Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:10 min Ikona Sunrise System 21.05.2020

Pozycjonowanie i optymalizacja stron polega między innymi na tym, by przedstawić robotom wyszukiwarek internetowych jak najwięcej wartościowych treści. Czasem jednak część treści należy ukryć przed wyszukiwarkami. Dlaczego? Powodów może być kilka – prywatność, duplicate content, nadmierny transfer tworzony przez roboty, itd. Jak to zrobić, żeby ukryte treści nie wpłynęły negatywnie na pozycjonowanie?

 

 

Robots.txt

Jeden z łatwiejszych sposobów na blokowanie robotów wyszukiwarek internetowych. Podstawowe informacje na temat używania pliku robots.txt znaleźć można wykonując audyt SEO. Wkrótce zamieścimy artykuł opisujący zasady tworzenia tego typu plików oraz ich zastosowanie.

 

Meta-robots

W przypadku używania meta-robots do blokowania strony można użyć dwóch rozwiązań:
<meta name=”robots” content=”noindex,follow”> – w tym przypadku robot nie zaindeksuje strony, ale przejdzie do stron linkowanych na stronie blokowanej
<meta name=”robots” content=”noindex,nofollow”> – w tym przypadku robot nie zaindeksuje strony i nie będzie przechodzić na strony linkowane na stronie blokowanej.

 

Iframes – pływające ramki

To sposób na blokowanie wybranych części podstrony. Część treści, która nie ma być zaindeskowana, może zostać osadzona w ramce, która jest zablokowana np. poprzez robots.txt.

 

 

Tekst w obrazkach

Wyszukiwarki internetowe nie czytają tekstów zawartych w obrazkach. Można zatem tekst umieścić w grafice. Sposób ten jest niestety niezbyt praktyczny z dwóch względów. Po pierwsze korzystając z tego rozwiązania blokujemy stronę dla osób niewidomych korzystających z czytników ekranu, a po drugie strona może stać się mniej czytelna dla użytkowników komórek.

 

Aplety Java i Ajax

Treści można również parsować i ukrywać przy pomocy apletów Java. Wiadomo również, iż wyszukiwarki mają problemy z indeksowaniem stron opartych na technologii Ajax. Rozwiązanie niepraktyczne z podobnych powodów jak wyżej wymienione.

 

Korzystanie z formularzy

Roboty wyszukiwarek internetowych nie przejdą po formularzu, który stworzony jest w formie wyszukiwarki. Należy jednak pamiętać, iż wyniki wyszukiwania należy blokować przy pomocy np. robots.txt, gdyż ktoś z zewnątrz może dodać link do strony z tymi wynikami, a wtedy robot może taką stronę zaindeksować.

 

Dostęp na login/hasło

Wystarczy stworzyć prosty system logowania i umożliwić przeglądanie strony tylko dla zarejestrowanych osób.

 

Blokowanie/cloaking w zależności od user-agent lub adresu IP

Można skonfigurować serwer tak, by blokował lub wyświetlał stronę bez wybranych treści dla botów z danej puli adresów IP lub dla botów o danej wartości user-agent.

 

 

Usunięcie stron poprzez narzędzia wyszukiwarek

Większe wyszukiwarki internetowe dają użytkowniom możliwość usunięcia stron z indeksu. Strony zgłoszone do usunięcia przy pomocy narzędzia „Usuń adresy URL” dostępnego w Narzędziach Google dla webmasterów zwykle znikają z indeksu Google w przeciągu 24 godzin. Wkrótce przedstawimy opis korzystania z tego narzędzia.

 

 

rel=”nofollow”

Do atrybutów linku dodać można kolejny – rel=”nofollow”. Roboty wyszukiwarek internetowych nie będą wtedy przechodziły dalej po takich linkach. Należy jednak pamiętać, iż ktoś z zewnątrz może dodać linka do strony bez atrybutu rel=”nofollow”, a wtedy strona zostanie zaindeksowana. Oczywiście można dodaktowo zastosować rozwiązania wymienione wcześniej, które skutecznie zablokują roboty 😉

Pozycjonując stronę internetową warto pamiętać o powyższych rozwiązaniach, żeby możliwie skutecznie ukrywać treści przed robotami Google.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.50 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 4:15 min 16.06.2020 Google oficjalnie ogłosiło zamiar wdrożenia aktualizacji w wyszukiwarce pod nazwą Page Experience Update. Jak przygotować się do nadchodzącej aktualizacji algorytmu? Kiedy nastąpi wdrożenie i co odgrywa najistotniejszą rolę w tej zmianie? W tym artykule omówimy najistotniejsze elementy Page Experience. Przygotuj się do aktualizacji jeszcze przed jej wdrożeniem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 7:40 min 18.06.2020 Nie jesteśmy sami w Internecie! Strony w sieci odwiedzane są także przez roboty internetowe. Liczną ich reprezentację tworzą roboty indeksujące, czyli Googleboty. Czym dokładnie są i jak działają? W jaki sposób przemierzają sieć? I wreszcie, jak istotna jest ich rola w indeksowaniu stron internetowych? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 07:25 min 06.05.2020 Ponad połowa światowej populacji ludzi korzysta aktywnie z internetu. Właśnie dlatego warto mieć w tym miejscu wizytówkę dla swojego biznesu. Samo jej posiadanie to jednak nie wszystko. Trzeba jeszcze podjąć kroki, aby ułatwić ludziom dotarcie do niej w sieci. Sprawdź jak można przyciągnąć użytkowników do firmowej strony internetowej dzięki SEO nowej dekady. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700