Zgodnie z aktualnymi wskazówkami Google, wizytówki nie można utworzyć dla „firm, które są w trakcie powstawania lub nie zostały jeszcze otwarte”. Przez panel usługi Google Moja Firma nie zweryfikujesz więc wpisu dla firmy, która nie jest jeszcze dostępna dla Klientów w świecie rzeczywistym. Od niedawna stworzysz jednak taki wpis przez aplikację Mapy Google na Androida!
Jeśli więc poważnie myślisz o promocji swojego biznesu na lokalnym rynku, a może także i o pozycjonowaniu strony internetowej, warto rozważyć tę nową funkcję, która pozwoli Ci umieścić informacje o firmie w usłudze Google najszybciej, jak to możliwe.
Pamiętaj jednak, że strona internetowa Twojej nowej działalności powinna już działać i powinna być zaindeksowana przez Google. Wizytówki, w których umieszcza się niedziałającą lub niezaindeksowaną jeszcze domenę, mogą zostać zawieszone – w tym przypadku mogłyby nie zostać opublikowane.
Dodawanie wizytówki z wykorzystaniem aplikacji Mapy Google dla firmy, która wielkie otwarcie ma jeszcze przed sobą, jest banalnie proste. Wykonuje się dokładnie te same kroki, jakie wykonalibyśmy chcąc dodać brakujące miejsce, z tą różnicą, że tym razem musimy określić dodatkowo datę otwarcia.
Krok 1: Otwieramy aplikację Mapy Google na telefonie z systemem Android.
Krok 2: Klikamy ikonę menu.
Krok 3: Wybieramy z listy „Dodaj brakujące miejsce”
Krok 4: Uzupełniamy pola na nazwę, adres i wybieramy kategorię.
Krok 5: Po kliknięciu „Dodaj numer telefonu, godziny pracy, stronę internetową lub zdjęcia”, ustawiamy także datę otwarcia.Nasze zgłoszenie nowego miejsca musi zostać oczywiście sprawdzone przez Google lub innych użytkowników Map Google. Na swój adres e-mail otrzymasz jednak wiadomość systemową z informacją o stanie zaproponowanych zmian.
Kiedy wpis dla Twojej dopiero powstającej firmy pojawi się na Mapach Google? Niestety tego nie można przewidzieć, tak samo, jak nie można przewidzieć momentu wprowadzenia innych zmian zgłaszanych przez Mapy Google.
Wizytówki dodawane bezpośrednio na Mapach Google (nie przez usługę Google Moja Firma), nie są zweryfikowane, a co za tym idzie, nie są przypisane do żadnego konta i nie posiadają tym samym właściciela. Jeśli więc wielkie otwarcie masz już za sobą, pamiętaj, że musisz zweryfikować swój wpis, żeby móc w pełni zarządzać wizytówką już przez panel usługi Google Moja Firma.
Jak to zrobić? Zaloguj się na swoje konto Google, wyszukaj na Mapach wizytówkę Twojej firmy, kliknij „Zgłoś prawo do tej firmy” i przeprowadź proces weryfikacji! Po wprowadzeniu kodu weryfikacyjnego do systemu stajesz się właścicielem wpisu i możesz nim zarządzać.
Więcej o zarządzaniu wizytówkami w Google Moja Firma dowiesz się z naszego Przewodnika.
Na Mapach Google, szczególnie w Polsce, już teraz istnieje wiele niezweryfikowanych wizytówek, lepiej lub gorzej uzupełnionych. Niektóre z tych miejsc często już dawno nie istnieją. Czy możliwość dodawania wpisów dla firm, które dopiero przygotowują się do otwarcia, nie zwiększy bałaganu? Jak Google, czy inni użytkownicy Map Google będą weryfikować, czy w danym miejscu rzeczywiście ma powstać nowa restauracja lub salon fryzjerski? Czy będą wierzyć „na słowo” i publikować wszystkie takie wpisy?
Pytań jak zawsze jest wiele, jednak nie ulega wątpliwości, że nowa funkcja w aplikacji Mapy Google na Androida to doskonała możliwość do zakomunikowania światu, że wkrótce startujemy i już teraz zapraszamy wszystkich do naszego nowego lokalu bądź biura! Prawdopodobnie także pozycjonowanie naszej nowej strony internetowej zyska dzięki szybkiemu dodaniu wizytówki z adresem www do usługi Google. Nie zapomnij go tylko później zweryfikować!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: