Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:40 min Ikona Sunrise System 10.05.2017

Telewizor daj mi, luby! Czyli o najnowszych trendach w korzystaniu z YouTube

Tendencje dotyczące oglądania treści wideo w Internecie zmieniają się bardzo szybko. Coraz częściej, zamiast przed tradycyjnym komputerem (sic!) wolimy obejrzeć teledysk, film bądź program publicystyczny z pomocą innego nośnika – tabletu lub smartfona. Myli się jednak ten kto myśli, że w związku z tym pozostałe, tak długo służące nam media (jak telewizor) odeszły do lamusa. Nic bardziej mylnego.

 

Witryna Think with Google zaprezentowała najnowsze badania statystyczne poświęcone użytkownikom YouTube’a, wykonane przez Brandcast 2017 (na terenie Stanów Zjednoczonych). Dzięki nim możliwe było wyłonienie trzech nowych tendencji dotyczących poznawania treści wideo na tej popularniej platformie.

 

1. Oglądanie programów telewizyjnych na YouTubie oraz YouTube’a w telewizji:

  • oglądanie kanałów telewizyjnych za pośrednictwem YouTube wzrosło o 50%,
  • na oglądanie treści wideo z YouTube’a na ekranie telewizora poświęcamy 2 razy więcej czasu niż przed rokiem.

 

2. Wzrost popularności gwiazd internetu (w tym twórców kanałów na YouTubie):

  • czas oglądania treści wideo na YouTubie (znajdujących się w top20) od 2013 roku uległ potrojeniu,
  • zauważono 75-procentowy wzrost liczby kanałów z więcej niż milionem subskrypcji, w porównaniu z zeszłym rokiem.

 

3. Przechodzenie „prime time” do sfery online:

  • większa liczba użytkowników (między 18. a 49. rokiem życia) odwiedza YouTube w godzinach porannych,
  • wzrosła średnia liczba odbiorców pasm o największej oglądalności dla paneli mobilnych dedykowanych odbiornikom TV w USA.

 

Pilot zamiast myszki

 

Co to oznacza? Okazuje się, że użytkownicy YouTube’a częściej decydują się na oglądanie treści wideo poza głównym źródłem ich wyświetlania, czyli komputerem. Obecnie, by odpalić YouTube’a, nie wystarczy jednak smartfon czy tablet – wszak połowa wyświetleń pochodzi z urządzeń mobilnych. Coraz częściej użytkownicy portalu zasiadają wygodnie przed telewizorem, korzystając z możliwości podłączenia sprzętu do sieci.

 

Zauważono wzrost popularności nie tylko wśród telewizyjnych celebrytów, ale także osób sławnych dzięki aktywności w Internecie, głównie na portalach społecznościowych. Czas oglądania filmów znajdujących się na czele najpopularniejszych treści znacznie wzrósł od 2013 roku.

 

Ciekawym zjawiskiem jest również zmiana tendencji w zakresie obliczania oglądalności dla poszczególnych pasm programowych. Przy „prime time” należy obecnie zwracać uwagę także na czas spędzony online – zwłaszcza w godzinach porannych, kiedy to Amerykanie chętniej odwiedzają YouTube’a niż inne platformy.

 

Podsumowanie: telewizor jako narzędzie marketingowe?

 

Jesteśmy świadkami zacierania się granicy między telewizorem a portalem internetowym. Obserwujemy przesunięcie zachowań konsumenckich w stronę telewizji.  Stare medium staje się nośnikiem nowych treści. Pozwala na czerpanie radości z oglądania filmów oraz programów dostępnych online. Zwiększa przy tym komfort użytkownika, poszerzając możliwości związane z efektywnym wykorzystaniem obu platform.

 

Wiedza ta jest pożyteczna zarówno dla reklamodawców, jak i speców od marketingu. Marka może sporo zyskać, skupiając się na uwzględnianiu w planach medialnych nowych tendencji użytkowników, a zarazem poszerzaniu oferty multimedialnej.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Facebook podejmuje walkę z „maskowanymi” reklamami Ikona 02:45 min 16.08.2017 W związku z coraz częstszymi przypadkami „maskowania” nielegalnych treści promujących firmy, administratorzy Facebooka postanowili położyć kres przygotowywanym w ten sposób reklamom. Na swoim blogu zamieścili więc informację o wdrożeniu nowych mechanizmów wykrywania oszustów, opartych na sztucznej inteligencji. Metody te pozwoliły dotychczas na zweryfikowanie i odkrycie tysięcy niezgodnych ze Standardami Społeczności Facebooka materiałów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Kiedy i jak często warto publikować na Facebooku i Twitterze? Ikona 06:00 min 09.10.2017 Wbrew pozorom nie wystarczy po prostu publikować, by zwrócić na siebie uwagę odbiorców. Nieumiejętne wrzucanie treści do sieci może bowiem pozostać niezauważone przez użytkowników. Niektórzy eksperci twierdzą, że wszystko zależy od dnia i pory aktualizowania stron w mediach społecznościowych. Z tego postu dowiecie się, jakie godziny i dni tygodnia są potencjalnie najlepsze na publikowanie postów oraz czy takie ustalenia rzeczywiście mają sens. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Facebook Stories w marketingu – jak stworzyć ciekawą historię firmy Ikona 04:15 min 21.04.2017 W dzisiejszych czasach, aby zachęcić potencjalnych Klientów do zainteresowania się polecanym produktem lub świadczonymi usługami, trzeba postarać się nieco bardziej i stworzyć coś więcej niż stronę internetową i profil na Facebooku. Bardzo ważny jest stały kontakt z odbiorcą. Facebook Stories w marketingu to doskonała opcja dla przedsiębiorstw, którym zależy na utrzymywaniu dobrych relacji z obecnymi i przyszłymi Klientami.   Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700