Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:10 min Ikona Sunrise System 27.05.2008

Trochę ruchu… – formaty reklam w kampanii Google AdWords

Obok sprawdzonego typu linku sponsorowanego, jakim jest reklama tekstowa, kreując kampanię w wyszukiwarce można tworzyć bardziej dynamiczne reklamy, wykorzystujące szeroko rozumiana grafikę.

 

Formaty reklam

 

Generalizując, można wyróżnić następujące formaty reklamowe:

  • Reklamy graficzne
  • Reklamy animowane
  • Reklamy wideo
  • Reklamy lokalne
  • Reklamy na telefon komórkowy

Przy doborze formatu, należy kierować się jedną złotą zasadą: logicznemu powiązaniu formy i treści: reklama musi mieć ścisły związek z promowaną ofertą oraz w sposób zrozumiały instruować użytkownika, co powinien zrobić na stronie docelowej. Różne formaty pozwalają na urozmaicenie kampanii tworzonej przez grupę reklam. Google zawsze wyświetli tę, która najtrafniej odpowiada wpisanym wyrażeniom kluczowym – różnorodność zwiększa zatem szanse trafienia do wielu zainteresowanych użytkowników. W każdej grupie reklam warto przynajmniej jedną z nich sformułować w formie tekstu – wyszukiwarka w końcu najbardziej lubi słowa…

 

Cechy reklam

 

Cechy wyróżniające poszczególne formaty reklamowe najlepiej widać w poniższym zestawieniu:

  Witryny z treścią Witryny wyszukiwania Reklamy kierowane na miejsca wyświetlania reklam Kampanie kierowane na słowa kluczowe Tekstowe Graficzne
Reklamy tekstowe X X X X X  
Reklamy graficzne X   X X   X
Reklamy wideo X   X X   X
Reklamy lokalne   X   X X  
Reklamy na telefon komórkowy   X   X X  

Istnieje także możliwość tworzenia rozszerzonej reklamy tekstowej, która samodzielnie wypełni całe miejsce reklamowe. Poszerzenie nie polega na większej liczbie znaków, lecz powiększeniu czcionki i układu graficznego. Niekiedy reklama tekstowa jest rozszerzana automatycznie. Dzieje się tak, gdy program AdWords ustali, że cena, trafność oraz inne czynniki kwalifikują reklamę do zajęcia całego miejsca reklamowego. Rozszerzona reklama może być wyświetlana w sieci stron z treścią Google (ale nie na stronach wyników wyszukiwania) – wystarczy, że jest kierowana na miejsca wyświetlania reklam lub na słowa kluczowe.

Naturalnie, decyzja co do formatu reklamy musi być przemyślana i uwzględniać nie tylko to, co reklamodawca uzna za atrakcyjne, lecz także upodobania internautów. Faktem jest, ze większość z nich to typowi wzrokowcy i komponenty graficzne służą przyciągnięciu ich uwagi. Z drugiej strony warto jednak dbać o przychylność robotów sieciowych. A one chcą tekstu. Ten dylemat każdorazowo pomaga rozstrzygnąć profesjonaliści – certyfikowani specjaliści Google.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 02:00 min 02.06.2008 Prowadzisz własny biznes? Inwestujesz w kampanie reklamowe w sieci? Swoje działania opierasz na AdWords i zauważyłeś, że założony budżet nagle przestał wystarczać? Musisz mieć świadomość, że konkurencja nie śpi. Niektórzy sięgają po wątpliwe etycznie praktyki, by zyskać przewagę nad konkurentem. Być może Ty też padłeś ofiarą internetowego sabotażu „złodzieja klików”! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 01:55 min 16.06.2008 Wybór słowa kluczowego nie wystarczy - warto nieco wczuć się w rolę internauty i spróbować odgadnąć, co pomyśli na temat przygotowywanej kampanii. Na szczęście przedsiębiorca nie musi robić tego sam. Pomoże mu w tym narzędzie prognozowania odwiedzin. Jest ono dostępne dla każdego reklamodawcy w kampanii AdWords. Wystarczy wpisać słowo kluczowe, aby zyskać mnóstwo cennych informacji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 01:25 min 19.05.2008 Przemyślana strategia - to słowo-klucz we wszelkiego rodzaju kampaniach reklamowych. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania, musimy się dokładnie zastanowić nad tym, co, komu i w jakim celu chcemy przekazać. Następnym krokiem będzie dopasowanie przekazu do celu oraz grupy odbiorców. Proste i logiczne, prawda? W artykule wyjaśniamy, jak to wygląda w kampanii AdWords. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700