Dziś już nie wystarczy dobra oferta i reklama, by podbić rynek. Konkurencja rośnie, konsumenci mają coraz większy wybór i coraz większe wymagania. Dlatego tak ważne jest, żeby stworzyć z klientami relację i zyskać ich zaufanie oraz sympatię. Nie jest to ani proste, ani szybkie – za to jest bardzo opłacalne! Jednym z narzędzi, które pomogą w stworzeniu wokół marki zaangażowanej społeczności, są grupy na Facebooku. Dlaczego warto je założyć i w jaki sposób mogą wesprzeć Twój biznes? Chętnie podpowiemy Ci, jak mądrze wykorzystać to narzędzie.
Facebook stale udoskonala swoje funkcje zarówno dla użytkowników prywatnych, jak i dla firm. Oprócz profilu oraz strony firmowej można stworzyć także grupę. Jest to miejsce na Facebooku, które gromadzi społeczność zainteresowaną konkretną tematyką. W ramach grupy można publikować i komentować posty, a także komunikować się z jej członkami. To, jak będzie funkcjonować, zależy od ustawień. Administrator utworzonej społeczności może określać między innymi, kto widzi grupę oraz kto może publikować i komentować posty. A jaka może być ich tematyka? Dowolna, oczywiście z uwzględnieniem regulaminu Facebooka oraz regulacji prawnych (niedozwolone są na przykład grupy promujące zakazane substancje).
Nie potrzeba szczególnych umiejętności – każdy użytkownik Facebooka może założyć grupę samodzielnie. Jak? Poniżej krótka instrukcja. Krok po kroku przeprowadzimy Cię przez ten proces.
Źródło: Facebook
Tylko 4 kroki dzielą Cię od stworzenia własnej grupy na Facebooku! Oczywiście to tylko podstawy. Warto również dodać zdjęcie w tle, opis i regulamin. Zanim jednak stworzysz grupę, przygotuj strategię. Zastanów się nad tym, jaki cel ma spełniać ta społeczność, kto ma ją tworzyć i jaka będzie jej nazwa. W social mediach pełno jest grup na niemal każdy temat. Dlatego zaproponuj użytkownikom coś unikalnego, żeby chcieli tworzyć społeczność wokół Twojej marki.
Od strony technicznej nie jest to trudne zadanie. Jeśli jednak chodzi o strategię, to już wyższa szkoła jazdy! Nie chodzi przecież o to, żeby stworzyć grupę spontanicznie i dać jej żyć własnym życiem. Tutaj potrzebny jest konkretny plan. Musisz też pamiętać, że grupa na Facebooku to miejsce na tworzenie zaangażowanej społeczności i zdobywanie zaufania do marki, a nie plac targowy (od tego masz na Facebooku Marketplace). Dlatego dobrze przemyśl, jaki content będziesz publikować.
Bardzo ważny jest dobór nazwy i tematyki. Prowadzisz biuro podróży? W takim razie świetnym pomysłem będzie stworzenie grupy skupiającej miłośników wojaży, zwiedzania, poznawania innych kultur i języków. A może działasz w branży spożywczej? Wówczas dobrym rozwiązaniem będzie gromadzenie społeczności dzielącej się przepisami i wskazówkami dotyczącymi wszystkiego, co związane jest z kuchnią i jedzeniem. Pamiętaj też o nazwie grupy – niech to nie będzie nazwa Twojej firmy. Lepiej stworzyć coś oryginalnego, związanego bezpośrednio z poruszaną tematyką. Bardzo ważne jest również stworzenie i udostępnienie regulaminu, który będzie stanowić zbiór zasad panujących na grupie.
O czym jeszcze warto pamiętać?
Zalet tego narzędzia jest mnóstwo! Dobrze przemyślana i prowadzona grupa na Facebooku to świetny sposób na wsparcie działań marketingowych firmy i budowanie świadomości marki. A stąd już niedaleka droga do pozyskania nowych i utrzymania aktualnych klientów.
Jeśli nadal nie jesteś do końca przekonany, czy warto inwestować czas w taką grupę, i potrzebujesz konkretnych argumentów, zapoznaj się z poniższą listą. To wypunktowanie najważniejszych z biznesowego punktu widzenia korzyści płynących z prowadzenia grupy na Facebooku.
Wiesz już, jaki potencjał tkwi w grupach na Facebooku. Teraz pora na przystąpienia do działania. Zgromadź społeczność o zainteresowaniach powiązanych z ofertą Twojej marki i dbaj o zaangażowanie oraz zadowolenie użytkowników. Dzięki temu zyskasz grono wiernych fanów, którzy będą Ci ufać i chętniej skorzystają z usług/produktów Twojej firmy. Pamiętaj tylko, że musisz uzbroić się w cierpliwość – budowanie zaufania to proces. Jednak warto poświęcić czas na stworzenie oraz prowadzenie grupy, co przełoży się na postrzeganie marki, a pośrednio także na sprzedaż.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: