Ogólnodostępne i jednocześnie inteligentne technologie są nie tylko przydatne dla ich zwykłych, codziennych użytkowników, ale także dla przedsiębiorstw, chcących dotrzeć do Klientów i wypromować swoją działalność. Wprowadzenie nowych i oryginalnych działań marketingowych może okazać się opłacalną inwestycją dla wielu marek.
Przykładem zastosowania nowoczesnej technologii rozpoznawania obrazu jest marka Coca-Cola, która realizuje kampanię we współpracy z agencją NEXT i Brand24. Przykładowy użytkownik Instagrama, który udostępni na swoim profilu zdjęcie napoju Coca-Cola, otrzymuje feedback od użytkownika cocacolapolska w postaci rozmaitych komentarzy.
Działania te pozwalają na bezpośredni kontakt z Klientami, a dodatkowo zachęcają innych użytkowników do zakupu napoju, zrobienia zdjęcia i opublikowania go na popularnych portalach (w tym przypadku Facebook i Instagram, gdzie w szczególności drugi portal okazuje się lepszym wyborem dla wspomnianej technologii).
Rozpoznawanie obrazu w przypadku marki Coca-Cola opiera się na rozpoznawaniu przez algorytm logotypu i charakterystycznej kolorystyki. Jednak oprócz wykorzystywania tego sposobu, w pierwszej kolejności wyszukiwane są zdjęcia oznaczone hasztagiem (np. #cocacola) bądź posiadające wyrażenia kluczowe w komentarzach. Użytkownicy reagują na odzewy i wpisy Coca-Coli jak na komentarz znajomego, co natomiast ma umacniać ich przywiązanie do marki.
Wykorzystanie potencjału elektronicznego monitorowania obrazu i podjęte przez markę Coca-Cola działania mogą przyczynić się do polepszenia relacji firma-klient w sieci. To kolejny krok w stronę oryginalnego i jednocześnie efektywnego pozyskiwania nowych klientów oraz budowania pozytywnego wizerunku firmy. Czym jeszcze zaskoczy nas marketing internetowy? Czy niedługo technologia rozpoznawania obrazu będzie odnosiła się również do filmów zamieszczanych w sieci? Z pewnością niedługo się o tym przekonamy…
Źrodło: Instagram
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: