Wystarczyły 3 miesiące współpracy ze specjalistami Sunrise System, aby z nowo założonego serwisu stać się działalnością w pełni widoczną, chętnie odwiedzaną i co ważne, rozpoznawalną na poziomie lokalnym. Oto, jak prezentują się osiągnięte wartości:
Kilka słów o firmie
Polocars – poznańska wypożyczalnia samochodów
Polocars to wypoż
yczalnia samochodów mieszcząca się przy lotnisku Ławica w Poznaniu. Głównym celem działalności jest zapewnienie klientom komfortowego środka lokomocji przy maksymalnym uproszczeniu kwestii formalnych związanych z wynajęciem auta. Na terenie miasta rozmieszczono kilka punktów najmu. Główny z nich zlokalizowany jest tuż przy drodze dojazdowej do węzłów komunikacyjnych w Poznaniu, w tym dworca PKP oraz PKS, co umożliwia podróżującym łatwe i szybkie poruszanie się po mieście.
Filary współpracy
Jakie były oczekiwania
Już w czerwcu 2017 roku ruszyła kampania AdWords, która miała wspomóc domenę w dążeniu do większej widoczności w sieci. Ścisłą współpracę z firmą Polocars rozpoczęliśmy jednak w październiku 2017 roku. Przed podjęciem starań o lepszą widoczność witryny www.polocars.pl, serwis funkcjonował od 3 miesięcy, nie zdobywając jednak takiego zainteresowania odbiorców, na jakie liczył Klient.
Naszym celem stał się szybki wzrost rozpoznawalności na poziomie lokalnym, co wiązało się ze zwiększeniem widoczności i klikalności domeny, a także rozpoznawalnością wśród klientów indywidualnych zainteresowanych wynajmem okazjonalnym. Tym samym ważne stało się również zwiększenie liczby wypożyczanych samochodów. To wszystko wymagało od nas sięgnięcia po różne rodzaje strategii, które przyniosły zadowalające rezultaty.
Jakie kroki podjęliśmy
Mając świadomość tego, że Klientowi zależy na błyskawicznym wzroście rozpoznawalności marki i widoczności w sieci, skupiliśmy się na osiągnięciu szybkiego, ale zarazem długofalowego efektu. Początkowo skupiliśmy się zatem na kampanii AdWords, aby zwiększyć sprzedaż konkretnych usług, polepszyć ruch na stronie oraz wypromować markę na rynku lokalnym. Usługę tę realizowaliśmy sukcesywnie przez cały czas trwania umowy.
Następnie skupiliśmy się na pozycjonowaniu domeny www.polocars.pl, proponując Klientowi usługę SEO Smart. Zaproponowaliśmy
12 wyrażeń kluczowych o największym potencjale konwertowania, dbając o to, aby były to również frazy lokalne w ramach
pozycjonowania strony w Poznaniu. Wspólne działania Specjalistów z działu Pozycjonowania oraz Copywritingu zaowocowały usprawnieniem działania witryny, a także dostosowaniem jej do wymogów wyszukiwarki.
W trakcie całego okresu współpracy służyliśmy Klientowi poradą, regularnie raportując przebieg prac oraz pozostając w ciągłym kontakcie, aby efekty doraźnych działań były jak najlepiej widoczne.
Efekt I
Szybki wzrost zainteresowania
Cel, na którym najbardziej zależało Klientowi, został osiągnięty. Kampania AdWords przyniosła bardzo dobre wyniki – kliknięcia zarejestrowaliśmy jeszcze tego samego dnia, w którym wystartowała kampania, natomiast pierwsze oferty zaczęły regularnie spływać do Klienta w kolejnych dniach. Działania Certyfikowanego Specjalisty AdWords prowadzone były sukcesywnie, skutkując znacznym wzrostem liczby wypożyczanych samochodów, a także większym ruchem na podstronach ofertowych.
Liczba sesji w ciągu całego trwania kampanii linków sponsorowanych wyniosła 2 918 wejść, przy czym znaczną część stanowiły wejścia z linków płatnych. Co ciekawe, z reguły byli to zupełnie nowi użytkownicy – co świadczy o tym, że wypromowanie marki na rynku lokalnym okazało się skuteczne i przyniosło świetne rezultaty.
Sumaryczna liczba kliknięć w reklamy AdWords. Źródło: raport z kampanii linków sponsorowanych Google AdWords.
Efekt II
Lepsza widoczność
Kampania AdWords przygotowała nam grunt do kolejnych działań mających istotny wpływ na osiąganie przez domenę jeszcze lepszych wyników, tym razem w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.
Wybór 12 kluczowych wyrażeń, pozycjonowanie lokalne – optymalizacja domeny, a także prace związane z przygotowaniem nowych treści na stronę www.polocars.pl przyczyniły się do osiągnięcia widocznych rezultatów.
Domena
zaczęła wyświetlać się na ponad 180 dodatkowych fraz, co wiązało się ze znacznym zwiększeniem widoczności w sieci. W ciągu trzech miesięcy od rozpoczęcia działań z zakresu pozycjonowania zauważaliśmy również
aż 180% wzrost liczby wyświetleń – z 1 976 w październiku 2017 roku do aż 5 550 w styczniu 2018 roku. To znakomity wynik, biorąc pod uwagę fakt, że witryna funkcjonowała w sieci dopiero od 3 miesięcy! Zanotowaliśmy także większą liczbę kliknięć,
rejestrując 200% wzrost od początku współpracy. Wszystko to świadczy nie tylko o efektach
pozycjonowania marki pod kątem znacznie lepszej rozpoznawalności, ale co za tym idzie, stale rosnącym zainteresowaniu użytkowników działalnością Klienta na poziomie lokalnym.
Liczba wyświetleń. Porównanie początku współpracy (linia zielona) ze styczniem 2018 (linia pomarańczowa). Źrodło: GSC.
Widoczność na poziomie!
Działania podjęte przez specjalistów AdWords, a także 3-miesięczna współpraca w obrębie pozycjonowania domeny www.polocars.pl sprawiły, że marka w krótkim czasie stała się zdecydowanie bardziej rozpoznawalna. Większy ruch na stronie i lepsze wyniki w obrębie wyświetleń oraz klikalności przyczyniły się do większego zainteresowania ofertą firmy, szczególnie w ujęciu lokalnym, co zauważa również właścicielka, Kamila Dziadek:
„Z czystym sumieniem mogę polecić współpracę z Sunrise System wszystkim tym, którzy chcą wypromować się w sieci i jednocześnie dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania. Mogliśmy liczyć na świetny kontakt, rzetelne doradztwo i rozbudowaną ofertę. W rezultacie tych wspólnych działań zanotowaliśmy większe zainteresowanie naszą ofertą, staliśmy się również rozpoznawalni w okolicy, a o to przecież nam chodziło.”