Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:05 min Ikona Sunrise System 26.10.2017

Uwaga! Ktoś może zmienić dane Twojej firmy na Mapach Google za Ciebie!

Właścicielu, jeśli Twoja firma posiada wizytówkę na Mapach Google, pamiętaj:

 

Zalogowani użytkownicy Map Google mogą edytować informacje zawarte w wizytówkach!

 

I co równie istotne – użytkownicy często korzystają z tej możliwości. Czy jednak właściwym jest, żeby dane Twojej firmy takie jak chociażby godziny otwarcia lub numer telefonu uzupełniali Twoi Klienci? Pamiętaj też, że wśród użytkowników Map Google są nie tylko osoby chcące wzbogacać je o nowe/aktualne informacje. Należą do nich również Twoi konkurenci.

 

O prawdziwość i aktualność danych wprowadzonych do wizytówki musisz dbać także ze względu na pozycjonowanie strony internetowej. Szczególnie, jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem lokalnym.

 

Skąd wiem, że ktoś wprowadził zmianę?

 

Google:  „Merchants who manage their business listing info through Google My Business (which is free to use), are notified via email when edits are suggested.”

Zgodnie z informacją od Google zarządzający wizytówkami firm przez usługę Google Moja Firma informowani są mailowo, gdy ktoś proponuje zmiany w ich wpisie.

 

Niestety, z naszego doświadczenia wynika, że mija się to nieco z prawdą. Dlaczego? Z trzech powodów:

  • wiadomości e-mail o zmianach otrzymują tylko (!) użytkownicy z uprawnieniami właściciela,
  • wiadomości e-mail nie zawsze (!) są  wysyłane (błąd systemu, czy nie każda zmiana jest wg Google równie ważna?),
  • wiadomości e-mail przysyłane są już po zatwierdzeniu zmian (!) przez system.

 

Gdzie znajdę informację o zmianach?

 

Informacje o zmianach wprowadzonych przez Google bądź użytkowników Map znajdziesz w panelu usługi Google Moja Firma oraz w aplikacji o tej samej nazwie.

 

W panelu Google Moja Firma na komputery znajdziesz je w 2 miejscach:

1. na górze w boksie „Zadania”

2. w widoku listy przy lokalizacji, dla której zaproponowano zmianę

3. w panelu edycji danego wpisu (zarówno wchodząc z poziomu widoku listy, jak i widoku kart)

 

 

W aplikacji Google Moja Firma informację o zmianach zobaczysz:

1. zaraz po zalogowaniu

2. w panelu edycji wizytówki

Uwaga! Niestety, zarówno wiadomości e-mail, jak również powiadomienia w panelu usługi Google Moja Firma i w aplikacji mobilnej, zobaczysz dopiero po wprowadzeniu zmian. Zauważ też, że nigdzie nie pojawia się przycisk „Odrzuć zmiany”. Możesz je tylko zaakceptować. Jeśli nie zgadzasz się z wprowadzonymi aktualizacjami, musisz ręcznie (!) poprawić dane.

 

Jak często sprawdzać wizytówkę?

 

Często. Biorąc pod uwagę, że nie zawsze otrzymasz e-mail z informacją o wprowadzonych zmianach, warto regularnie logować się do usługi Google Moja Firma. Oczywiście, jeśli zachodzą jakieś zmiany w funkcjonowaniu Twojej firmy, nie czekaj, aż ktoś zaktualizuje wizytówkę za Ciebie. Zrób to od razu. Pamiętaj też o tym, o czym pisaliśmy na początku. Zmiany w wizytówce firmy zgłaszać może także Twoja konkurencja, która może chcieć zaszkodzić Twoim interesom.

Aktualne i przede wszystkim prawdziwe informacje o Twojej firmie są ważne zarówno dla Twoich Klientów, jak i dla pozycjonowania Twojej strony internetowej. Publikowanie w różnych serwisach spójnych informacji o firmie jest pod kątem SEO po prostu w cenie. Nie zapominaj więc o wizytówce zaraz po weryfikacji. Dbaj o jej uzupełnienie i czerp korzyści, jakie niesie za sobą posiadanie wpisu na Mapach Google!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

8 najczęstszych błędów w lokalnym SEO Ikona 08:25 min 22.12.2017 Firmy działające na określonym obszarze, chcąc pozycjonować swoją stronę internetową mają szerokie pole do popisu przy obmyślaniu strategii SEO. Niestety wciąż wiele z nich popełnia, mniej lub bardziej świadomie, wiele błędów, które tylko pozornie przynoszą korzyści. Jakich działań należy wystrzegać się, jeśli interesuje nas pozycjonowanie lokalne? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.40 / 5. Vote count: 5 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 04:40 min 02.04.2020 Street View to zdecydowanie przydatne narzędzie. Dzięki niemu z łatwością rozeznasz się w okolicy bądź wirtualnie odwiedzisz każdy wymarzony zakątek z dowolnej części świata. Niestety, nic nie jest doskonałe, więc korzystanie ze Street View często wiąże się z dużą dawką frustracji. W tym artykule postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się zarówno tym wirtualnym spacerom, jak i zdjęciom satelitarnym. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:35 min 13.09.2017 Otwierasz wkrótce nowy biznes? Masz już gotową stronę internetową. Wiesz, kiedy nastąpi WIELKI DZIEŃ. Plakaty wiszą w okolicy od tygodnia, ale czy możesz zrobić coś jeszcze? Do tej pory dodawanie wizytówek na Mapach Google dla firm, które są w trakcie powstawania nie było możliwe. Przez usługę Google Moja Firma wciąż tego nie zrobisz. Jak dodać taki wpis? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700