Ikona 03:35 min Ikona Sunrise System 21.08.2017

W poprzednim artykule wyjaśnialiśmy, czym są duplikaty wizytówek na Mapach Google, jak powstają i dlaczego nie warto ich tworzyć, także z punktu widzenia pozycjonowania. Co jednak możemy zrobić, gdy duplikat już istnieje? Jak go skutecznie usunąć nie tylko z panelu w usłudze Google Moja Firma, ale i na Mapach Google?

 

Jak usunąć duplikat?

 

Gdy działał jeszcze Google Map Maker, w przypadku znalezienia duplikatu wystarczyło zgłosić go do usunięcia. Po jego zamknięciu logicznym wydaje się więc zgłoszenie zmiany przez kliknięcie „Zaproponuj zmianę” w wizytówce wyświetlającej się na Mapach Google. Tam faktycznie wśród przyczyn wyświetlanych po oznaczeniu, że „Miejsce zostało zamknięte na stałe lub nigdy nie istniało”, znajdziemy opcję „Duplikat”.

 

Zgłaszanie zmian przez „Zaproponuj zmianę”, wiąże się jednak z oczekiwaniem na rozpatrzenie naszej propozycji. Ponieważ zgłoszenia rozpatrywane są zgodnie z kolejnością wpłynięcia, może to oznaczać czekanie przez miesiąc, półtora… Czy jest to jedyna możliwość? Nie!

Drugą, być może nawet bardziej skuteczną i szybszą możliwością na pozbycie się duplikatu, jest bezpośredni kontakt z Działem Pomocy Google Moja Firma oraz prośba o scalenie wpisów. Zanim jednak przejdziesz do wypełniania formularza kontaktowego, musisz sprawdzić, czy scalenie zduplikowanych wizytówek będzie już możliwe. Weź też pod uwagę, że kontakt z działem pomocy Google Moja Firma przez e-mail, telefon czy czat nie zawsze będzie możliwy – czasem opcja ta jest czasowo wyłączana.

 

Duplikatem jest niezweryfikowany wpis

To najprostsza sytuacja. Jeśli dla Twojej firmy, dla tego samego adresu fizycznego istnieje niezweryfikowany wpis (wyświetla się z informacją „Zgłoś prawo do tej firmy”), wystarczy, że skontaktujesz się z działem pomocy i poprosisz o scalenie. Dział Pomocy Google Moja Firma bez problemu przyjmie Twoje zgłoszenie i przekaże je dalej do Działu Technicznego.

 

Duplikatem jest zweryfikowany wpis

 

 

W tym przypadku musisz dążyć do tego, żeby duplikat utracił weryfikację. Jeśli jest on na Twoim koncie, po prostu usuń go. Po przejściu do zarządzania wpisem, w zakładce „Informacje”, znajdziesz opcję „Oznacz tę firmę jako zamkniętą lub usuń ją”. Po usunięciu wpisu z konta, skontaktuj się z Działem Pomocy i poproś o scalenie wizytówek.

Jeśli nie masz dostępu do zweryfikowanego wpisu, sytuacja staje się nieco bardziej skomplikowana. Dobrze, jeśli masz kontakt z obecnym właścicielem – wystarczy poprosić go o usunięcie wizytówki z konta i skontaktować się z Działem Pomocy.

 

Jeśli nie znasz obecnego właściciela duplikatu, musisz odzyskać własność wpisu. Jak przeprowadzisz proces do końca i staniesz się właścicielem niechcianej wizytówki, usuń ją z konta i skontaktuj się z Działem Pomocy.

 

Uwaga! Jeśli poprosisz o scalenie wizytówek, opinie wystawione na duplikacie powinny zostać przeniesione do wpisu, który pozostanie na Mapach Google.

 

Podsumowanie

 

Bez względu na sytuację należy dążyć do usunięcia zduplikowanych wpisów. Tworzenie kolejnych wizytówek dla tej samej firmy na ten sam adres fizyczny jest niezgodne z wytycznymi Google, a zduplikowane wpisy, do których nie mamy dostępu, nie dość że mogą wyświetlać się wyżej w rankingu lokalnym, to mogą jeszcze wprowadzać Klientów w błąd.

 

Usuwając duplikaty zyskujemy pełną kontrolę nad informacjami wyświetlanymi w wizytówce naszej firmy, dzięki czemu potencjalny Klient trafi na aktualne dane, które to MY chcemy mu udostępnić. Uporządkowanie sytuacji naszej firmy na Mapach Google może więc ułatwić kontakt z Klientem, a także pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki, którą zarządzamy.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:40 min 29.08.2017 Kolejne nowe funkcje w usłudze Google Moja Firma w ostatnim czasie wyrastają niczym grzyby po deszczu. Od kilku dni możemy (na razie tylko na urządzeniach mobilnych), obserwować w wizytówkach funkcję, jaką są Pytania i Odpowiedzi. Co tym razem przygotowała dla nas firma Google oraz co Q&A oznaczają dla lokalnych biznesów? Niosą ze sobą szansę na dodatkową promocję czy raczej niepotrzebną komplikację w wizytówkach? Zapraszamy do lektury. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:45 min 31.08.2017 Właściwie wszyscy je widzimy i, jak pokazują badania, mocno się nimi sugerujemy. Ale co to tak naprawdę są opinie na Mapach Google? Z czego się składają, skąd pochodzą (bo nie tylko od użytkowników Google)? A przede wszystkim: jak odpowiadać na opinie? I nie chodzi tylko o reakcję na opinie negatywne, ale również pozytywne! Każdy użytkownik zasługuje na Twoją reakcję i odpowiedź. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:55 min 25.07.2017 Zgodnie z aktualnymi wskazówkami Google, w usłudze Google Moja Firma dla jednej firmy, na jeden adres fizyczny można stworzyć tylko jedną wizytówkę. Wydawałoby się logiczne. Wszyscy jednak wiemy, że na Mapach Google wciąż można znaleźć wiele powtarzających się - zduplikowanych wpisów. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, czym są duplikaty, jak mogą powstać i czy mogą wpływać na pozycjonowanie! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700