Właścicielu, jeśli Twoja firma posiada wizytówkę na Mapach Google, pamiętaj:
Zalogowani użytkownicy Map Google mogą edytować informacje zawarte w wizytówkach!
I co równie istotne – użytkownicy często korzystają z tej możliwości. Czy jednak właściwym jest, żeby dane Twojej firmy takie jak chociażby godziny otwarcia lub numer telefonu uzupełniali Twoi Klienci? Pamiętaj też, że wśród użytkowników Map Google są nie tylko osoby chcące wzbogacać je o nowe/aktualne informacje. Należą do nich również Twoi konkurenci.
O prawdziwość i aktualność danych wprowadzonych do wizytówki musisz dbać także ze względu na pozycjonowanie strony internetowej. Szczególnie, jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem lokalnym.
Zgodnie z informacją od Google zarządzający wizytówkami firm przez usługę Google Moja Firma informowani są mailowo, gdy ktoś proponuje zmiany w ich wpisie.
Niestety, z naszego doświadczenia wynika, że mija się to nieco z prawdą. Dlaczego? Z trzech powodów:
Informacje o zmianach wprowadzonych przez Google bądź użytkowników Map znajdziesz w panelu usługi Google Moja Firma oraz w aplikacji o tej samej nazwie.
W panelu Google Moja Firma na komputery znajdziesz je w 2 miejscach:
1. na górze w boksie „Zadania”
2. w widoku listy przy lokalizacji, dla której zaproponowano zmianę
3. w panelu edycji danego wpisu (zarówno wchodząc z poziomu widoku listy, jak i widoku kart)
W aplikacji Google Moja Firma informację o zmianach zobaczysz:
1. zaraz po zalogowaniu
Aktualne i przede wszystkim prawdziwe informacje o Twojej firmie są ważne zarówno dla Twoich Klientów, jak i dla pozycjonowania Twojej strony internetowej. Publikowanie w różnych serwisach spójnych informacji o firmie jest pod kątem SEO po prostu w cenie. Nie zapominaj więc o wizytówce zaraz po weryfikacji. Dbaj o jej uzupełnienie i czerp korzyści, jakie niesie za sobą posiadanie wpisu na Mapach Google!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: