Przez ostatnie trzy miesiące firmy skupione wokół programu „Google dla Agencji” rywalizowały w dwóch kategoriach – do 10 i powyżej 10 pracowników zajmujących się na co dzień prowadzeniem kampanii linków sponsorowanych Google AdWords. 17 kwietnia w warszawskiej Fortecy podsumowano Wielki Konkurs Google i nagrodzono zwycięzców.
Zanim o przebiegu tegorocznej rywalizacji, wynikach i samym „Google dla Agencji 2012”, cofnijmy się na moment do 31 maja 2010 roku. Otóż w ten dzień, w Teatrze Capitol, odbyła się jedna z pierwszych edycji spotkań agencji SEM z pracownikami Google Polska. Podczas eventu, obok prezentacji „guglarzy” i kuluarowych branżowych dyskusji, ogłoszono zwycięstwo Sunrise System w Internetowej Rewolucji, którą zorganizowało Google przy wsparciu Home.pl i Polskiej Konfederacji Pracodawców Lewiatan. Był to duży sukces naszej firmy, wyprzedziliśmy kilkadziesiąt agencji SEM, a dwóch pracowników Sunrise System, w nagrodę, miało okazję spotkać się z polskim zespołem Google w europejskiej centrali firmy w Dublinie.
Zostawiając na boku historię naszych zwycięstw w konkursach Google, nadmienię tylko, że w 2010 roku tryumfowaliśmy w kategorii firm zatrudniających do dziesięciu specjalistów zajmujących się kampaniami AdWords.
12 stycznia 2012 roku ruszył Wielki Konkurs Google 2012, który można uznać za kontynuację Internetowej Rewolucji sprzed dwóch lat. Warunkiem udziału w tegorocznym przedsięwzięciu była współpraca z Google w ramach programu „Google dla Agencji” oraz wysłanie indywidualnego zgłoszenia. Natomiast o zwycięstwie w konkursie Google decydowała liczba nowo pozyskanych klientów AdWords, na kontach których do 10 kwietnia br. wykorzystanie środków musiało przekroczyć sumę 500 złotych.
Sama konkurencja podczas tych trzech miesięcy konkursu Google była bardzo poważna. Tym razem wystartowaliśmy w kategorii największych agencji, które zatrudniają powyżej 10 pracowników zajmujących się kampaniami AdWords. Na półmetku konkursu zajmowaliśmy drugie miejsce, w wyrównanej stawce trzech liderów. Od końca lutego liczyliśmy się tylko my, ClearSense (pierwsze miejsce na półmetku) i Kompan.
Koniec końców, rzutem na taśmę – jak to ujęli pracownicy Google – zwyciężyliśmy po raz drugi w konkursie dla polskich agencji SEM.
Górowaliśmy nad naszą konkurencją liczbą kont, które spełniły warunek wykorzystania odpowiedniej sumy w kampanii AdWords.
Nasz udział w konkursie Google i w konsekwencji – zwycięstwo – przyczyniły się do aktywizacji wielu nowych firm, które do tej pory nie korzystały z AdWords lub robiły to we własnym, często skromnym, zakresie. Konkurs Google był też okazją do rozbudowania istniejących już relacji biznesowych, zwiększenie zaangażowania finansowego naszych klientów i rozwoju nowych możliwości systemu AdWords.
Zamykając temat samego konkursu warto również wspomnieć, że nagrodą w tegorocznej edycji jest – podobnie jak dwa lata temu – wyjazd dla dwóch osób do irlandzkiej centrali Google na spotkanie z polskim zespołem Specjalistów AdWords.
Podczas trzech sesji poświęconych innowacjom, produktom i sprzedaży prelegenci z polskiego i irlandzkiego Google skupili się na podsumowaniach, danych statystycznych i nowościach testowanych w systemie AdWords. Z całej stawki najciekawiej zaprezentował się Maciej Ołpiński, który mówił o strategii wykorzystania serwisu YouTube (tytuł prezentacji: AdWords for Video i nowe perspektywy dla agencji SEM). Widać wyraźnie, że obecnie duży nacisk kładzie się na potencjał reklamowy platformy Google. Jednak skoro w ciągu każdej sekundy do serwisu YouTube trafia około godziny materiałów video, to gra wydaje się warta starań i eksploracji.
Jak zawsze wysoki poziom swoich wystąpień trzymał Michał Kramarz, który wespół z Agatą Pilacińską-Jakubowską kontynuowali odwieczny spór handlowca z wykonawcą usługi, czyli w tym przypadku z opiekunem kampanii AdWords.
Podsumowując, z roku na rok na „Google dla Agencji” jest coraz ciekawiej i coraz tłoczniej. Wedle danych Google w tegorocznym spotkaniu brało udział około 450 osób.
Tym bardziej jest nam miło i przyjemnie, że tej stawce przewodzi po raz kolejny Sunrise System.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: