W poprzednim artykule wyjaśnialiśmy, czym są duplikaty wizytówek na Mapach Google, jak powstają i dlaczego nie warto ich tworzyć, także z punktu widzenia pozycjonowania. Co jednak możemy zrobić, gdy duplikat już istnieje? Jak go skutecznie usunąć nie tylko z panelu w usłudze Google Moja Firma, ale i na Mapach Google?
Gdy działał jeszcze Google Map Maker, w przypadku znalezienia duplikatu wystarczyło zgłosić go do usunięcia. Po jego zamknięciu logicznym wydaje się więc zgłoszenie zmiany przez kliknięcie „Zaproponuj zmianę” w wizytówce wyświetlającej się na Mapach Google. Tam faktycznie wśród przyczyn wyświetlanych po oznaczeniu, że „Miejsce zostało zamknięte na stałe lub nigdy nie istniało”, znajdziemy opcję „Duplikat”.
Zgłaszanie zmian przez „Zaproponuj zmianę”, wiąże się jednak z oczekiwaniem na rozpatrzenie naszej propozycji. Ponieważ zgłoszenia rozpatrywane są zgodnie z kolejnością wpłynięcia, może to oznaczać czekanie przez miesiąc, półtora… Czy jest to jedyna możliwość? Nie!
Drugą, być może nawet bardziej skuteczną i szybszą możliwością na pozbycie się duplikatu, jest bezpośredni kontakt z Działem Pomocy Google Moja Firma oraz prośba o scalenie wpisów. Zanim jednak przejdziesz do wypełniania formularza kontaktowego, musisz sprawdzić, czy scalenie zduplikowanych wizytówek będzie już możliwe. Weź też pod uwagę, że kontakt z działem pomocy Google Moja Firma przez e-mail, telefon czy czat nie zawsze będzie możliwy – czasem opcja ta jest czasowo wyłączana.
To najprostsza sytuacja. Jeśli dla Twojej firmy, dla tego samego adresu fizycznego istnieje niezweryfikowany wpis (wyświetla się z informacją „Zgłoś prawo do tej firmy”), wystarczy, że skontaktujesz się z działem pomocy i poprosisz o scalenie. Dział Pomocy Google Moja Firma bez problemu przyjmie Twoje zgłoszenie i przekaże je dalej do Działu Technicznego.
Jeśli nie masz dostępu do zweryfikowanego wpisu, sytuacja staje się nieco bardziej skomplikowana. Dobrze, jeśli masz kontakt z obecnym właścicielem – wystarczy poprosić go o usunięcie wizytówki z konta i skontaktować się z Działem Pomocy.
Jeśli nie znasz obecnego właściciela duplikatu, musisz odzyskać własność wpisu. Jak przeprowadzisz proces do końca i staniesz się właścicielem niechcianej wizytówki, usuń ją z konta i skontaktuj się z Działem Pomocy.
Uwaga! Jeśli poprosisz o scalenie wizytówek, opinie wystawione na duplikacie powinny zostać przeniesione do wpisu, który pozostanie na Mapach Google.
Bez względu na sytuację należy dążyć do usunięcia zduplikowanych wpisów. Tworzenie kolejnych wizytówek dla tej samej firmy na ten sam adres fizyczny jest niezgodne z wytycznymi Google, a zduplikowane wpisy, do których nie mamy dostępu, nie dość że mogą wyświetlać się wyżej w rankingu lokalnym, to mogą jeszcze wprowadzać Klientów w błąd.
Usuwając duplikaty zyskujemy pełną kontrolę nad informacjami wyświetlanymi w wizytówce naszej firmy, dzięki czemu potencjalny Klient trafi na aktualne dane, które to MY chcemy mu udostępnić. Uporządkowanie sytuacji naszej firmy na Mapach Google może więc ułatwić kontakt z Klientem, a także pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki, którą zarządzamy.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: