Po analizie pierwszych trzech miesięcy tego roku zauważono, iż liczba kliknięć na linki sponsorowane wzrosła tylko o 1,8% w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Wielu odebrało tą informację jako zmniejszenie popularności AdWordsów. W ostatnim kwartale minionego roku na reklamy Google kliknięto 48% więcej niż w porównywalnym okresie poprzedzającego go roku. Natomiast trzymiesięczny początek roku 2008 to 125% kliknięć w stosunku do ostatniego kwartału 2007 roku . W opinii Google oraz z badań comScore wynika, że korporacja nie straci na tym finansowo. Sami reklamodawcy odniosą korzyść ze zmienionego systemu obliczania liczby kliknięć. Jest to bowiem świadomy wynikiem ulepszenia technologii Google. Jeżeli ceny za jednostkowe kliknięcia nie wzrosną, nowa metoda obliczania wejść na linki pozwoli zmniejszyć koszty kampanii – budżet będzie bowiem wyczerpywał się wolniej. Nowe techniki to większą jakość wejść na strony promowane w kampanii Google AdWords – powodują mniejszą ilość przypadkowych kliknięć na reklamę. Spadek niepotrzebnych kliknięć służy zatem interesom klienta. Pozwala realistycznie i wymiernie ocenić rzeczywistą liczbę wejść na promowaną stronę celowych, zainteresowanych użytkowników Internetu. Wszystko to spowoduje wzrost efektywności wyświetlania reklam w Google. A przecież o to właśnie chodzi. Źródło: money.pl
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: