Mógłby nim z pewnością być sklep online znanej sieci WITTCHEN. Kolekcje butów i galanterii skórzanej tej marki jest dostępna w sieci pod adresem www.sklep.wittchen.com . Pierwsze wrażenie po wejściu na stronę jest takie, jak po wejściu do któregoś z „realnych” salonów firmy: atmosfera luksusu i obietnica jakości. Warto przyjrzeć się historii i filozofii brandu. Firma WITTCHEN powstała 20 lat temu, stawiając na asortyment z najwyższej półki: wysmakowana elegancja i jakość gwarantowana przez surowiec – najlepsze skóry naturalne oraz niemasowe metody produkcji – czyli „hand made”. Dla zapewnienia oryginalności produktów WITTCHEN opatruje każdy wyrób charakterystycznym logo. Luksusowość marki potwierdzają też liczne certyfikaty i wyróżnienia.
Z punktu widzenia marketingowego, segment, jaki zajmuje WITTCHEN, wymaga bardzo przemyślanej strategii. Grupę docelową w dużej mierze stanowią stali klienci lojalni wobec marki, a kluczowym wzywaniem jest zwielokrotnienie liczby takich klientów. Celem działań promocyjnych jest zatem kształtowanie prestiżowego wizerunku oraz zwiększanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Przykładem skutecznych działań tym zakresie jest dla WITTCHEN właśnie Internet. Kreacja witryny www jest adekwatna do wypracowanego przez firmę stylu, a wybrane metody eksponowania sklepu internetowego na tle konkurencji wydają się być skuteczne – poszerzają kanał dystrybucji i umożliwiają trafienie z ofertą do osób, które niekoniecznie szukają samej marki, ale na pewno szukają produktu. Sprofilowanie reklamy pod kątem już zainteresowanych klientów umożliwiło pozycjonowanie sklepu w wynikach wyszukiwania. O ile łatwiej dzięki pozycjonowaniu internauci trafiają na sklep WITTCHEN, prezentują poniższe wykresy – reprezentują one wzrost pozycji strony na prestiżowe wyrażenia kluczowe przyporządkowane różnych grupom produktowym sklepu:
Zilustrowany powyżej wynik wypracowała dla WITTCHEN Spółka Sunrise System. W marcu 2010 roku sklep internetowy firma WITTCHEN powierzyła Sunrise System, licząc na to, że po wpisaniu zapytań charakterystycznych dla tej branży, wyszukiwarka pokaże ich serwis na najlepszych pozycjach. Udało się – zasłużona pierwsza dziesiątka została osiągnięta w relatywnie szybkim tempie. Z dalekich pozycji – w okolicach pięćdziesiątego miejsca i dalszych – sklep trafił na miejsca, które według wszelkiego prawdopodobieństwa dostrzeże miażdżąca większość szukających. Pozycjonowanie okazuje się pracą niezbędną, mimo rozpoznawalności brandu. Daje możliwość trafienia do osób zdecydowanych na zakup, o sprecyzowanych oczekiwaniach. Widoczność na najlepszych pozycjach jest spójna z reputacją marki WITTCHEN – niekwestionowanego lidera w branży skórzanych dóbr luksusowych.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: