Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 07.10.2014

Technologia rozpoznawania obrazów

Ogólnodostępne i jednocześnie inteligentne technologie są nie tylko przydatne dla ich zwykłych, codziennych użytkowników, ale także dla przedsiębiorstw, chcących dotrzeć do Klientów i wypromować swoją działalność. Wprowadzenie nowych i oryginalnych działań marketingowych może okazać się opłacalną inwestycją dla wielu marek.

Przykładem zastosowania nowoczesnej technologii rozpoznawania obrazu jest marka Coca-Cola, która realizuje kampanię we współpracy z agencją NEXTBrand24. Przykładowy użytkownik Instagrama, który udostępni na swoim profilu zdjęcie napoju Coca-Cola, otrzymuje feedback od użytkownika cocacolapolska w postaci rozmaitych komentarzy.

Działania te pozwalają na bezpośredni kontakt z Klientami, a dodatkowo zachęcają innych użytkowników do zakupu napoju, zrobienia zdjęcia i opublikowania go na popularnych portalach (w tym przypadku Facebook i Instagram, gdzie w szczególności drugi portal okazuje się lepszym wyborem dla wspomnianej technologii).

Rozpoznawanie obrazu w przypadku marki Coca-Cola opiera się na rozpoznawaniu przez algorytm logotypu i charakterystycznej kolorystyki. Jednak oprócz wykorzystywania tego sposobu, w pierwszej kolejności wyszukiwane są zdjęcia oznaczone hasztagiem (np. #cocacola) bądź posiadające wyrażenia kluczowe w komentarzach. Użytkownicy reagują na odzewy i wpisy Coca-Coli jak na komentarz znajomego, co natomiast ma umacniać ich przywiązanie do marki.

Wykorzystanie potencjału elektronicznego monitorowania obrazu i podjęte przez markę Coca-Cola działania mogą przyczynić się do polepszenia relacji firma-klient w sieci. To kolejny krok w stronę oryginalnego i jednocześnie efektywnego pozyskiwania nowych klientów oraz budowania pozytywnego wizerunku firmy. Czym jeszcze zaskoczy nas marketing internetowy? Czy niedługo technologia rozpoznawania obrazu będzie odnosiła się również do filmów zamieszczanych w sieci? Z pewnością niedługo się o tym przekonamy…

Źrodło: Instagram

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 30.10.2014 Ciąg dalszy informacji o „prawie do bycia zapomnianym” – tym razem prezentujemy udostępniony przez Google „raport przejrzystości”. Według niego całkowita liczba żądań o usunięcie adresu URL z wyników wyszukiwania wynosi około 150 tysięcy, wśród których ponad 3800 zgłoszeń zostało wysłanych z Polski. W artykule zostały zawarte szczegółowe statystyki oraz informacje o zgłoszeniach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 31.10.2014 Wielu z nas lubi planować trasy bliskich wycieczek i dalekich podróży. Warto do tego celu wykorzystać opcje Map Google. Dzięki znajomości kilku prostych narzędzi będziemy mogli tworzyć własne mapy. Ich wykorzystanie wiąże się z prostym dostępem do archiwalnych tras i możliwością ich edycji. Ulubionymi lokalizacjami możemy również podzielić się ze znajomymi. Jak pracować z narzędziami oferowanymi przez Google? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 03.10.2014 W odpowiedzi na głosy tych, którzy coraz częściej skarżą się na brak prywatności podczas korzystania z Facebooka, Marc Zuckerberg postanowił znaleźć rozwiązanie tego problemu. W tym celu rozpoczął współpracę z twórcami aplikacji Cluster, przeznaczonej dla użytkowników pragnących dzielić się publikowanymi treściami w obrębie wybranych grup odbiorców. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700