Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 5:00 min Ikona Michalina 25.09.2023

Dziś już nie wystarczy dobra oferta i reklama, by podbić rynek. Konkurencja rośnie, konsumenci mają coraz większy wybór i coraz większe wymagania. Dlatego tak ważne jest, żeby stworzyć z klientami relację i zyskać ich zaufanie oraz sympatię. Nie jest to ani proste, ani szybkie – za to jest bardzo opłacalne! Jednym z narzędzi, które pomogą w stworzeniu wokół marki zaangażowanej społeczności, są grupy na Facebooku. Dlaczego warto je założyć i w jaki sposób mogą wesprzeć Twój biznes? Chętnie podpowiemy Ci, jak mądrze wykorzystać to narzędzie.

Czym są grupy na Facebooku?

Facebook stale udoskonala swoje funkcje zarówno dla użytkowników prywatnych, jak i dla firm. Oprócz profilu oraz strony firmowej można stworzyć także grupę. Jest to miejsce na Facebooku, które gromadzi społeczność zainteresowaną konkretną tematyką. W ramach grupy można publikować i komentować posty, a także komunikować się z jej członkami. To, jak będzie funkcjonować, zależy od ustawień. Administrator utworzonej społeczności może określać między innymi, kto widzi grupę oraz kto może publikować i komentować posty. A jaka może być ich tematyka? Dowolna, oczywiście z uwzględnieniem regulaminu Facebooka oraz regulacji prawnych (niedozwolone są na przykład grupy promujące zakazane substancje).

Jak stworzyć grupę na Facebooku?

Nie potrzeba szczególnych umiejętności – każdy użytkownik Facebooka może założyć grupę samodzielnie. Jak? Poniżej krótka instrukcja. Krok po kroku przeprowadzimy Cię przez ten proces.

microsoftteams-image-31-2

Źródło: Facebook

  1. Zaloguj się do Facebooka i z menu po lewej stronie wybierz sekcję „Grupy” (może być potrzebne rozwinięcie menu).
  2. Kliknij „Utwórz nową grupę”.
  3. Wprowadź nazwę grupy, wybierz ustawienia prywatności oraz zaproś do niej znajomych (opcjonalnie).
  4. Kliknij „Utwórz” i… GOTOWE!

Tylko 4 kroki dzielą Cię od stworzenia własnej grupy na Facebooku! Oczywiście to tylko podstawy. Warto również dodać zdjęcie w tle, opis i regulamin. Zanim jednak stworzysz grupę, przygotuj strategię. Zastanów się nad tym, jaki cel ma spełniać ta społeczność, kto ma ją tworzyć i jaka będzie jej nazwa. W social mediach pełno jest grup na niemal każdy temat. Dlatego zaproponuj użytkownikom coś unikalnego, żeby chcieli tworzyć społeczność wokół Twojej marki.

Jak prowadzić grupę na Facebooku?

Od strony technicznej nie jest to trudne zadanie. Jeśli jednak chodzi o strategię, to już wyższa szkoła jazdy! Nie chodzi przecież o to, żeby stworzyć grupę spontanicznie i dać jej żyć własnym życiem. Tutaj potrzebny jest konkretny plan. Musisz też pamiętać, że grupa na Facebooku to miejsce na tworzenie zaangażowanej społeczności i zdobywanie zaufania do marki, a nie plac targowy (od tego masz na Facebooku Marketplace). Dlatego dobrze przemyśl, jaki content będziesz publikować.

Bardzo ważny jest dobór nazwy i tematyki. Prowadzisz biuro podróży? W takim razie świetnym pomysłem będzie stworzenie grupy skupiającej miłośników wojaży, zwiedzania, poznawania innych kultur i języków. A może działasz w branży spożywczej? Wówczas dobrym rozwiązaniem będzie gromadzenie społeczności dzielącej się przepisami i wskazówkami dotyczącymi wszystkiego, co związane jest z kuchnią i jedzeniem. Pamiętaj też o nazwie grupy – niech to nie będzie nazwa Twojej firmy. Lepiej stworzyć coś oryginalnego, związanego bezpośrednio z poruszaną tematyką. Bardzo ważne jest również stworzenie i udostępnienie regulaminu, który będzie stanowić zbiór zasad panujących na grupie.

O czym jeszcze warto pamiętać?

  1. Regularnie publikuj treści zgodne z tematyką grupy. Ważne, żeby content był przydatny i angażujący.
  2. Nie bądź nachalny sprzedażowo – grupa to miejsce na budowanie relacji, a nie na sprzedaż.
  3. Zadbaj o atrakcyjne zdjęcia i inne materiały graficzne.
  4. Twórz posty z zachętą do dyskusji.
  5. Bądź aktywny i odpowiadaj na komentarze.
  6. Kontroluj, co publikują inni w Twojej grupie i na bieżąco rozwiązuj spory oraz usuwaj treści obraźliwe lub będące spamem. Jeśli nie masz na to czasu, wyznacz zaufaną osobę na drugiego administratora lub moderatora.
  7. Postaw na selekcję i przyjmuj do grupy tylko realnych użytkowników. Nie da się na 100% wyeliminować fejkowych kont, ale ich zdecydowaną większość można rozpoznać po nowych profilach bez zdjęć profilowych, z niepełnymi danymi lub imieniem i nazwiskiem w innym języku (najczęściej są to boty z Azji) oraz po publikowanych przez nie spamerskich treściach.

Dlaczego warto prowadzić grupę na Facebooku?

Zalet tego narzędzia jest mnóstwo! Dobrze przemyślana i prowadzona grupa na Facebooku to świetny sposób na wsparcie działań marketingowych firmy i budowanie świadomości marki. A stąd już niedaleka droga do pozyskania nowych i utrzymania aktualnych klientów.

Jeśli nadal nie jesteś do końca przekonany, czy warto inwestować czas w taką grupę, i potrzebujesz konkretnych argumentów, zapoznaj się z poniższą listą. To wypunktowanie najważniejszych z biznesowego punktu widzenia korzyści płynących z prowadzenia grupy na Facebooku.

  1. Zgromadzenie w jednym miejscu osób o podobnych zainteresowaniach (= potencjalnych klientów Twojej firmy!).
  2. Zwiększenie rozpoznawalności marki.
  3. Możliwość prowadzenia bezpośredniej konwersacji z potencjalnymi i dotychczasowymi klientami.
  4. Budowanie wizerunku eksperta i zdobywanie zaufania do marki.
  5. Szansa na lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników, co pomoże w udoskonaleniu produktów lub usług.
  6. Dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów (jest większa szansa na to, że użytkownicy Facebooka dołączą do grupy związanej z ich zainteresowaniami, aniżeli polubią stronę konkretnej marki).

W grupie siła! Stwórz wokół swojej marki zaangażowaną społeczność

Wiesz już, jaki potencjał tkwi w grupach na Facebooku. Teraz pora na przystąpienia do działania. Zgromadź społeczność o zainteresowaniach powiązanych z ofertą Twojej marki i dbaj o zaangażowanie oraz zadowolenie użytkowników. Dzięki temu zyskasz grono wiernych fanów, którzy będą Ci ufać i chętniej skorzystają z usług/produktów Twojej firmy. Pamiętaj tylko, że musisz uzbroić się w cierpliwość – budowanie zaufania to proces. Jednak warto poświęcić czas na stworzenie oraz prowadzenie grupy, co przełoży się na postrzeganie marki, a pośrednio także na sprzedaż.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.60 / 5. Vote count: 43 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.70 / 5. Vote count: 218 głosów

Brak ocen

7 porad, jak obsługiwać klienta w social mediach Ikona 6:00 min 06.02.2024 Media społecznościowe towarzyszą nam każdego dnia. Szukamy w nich rozrywki, informacji o świecie, a coraz częściej także pomocy. Wolimy napisać komentarz na Facebooku marki lub wiadomość na Messengerze niż wysłać maila. I oczekujemy szybkiej odpowiedzi! To spore wyzwanie dla firm, które muszą zadbać o sprawną i profesjonalną obsługę klienta w social mediach. I o tym właśnie będzie ten artykuł. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.20 / 5. Vote count: 10 głosów

Brak ocen

trendy TikTok Ikona 7:00 min 22.03.2024 Jakie treści wypuszczać dziś na TikToku, żeby zyskać zainteresowanie? Czy każda marka powinna podążać ślepo za wszystkimi trendami? TikTok jest jedną z największych platform społecznościowych i warto poważnie zainteresować się prowadzeniem tu profilu. Warto też dobrze przemyśleć, jak to robić. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.50 / 5. Vote count: 40 głosów

Brak ocen

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023 Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700