Jak ważne jest bycie widocznym dla użytkowników smartfonów, kto korzysta i ile czasu poświęcamy na przeglądanie danych w telefonie komórkowym? Na te pytania odpowiada raport World Internet Project, który został przygotowany przez Ipsos dla Gazeta.pl i Orange Polska. Wynika z niego, że największą grupą korzystającą z urządzeń mobilnych są mężczyźni, a najczęściej z telefonów mobilnych korzystają osoby od 15. do 39. roku życia.
Jak często korzystamy z Internetu ? I po co ?
Przeciętny czas, jaki internauta spędza w mobilnym świecie, to 3,5 godziny tygodniowo. Większa część ankietowanych, bo ok. 63%, korzysta z Internetu w telefonie, gdy nie ma w pobliżu komputera stacjonarnego z dostępem do sieci. Ci poświęcają średnio 3 godziny i 12 minut tygodniowo przeglądając strony internetowe w telefonie. Natomiast, 27% internautów potrzebuje dostępu do mobilnego Internetu w sytuacjach wyjątkowych, gdy dzieje się coś ważnego, dlatego czas, jaki przeznaczają na surfowanie w sieci, jest o godzinę krótszy niż w przypadku grupy pierwszej. Średnio są to 2 godziny i 14 minut. Grupa trzecia najmniej liczna, ale poświęcająca na mobilne korzystanie z Internetu aż 7,5 godziny tygodniowo, to 10% badanych – dla nich korzystanie z mobilnego Internetu jest tak samo ważne, jak korzystanie z Internetu stacjonarnego.
65% mobilnych użytkowników przegląda strony WWW. 48% użytkowników smartfonów czy tabletów to osoby korzystające z map, nawigacji i lokalizatorów, trochę mniej- 45% to osoby obsługujące skrzynkę mailową. Natomiast 33% odwiedza profile społecznościowe.
To, czego najczęściej, poszukuje mobilny internauta, to informacje o produktach – sprawdza ceny, Internet mobilny to źródło nowych klientów, nic więc dziwnego, że w sieci powstają przestrzenie reklamowe dostosowane dla reklam mobilnych, np. Google czy Facebook (1/5 dochodów pochodzi właśnie z kliknięć w reklamy mobilne).
Cały czas podtrzymuje się trend, że Internet i telewizja są wiodącym medium, którym poświęcamy uwagę. Nieco z tyłu jest radio, a najsłabiej wypadła reklama prasowa. Bez wątpienia nadchodzi era Internetu mobilnego, gdzie wyszukiwarki, przeglądarki, media społecznościowe i strony internetowe przygotowane są po to, by móc je sprawnie obsługiwać przez telefon komórkowy.
Źródło: Orange, WirtualneMedia
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: