Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 01:40 min Ikona Sunrise System 19.02.2010

Synonimy – dobry sposób na skuteczne pozycjonowanie

Rozumienie języka, wraz z jego warstwą semantyczną, przez oprogramowanie komputerowe, stanowiło dotychczas największą przeszkodę w rozwoju sztucznej inteligencji. Na oficjalnym blogu Google pojawił się wpis Stevena Bakera poruszający problematykę stosowania synonimów w wyszukiwarce. Niby nic nowego, bo przecież już w 2006 roku Google wprowadził algorytm phrase-based indexing, który w znacznym stopniu zwiększył semantyczne możliwości wyszukiwarki.

 

Google wciąż się rozwija

 

Baker przytoczył jednak kilka nowych, interesujących faktów, walczących ze stereotypem, jakoby Google było „tępym narzędziem”, wyświetlającym tylko te strony, które zawierają słowa wpisane przez nas do wyszukiwarki. Gdyby tak było pozycjonowanie byłoby wręcz banalnie proste. Przytaczając słowa Matta Cuttsa:  „prawda jest taka, że Google potrafi więcej, niż jesteśmy sobie w stanie wyobrazić”.

Rozpoznawanie synonimów przez Google staje się coraz powszechniejsze. Nie chodzi tylko o identyfikację słów różniących się np. rodzajem gramatycznym lub liczbą. Nowością jest to, że Google rozpoznaje już synonimiczne hasła pochodzące spoza jednej grupy słowotwórczej, np. dentysta i stomatolog.

 

Semantyka

 

Im lepiej wyszukiwarka będzie rozpoznawała semantyczną warstwę tekstu, tym precyzyjniejsze będą jej wyszukiwania. Już dzisiaj, dzięki zastosowaniu mało znanej funkcji „koło informacji” (Wonder Wheel) możemy zauważyć, że Google świetnie sobie radzi z odnajdywaniem pokrewnych wyrażeń. Choć na pierwszy rzut oka narzędzie sprawia wrażenie mało pożytecznego gadżetu, jest naprawdę bardzo interesujące (więcej na jego temat już w kolejnym wpisie).

Synonimy
Jak informuje Steven Baker, na 50 fraz, w których synonimy znacznie poprawiły wyniki wyszukiwań, tylko jeden był niestosownie użyty.

W świetle powyższych informacji można stwierdzić, że nadchodzi nowa era SEO copywritingu i pozycjonowania. Inteligentna wyszukiwarka będzie łączyła wyrazy bliskoznaczne w grupy semantyczne, a tym samym wyszukiwanie stanie się jeszcze bardziej precyzyjnie.

Rozpoznawanie synonimów przez Google wpływa również korzystnie na jakość tekstów publikowanych w celu, ogólnie rzec ujmując, pozycjonowania – czyli dostosowania strony do efektywnego indeksowania przez Google. Wraz z coraz bardziej rozbudowanym słownikiem najpopularniejszej wyszukiwarki, staje się możliwe tworzenie tekstów nasyconych wyrażeniami kluczowymi, a jednocześnie przyjaznych dla czytelnika.

Wprowadzając takie ulepszenia Google jeszcze mocniej uwypukla znaczenie jednego z najważniejszych czynników kluczowych w pozycjonowaniu, optymalizacji witryny – dobrej, unikalnej i wartościowej treści.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 01:00 min 19.05.2010 Każdy użytkownik Google zna doskonale „podpowiedzi”, jakie pojawiają się podczas wpisywania fraz/zapytań w pole wyszukiwania. Chodzi tutaj dokładnie o funkcję wyszukiwarki o nazwie Propozycja Zapytań - tzw. Google Suggest. Usługa ta często było wykorzystywana w żartach jako informacja, co internauci najczęściej wpisują do wyszukiwarki. Ale można ją też wykorzystać w pozycjonowaniu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 01:35 min 25.08.2010 Statyczne treści są często nie do zastąpienia – ale miło urozmaicić je materiałem graficznym lub wideo. Użycie grafik czy filmów oznacza oczywiście konieczność ponownego przemyślenia serwisu pod kątem SEO. Centrum Pomocy dla Webmasterów Google dostarcza szczegółowych wytycznych na temat tworzenia mapy witryny wideo z uwzględnieniem zasad rządzących indeksacją takich stron w wyszukiwarkach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 02:00 min 29.01.2010 Nie od dziś wiadomo, że duplikaty zdecydowanie nie sprzyjają pozycjonowaniu. Oczywiście najskuteczniejszym sposobem na ich usunięcie, jest stworzenie zupełnie nowych, unikalnych treści. Nie zawsze jednak jest to możliwe! Jak w takim razie radzić sobie w takich sytuacjach? Z pomocą przychodzi specjalny znacznik rel="canonical". Wyjaśniamy jak z niego korzystać. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700