Ikona 4:00 min Ikona Julia Szymańska 01.08.2023

Jeśli chcesz zarabiać na reklamach, ale nie masz czasu lub możliwości tworzyć i publikować ich samodzielnie, skorzystaj z Google AdSense. To program stworzony dla wydawców stron internetowych, dzięki któremu w witrynie pojawiają się dopasowane reklamy Google Ads. System automatycznie wybiera te najlepiej odpowiadające treści na stronie oraz użytkownikom, którzy ją odwiedzają. Jak to możliwe?

Zrób miejsce na reklamę

Wszystko zaczyna się od rejestracji w programie i przekazania specjalnego kodu. To fragment zapisu HTML, który znajdziesz w zakładce Reklamy na koncie AdSense. Należy go wkleić między tagi <head> i </head> na wybranych podstronach. Dzięki temu określisz dokładnie, w którym miejscu w witrynie powinny wyświetlać się reklamy, i udostępnisz reklamodawcom przestrzeń do tego, by docierali ze swoim przekazem do odbiorców.

Gdy już umieścisz kod HTML na stronie, przestrzeń reklamowa jest licytowana przez twórców promocji na aukcji w czasie rzeczywistym. W efekcie na stronie pojawi się najbardziej skuteczna i dochodowa reklama. System rozlicza reklamodawców oraz sieci za to, że umieściły ją w Twojej witrynie, i zapewnia Ci przychód. Jaką dokładnie promocję Google AdSense umożliwia użytkownikom?

Reklamy automatyczne

Żeby stworzyć dla nich przestrzeń w witrynie, wystarczy wykorzystać tylko jeden fragment kodu na wszystkich podstronach. Gdy to zrobisz, system AdSense będzie regularnie monitorować stronę i umieszczać reklamy tam, gdzie potencjalnie przyniosą największy zysk. Bierze pod uwagę układ strony, znajdujące się na niej treści oraz istniejące już reklamy od Google.

Warto zaznaczyć, że reklamy automatyczne samoistnie dopasowują się do rozmiaru ekranu, przez co wyświetlają bez zarzutu na komputerach, telefonach i tabletach.

Jednostki reklamowe

Tego rodzaju reklamy działają na zasadzie „jeden osobny kod HTML – jedna jednostka”. Można je stworzyć w zakładce Reklamy na koncie Google AdSense. Wyróżniamy kilka typów jednostek:

  • Displayowa – elastyczny format, który może pojawić się w każdym miejscu w witrynie. Automatycznie dopasowuje się do układu strony oraz rozmiaru ekranu,
  • In-Feed – stanowi integralną część treści na stronie, na przykład oferty,
  • In-Article – format idealny na strony z artykułami; reklamy dopasowują się do stylu akapitów i zapewniają wygodę czytania,
  • Multiplex – reklamy w formie siatki, które rekomendują wybrane treści,
  • Wyszukiwarka – jak sama nazwa wskazuje, ma formę wyszukiwarki, która wyświetla reklamy oraz wyniki wyszukiwania.

Kto dokładnie wybiera reklamy Google AdSense?

Dobór banerów na stronę zachodzi w sposób automatyczny. System kieruje je na witrynę, analizując słowa kluczowe, rozmiar czcionki, częstotliwość występowania słów i strukturę linków. Może też brać pod uwagę zainteresowania użytkowników oraz ich dane demograficzne.

Zdarza się, że reklamodawcy osobiście wybierają daną stronę, by opublikować swoją reklamę. Jednocześnie mogą zdecydować, by opublikować je w całej sieci reklamowej Google AdSense, z wyłączeniem ściśle określonych witryn.

Co ważne, możesz podjąć decyzję o usunięciu banera ze strony, jeśli Ci nie odpowiada. Wszystkie reklamy odnajdziesz w zakładce Bezpieczeństwo strony, gdzie możesz je akceptować lub odrzucać. Jeśli którąś promocję uznasz za niewłaściwą, wystarczy zgłosić ją przez formularz lub do Centrum oceny reklam.

adsense-reklamy

Jakie są przychody?

Google AdSense to system PPC, czyli pay per click. Tym samym zarobisz na reklamach tylko wtedy, gdy użytkownicy w nie klikną. Wysokość zarobków zależy od wielu czynników — ruchu na stronie, konfiguracji reklam, lokalizacji czy rodzaju treści, które znajdują się na stronie. Możesz jednak uzyskać wartość szacunkową przychodu rocznego z pomocą specjalnego kalkulatora.

Co ważne, wydawcy stron internetowych, którzy wyświetlają reklamy Google, otrzymują 68% przychodów z programu. Jest to wartość stała, niezależna od lokalizacji osoby, do której należy witryna. Jeśli strona jest połączona z platformą będącą partnerem AdSense, możesz mieć dodatkowy zysk. Wszystkie witryny partnerskie są opisane w zakładce Witryny na koncie.

Google AdSense i Google Ads – czym się różnią?

Główną różnicą między tymi systemami jest adresat. AdSense zostało stworzone dla wydawców stron internetowych, a Ads dla reklamodawców. W pierwszym przypadku właściciele blogów czy forów internetowych udostępniają przestrzeń w witrynie, by zarabiać na reklamach. W drugim przypadku reklamodawcy tworzą przekonujące banery o ich produktach lub usługach, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania oraz witrynach wydawców.

Jak widać, te serwisy od Google wzajemnie się uzupełniają i umożliwiają zysk obu stronom.

Krótkie podsumowanie

Google AdSense to system, który zapewnia przychody wydawcom stron internetowych. W tym celu udostępnia specjalny kod HTML, z którego pomocą stworzysz w witrynie przestrzeń dla reklamodawców. Banery, zarówno automatyczne jak i jednostki reklam, dobierane są samoczynnie przez system na drodze aukcji. Mogą przynieść zysk, którego szacunkową wielkość ustalisz z pomocą kalkulatora przychodów.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 18

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 35

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest reklama Google Ads? Ikona 6:00 min 28.09.2023 Już z podstawowej definicji Google Ads wynika, że tego typu reklama może być niezwykle pomocna w osiąganiu wyznaczonych celów biznesowych oraz wizerunkowych. Wyróżnia się bowiem elastycznością, szybkością działania oraz skutecznością. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.8 / 5. Vote count: 17

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest reklama PPC? Ikona 10:00 min 28.09.2023 Reklamy PPC pomagają w wypromowaniu produktu lub usługi zarówno na lokalnym, jak i globalnym rynku. Pozwalają przede wszystkim na precyzyjne targetowanie potencjalnych klientów, co jest ich ogromną zaletą. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kierowanie reklam w kampaniach Google Ads – zmiany i najważniejsze informacje Ikona 5:30 min 30.12.2022 Google od niedawna informuje, że wkrótce (a dokładniej od 1 maja 2023 r.) jedna z opcji kierowania reklam – do podobnych odbiorców – będzie stopniowo wycofywana. Czy to duża zmiana i co ona właściwie oznacza? Jakie rozwiązania Google zaproponuje w zamian? A także, jakie są inne dostępne obecnie sposoby kierowania reklam? Odpowiedź na te i wiele innych pytań znajdziecie w tym artykule! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700