

Pytanie 13: Jak być wyżej w wynikach wyszukiwania w Mapach Google?

 

Korzystając z porad, opisanych w artykule na naszym blogu.

Podsumowanie

 

Powyższa lista z pewnością nie wyczerpuje wszystkich pytań i wątpliwości, jakie pojawiają się podczas tworzenia i zarządzania obecnością swojej firmy w Google. Jest jednak formą „ pierwszej pomocy ” w przypadku najczęściej pojawiających się trudności.

Zachęcamy też do korzystania z naprawdę bogatego źródła informacji, jakim jest Centrum pomocy Google Moja Firma.

Źródła: Centrum pomocy Google Moja Firma, Centrum pomocy YouTube, Mapy Google

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.03.2016 Prowadzenie bloga związanego z naszymi zainteresowaniami, który jest chętnie czytany przez dużą ilość użytkowników, nierzadko staje się czymś więcej, niż tylko rekreacyjnym dodawaniem okazjonalnych wpisów. Zdarza się, że wzbudzamy zainteresowanie różnych firm, które chętnie podarują nam swoje produkty w zamian za ich zaprezentowanie na naszym blogu. Warto jednak pamiętać, że takie działania wymagają postępowania z wytycznymi Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Spam na Mapach Google Ikona 02:00 min 13.06.2016 Mapy Google są obecnie na szeroką skalę wykorzystywane przez przedsiębiorców – świetnie sprawdzają się jako narzędzie ułatwiające dotarcie firmom do potencjalnych Klientów. Przez ostatnie lata bardzo się rozwinęły, a ilość zweryfikowanych wizytówek jest olbrzymia. Ta swoista dżungla rozrosła się na tyle, że niejednokrotnie Google nie wyłapuje działań niezgodnych z wytycznymi, co jest bardzo chętnie wykorzystywane przez spamerów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kupowanie linków – czy obecnie ma jakikolwiek sens? Ikona 04:00 min 10.10.2013 Co jakiś czas Google obdarowuje pozycjonerów „prezentami” w postaci zmiany w swoim algorytmie. Takie tąpnięcia w branży SEO obecnie zdarzają się na tyle często, że nawet jeśli dla pozycjonerów są one zaskoczeniem, już raczej nikogo nie dziwią. Prócz wartościowego contentu na stronie internetowej, należy szczególnie mocno dbać o jej reputację oraz sposób linkowania. To ostatnie coraz częściej zostaje poddane próbom poprzez kolejne aktualizacje algorytmu nazwane Pingwinem. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700