Jakie jest CPC, czyli koszt za pojedyncze kliknięcie w link sponsorowany?
To jedno z pierwszych pytań, jakie nasi specjaliści słyszą od reklamodawców. I słusznie – CPC reklam i słów kluczowych wyznacza przecież dynamikę przepływu środków w kampanii Adwords.
Rzetelna odpowiedź zawsze będzie brzmiała: „To zależy, można podać jedynie szacunkowy koszt za kliknięcie”. Ale szacunki są miarodajne i określenie kosztów kampanii oraz kontrola nad nimi są całkiem proste. Nie można natomiast zagwarantować sztywnej stawki.
Dochodzą do nas jednak głosy, że niektóre firmy mają inne doświadczenia we współpracy z innymi operatorami Adwords: zdarza się na przykład, że określa się stawkę za każde, dowolne wyrażenie na poziomie – dajmy na to – 1 zł.
Po sprawdzeniu okaże się, że jakaś fraza tak naprawdę wart jest 0,35 zł czy 0,43 zł. Taki reklamodawca prosi nas o poprowadzenie jego kampanii – bo proponujemy przejrzyste rozliczenie. Informujemy, ile przeznaczamy na kliknięcia, ile na obsługę, CPC ustalane jest na podstawie wskazań Google, bez doliczania żadnych kwot dodatkowych, bez ukrytych opłat. Dzięki temu żaden z naszych klientów nie musi płacić złotówki za wyrażenie warte 0,43 zł.