Ideą leżącą u podstaw powstania Google jest uporządkowanie światowych zasobów sieciowych – by wśród miliona stron można było znaleźć dokładnie tę informację, o jaką nam chodzi. Tymczasem obecnie już nie może chodzić o uporządkowanie milionów stron – bo jest ich prawdopodobnie około … tryliona!
Jak relacjonuje samo Google, przeprowadzono próbę policzenia unikalnych adresów internetowych – i jest to zadanie niezmiernie trudne, bo zależy, co rozumie się pod pojęciem „unikalne”. Wszelkie internetowe śmieci (zdublowane treści, strony przejściowe) mnożą liczbę adresów niewartych policzenia ani uznania za samodzielne, oryginalne strony, wartościwe i interesujące dla użytkowników.
Namierzanie ciekawych stron wymagało więc żmudnego śledzenia linków prowadzących od witryny do witryny oraz analizowania tych odnośników. Już dziś stron www jest około tryliona. Będą powstawać kolejne – blogi, e-sklepy, porównywarki cen, serwisy społecznościowe. I wobec tego (rosnącego) ogromu zasobów sieciowych trzeba stwierdzić jedno: warto zrobić wszystko, by się z tego gąszczu wyróżnić. W czym oczywiście pomaga pozycjonowanie.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: