Na Dachu Świata i w najmniejszym jego zakątku; w biznesowym wieżowcu i pokoju w bloku; w szkolnej pracowni i na pustyni – Internet oplata dosłownie cały glob i widok tybetańskiego mnicha surfującego po Sieci nie należy już do rzadkości. Już 77,4% Polaków ma w domu stałe łącze, a 71,2 korzysta z niego praktycznie codziennie.
Wyszukiwarka Google staje się narzędziem pracy i zyskiwania informacji w kolejnych krajach, ostatnio zaczyna dominować na rynku indyjskim. W efekcie coraz większa liczba osób w podobny sposób szuka produktów, pracy i ciekawostek, a także sposobów na spędzenie wolnego czasu. Czy to znaczy, że zaczynamy myśleć podobnie, ponad realnymi i wyimaginowanymi granicami?
W dziedzinie gospodarki z pewnością tak – pokazują to trendy w zachowaniach internautów. Odkąd w 1998 roku Google uruchomiło najpopularniejszą obecnie wyszukiwarkę na świecie, liczba użytkowników rośnie w postępie geometrycznym. Dziś z Internetu korzysta 1,114 miliarda ludzi – a sami tylko amerykańscy internauci wykonali w lipcu blisko 8 miliardów wyszukiwań, czyli więcej niż w analogicznym czasie poprzedniego roku.
Ponad połowę tych wyszukań zrealizowano poprzez Google – 4,81 miliarda wyszukań to 60,2% udziału w rynku. Na młodym, ale prężnym rynku indyjskim na 1,011 miliarda wyszukiwań przypada 81,4% wyszukiwań poprzez Google. Patrząc na cały świat, można zauważyć, że średnio na jednego Ziemianina przypada 93 wyszukiwań rocznie – choć niejednemu z nas zdarza się wyczerpać tę średnią w kilka dni 😉
Źródło: Newsweek, Wirtualmedia
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: